Toon posts:

Glasvezel interface

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Kan een een glasvezel kabel die direct uit de grond komt met de FDDI interface erop gelast direct in een switch worden geprikt voor verder gebruik van data en voice toepassingen? Vergeef me als ik als een nOOb overkom, wat glasvezel betreft ben ik dat ook.
Mij lijkt dat dit gewoon zou moeten kunnen, de binnenkomende optische signalen in de switch worden omgezet in elektrische signalen en verder verdeeld door de switch. Een IP telefoon zou dan deze el.signalen (TCP/IP pakketjes bijv.) kunnen omzetten naar spraak.

Redeneer ik zo correct of ben ik op het verkeerde spoor. Zoeken op GoT en google heeft helaas weinig opgeleverd.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:55

qless

...vraag maar...

Als dat ding dezelfde stekkers heeft (ST of SC oa.) dan kan dat ja. Meestal is het wel wat netter om het via patch paneel te doen trouwens.

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er is heel weinig verschil tussen glasvezel en koper, je kunt in principe dezelfde transfer-protocollen erover sturen.

FDDI (Fiber Distributed Data Interface) is een protocol, vergelijkbaar met Ethernet en TokenRing, dat ontwikkeld is voor gebruik over glasvezel, maar waar ook UTP-implementaties voor bestaan, soms onder de naam CDDI (Copper ...). IP kan over FDDI, Ethernet, TokenRing, enz.

Als je een FDDI-over-glasvezel binnenkrijgt, en de rest van je infra-structuur is Ethernet, dan heb je een switch nodig die beide technologieen ondersteunt. Daar zijn 2 versies van :
- echte modulaire switches waarin je interface-borden van verschillende technologieen kunt stoppen;
- Ethernet-switches met een FDDI-uplink.

Als dit niet voldoende info is, zul je zelf wat meer moeten aandragen aan de exacte probleemstelling.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de info. Zelf heb ik ook maar weinig info gekregen dan dat de man in kwestie fiber naar ethernet wilde omzetten. Verder ook niet de connector (SC, ST, MTRJ, LC).

Nogmaals dank.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik snap er niets van...

Jij kent iemand waar opeens een glasvezel uit de grondsteekt met een connector erop?

Ben wel benieuwd wat je nu bedoeld.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je zult toch echt een hoop meer info los moeten krijgen voordat we je verder kunnen helpen.

Ik heb hier thuis al een hele reeks protocollen over glasvezel lopen :
1000Base-SX
100Base-FX
10Base-FL/FOIRL
FDDI
ATM/OC3
TokenRing
ARCnet
en da's nog maar een kleine selectie van wat er mogelijk is (van 10Base bestaan 4 glasvezel-protocollen). Dus je zult moeten weten welk protocol.

Dan de hardware :
- is het multimode-glasvezel, zo ja, 50/125, 62.5/125 of 75/150 micron ?
- of is het singlemode-glasvezel (8/125 micron) ?
- welke connector, er zijn er tegenwoordig zo'n 6 "standaard", maar er bestaan er meer dan 2 dozijn ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1