SecondLife

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Ik was op zoek naar meer GoTters die SecondLife spelen, maar de search levert niks op.
Vandaar dat ik toch maar post, en als ik inderdaad de eerste ben moet ik hier misschien even een echte "startpost" van maken.

SecondLife is een virtuele wereld, enigszins vergelijkbaar met There (waar al wel een topic over is)

Het grote verschil is dat SecondLife er beter uit ziet en volledig customizable is.
Je kunt je avatar volledig aanpassen en je kunt je eigen gebouwen en voertuigen ontwerpen.
Verder is er zijn er "Mature Areas" met stripclubs en bars (als dit de gemiddelde tweaker niet kan overhalen weet ik het ook niet ;) )
Afbeeldingslocatie: http://secondlife.com/images/screens/possibilities/NP_001.gif

Vorig jaar was het alleen open voor inwoners van de VS en Canada, maar nu ook voor Europeanen.
Om te registeren (ook voor de trial) heb je een credit card nodig, om je leeftijd te controleren. Je moet 18 jaar of ouder zijn. Een trial van 7 dagen is gratis. Een onbeperkt basislidmaatschap kost $9,95. Er zijn duurdere abonnementen mogelijk waar je meer virtueel geld en recht op land krijgt.
Als er al een onderwerp over SecondLife is hoor ik dat graag, anders ga ik dit als startpost nog wat uitbreiden.

Mocht je het gaan bekijken schroom dan niet om mij ( Riffey4 DeGroot) als referrer op te geven . Kost jou niks, en levert mij een bonusje op als je besluit lid te worden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door riffey#4 op 02-08-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles wat geld kost is niet voor mij weggelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind er geen bal aan,nog slechter dan there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Mja, als het spel element uitgebreid is uitgewerkt zou het wel leuk zijn. Anders wordt het net zo'n free-for-all voospartij voor digitale losers in There.
Maar dat zal waarschijnlijk wederom de doelgroep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:32
Ik vind het best leuk :*)

Sabbie DeGroot :]

[ Voor 50% gewijzigd door Sabbath op 06-08-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
www.mmorpg.com

zegt dat het gigantisch lagged altijd

is dat zo?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
Het spel laad alles in als je er langs loopt, dus als je net binnen komt lagged het ja.. Daarna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
LOL

wat een slecht spel :) gameplay zuigt echt enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
loona35 schreef op 06 augustus 2004 @ 16:42:
LOL

Ben ik niet met je eens, je moet aan de gameplay wennen zoals bij elk spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
loona35 schreef op 06 augustus 2004 @ 16:42:
LOL

Hmmm, en daar ben je al in een uur achter...
Je hebt nog niks gebouwd, gekocht, gemaakt, of zelfs maar met andere mensen een praatje aangeknoopt.

Je hoeft het niet leuk te vinden, maar in een spel kan ik na een uur nog niet zeggen of het leuk is. Helemaal niet als het ingewikkeld is.
Je hebt nog maar een paar "landen" gezien. Je had waarschijnlijk niet in de gaten dat alles wat je ziet door spelers gemaakt is. En verhandeld wordt.

Je hoeft het niet leuk te vinden, ieder zn smaak, maar je hebt het geen kans gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door riffey#4 op 11-09-2004 12:43 ]

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Even een update na een maandje Secondlife, even een paar hoogtepuntjes ;)
Natuurlijk mag je Secondlife als een veredelde chatbox beschouwen, maar dan doe je het tekort.

Op dit moment is het Burning Life evenement bijna afgelopen.
Burning Life is opgezet om mensen een kans te geven om ongelimiteerd te bouwen. Te lang om hier uit te leggen, maar als je grote dingen wilt bouwen heeft SL een paar beperkingen. Mensen konden zich inschrijven, en de winnaars zijn gaan bouwen. Op http://www.fireballtrailers.com/ is een filmpje te zien wat er zoal te zien is. Het is dus geen promo van SL, maar een filmpje gemaakt door een bewoner.

Een tijdje geleden was er een animation contest. Met behulp van het programma Poser kun je menselijke bewegingen maken. Deze bewegingen kun je uploaden naar SL. OP http://www.ulrikasheim.org/animation/thriller.html zie je de winnende animation.

De eigen embedded journalist houdt de gebeurtenissen bij op http://secondlife.blogs.com/nwn/

Verder hebben we natuurlijk de discussies over geld. De huidige koers van het virtuele geld is zo hoog dat je gratis zou kunnen spelen. Een jaarabonnement kost je rond de 70 USD. Elke week krijg je dan standaard 500 L$, plus nog wat bonussen. Na een jaar heb je dus (als je niks uitgeeft) 26000 L$.
Op www.gamingopenmarket.com is een blok van 250 L$ momenteel 1,40 USD waard. 26000L$ is 104 blokken van 250, dus met de huidige koers 145 USD.
Dat kan natuurlijk niet lang goed gaan.
Hier komt de economie van SL om de hoek kijken. We hebben namelijk last van grondspeculatie. De zogenaamde Land Barons kopen goedkoop land, en verkopen dat met winst. Grond is dus duur. Je hebt dus soms meer virtueel geld nodig dan je hebt. Dat kun je dan op GOM kopen. Vandaar de hoge prijs.

Mijn virtuele geld is nu 26 USD waard. Mijn stukje grond zou ik kunnen verkopen voor L$ 7000, dat is dus momenteel bijna $40 waard. Niet slecht voor een 3 maand abonnement wat me 22,50 USD kost :)

Als je een kijkje komt nemen en mij als referrer opgeeft krijg je een gratis tour twv 250 L$ O-)

Verwijderd

heb al handen vol aan mijn first life, dus laat staan tijd voor een secondlife.

Maar even zonder dollen, het idee is leuk. Maar ja there sprak me ook al niet aan, dus lijkt me deze ook niet.

En die creditcard check vind ik ook altijd maar vervelend. Ik wil een spel gewoon anoniem kunnen proberen, zonder mijn gegevens achter te laten. Bevalt het niet, verlaat ik weer anoniem de community.
Pagina: 1