Toon posts:

Tijdsurfen HETNET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had even niks te doen, gebeurd overigens niet vaak maar ik heb eens de volgende berekening gemaakt.

Als ik een abbonement neem bij HETNET tijdsurfen dan betaal ik een vast bedrag per maand van € 7,95,-

Ok klinkt aantrekkelijk toch snel internetten voor een relatief bedrag per maand.

Maar nu komt het, tijdsurfen betaal ik in tikken per minuut. Ok dat neem ik dan voor lief.

Maar nu krijg ik bij het pakketje twee cdroms geleverd een van de kpn en een van hetnet. Op de cdrom van hetnet staat een installatie op basis van handmatig inbellen en de cd van de kpn installeerd de modem zo dat hij altijd online is.

Dus als ik een fout maak met installeren en ik heb dat niet door dan kost het mij;

Normaal Tarief overdag 08:00 - 19:00 0,031326 per tik

660 minuten * 0,031326 = € 20,67516,-

Daltarief 19:00 - 24:00 0,016789 per tik

300 minuten * 0,016789 = €5,6367,-

Nachttarief 0:00 - 08:00 0,011189

480 minuten * 0,011189 = €5,37072,-

Weekendtarief Za 0:00 - Zo 24:00 0,011189

2880 minuten * 0,011189 = € 32,22,-

Dus onwetende ik maak een foutje bij de nogal onduidelijke documentatie.

Met als gevolg dat ik per 24 uur

€31,41288 betaal.

Omdat ik nergens van weet houdt ik dit een week vol dus 7 dagen

5 weekdagen * €31,41288 = €157,0644,-

Plus natuurlijk het weekend a € 32,22,-

dus een totaal van €189,29,- per week O-)

Nou weet ik nergens van en vindt het wel prettig als ik de computer opstart en meteen verbinding heb dus uiteindelijk duurt het een maand voordat ik de rekening krijg.

Dus in een maand uitgaande van 4 weken €189,29,- * 4 = € 757,15 per maand

€ 757,15 + 7,95 abbonementsgelden maakt € 765,10,- :X

En dat voor een verbinding van 256/128Kbps.
Hierbij heb ik het starttarief van 0,04 niet eens meegenomen

Een ode aan hetnet _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :r

Ben ik eff blij met mijn verbinding bij demon a €65 per maand
:7

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En nu het discussiepunt :?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zelfde verhaal met het abonnement van zonnet.

Ik hoop dat het een apart inlog princiepe is met aparte software. Anders kan je zo een router installeren die 24/7 de verinding voor je openoudt.......

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Dat mensen die zo'n low budget abbo nemen, minder eisend en vaak minder kundig zijn, want anders hadden ze meer eisen gehad, en zo door kpn op kosten gejaagd kunnen worden?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan natuurlijk gewoon zowel je PC als ADSL modem op een grote stekkerblok zetten met schakelaar. PC uit, modem uit. Dan weet je zeker dat je geen extra kosten gaat krijgen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het discussiepunt voor mij zit erin dat je twee cd's mee krijgt geleverd. sterker nog op het moment dat je vastloopt bij de installatie wordt gewoon gezegt dat je de kpncdrom moet gebruiken.

Met als gevolg het bovenstaand verhaal.
Of inderdaad als iemand een router ertussen zet, ga zo maar door

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Toevallig heb ik dit laatst bij iemand moeten installeren. Kerel geeft me de KPN-cd aan, ik configureer het modem en internet werkte perfect..
Even nadenken.. Euh.. Hoe weten ze hoe lang jij online bent? Modem heeft 24u per dag verbinding.. Even op de site van Hetnet gaan kijken en toen zag ik dit staan:
Vereisten voor een ADSL Aansluiting:
KNIP
ADSL Surftool. Dit programmaatje wordt gebruikt om de verbinding op te zetten en te verbreken.
Dit programmaatje is nog niet geschikt voor Apple Macintosh. Mac OS gebruikers
moeten zelf hun ethernetmodem bedienen
Ikke: ADSL Surftool?? Euh.. geef is ff die Hetnet cd.. Die geinstalleerd en ja hoor, een programma om mee in te bellen.
Ik dacht al dat het niet zou gaan werken met een router ertussen, maar dat werkte dus gelukkig wel gewoon. (Controle: lampje op modem was oranje als ik de verbinding verbrak met het programma en ik kon geen enkele pagina openen.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

sja, oftewel dit is slordig van de KPN/hetnet, en dan moeten mensen niet zeuren omdat bij het allercheapste abo wel eens wat mis kan gaan, of het is met opzet en dat moeten mensen nog steeds niet zeuren want ik kan niet goed tegen krenten.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

FlipFluitketel schreef op 02 augustus 2004 @ 13:55:
Toevallig heb ik dit laatst bij iemand moeten installeren. Kerel geeft me de KPN-cd aan, ik configureer het modem en internet werkte perfect..
Even nadenken.. Euh.. Hoe weten ze hoe lang jij online bent? Modem heeft 24u per dag verbinding.. Even op de site van Hetnet gaan kijken en toen zag ik dit staan:

[...]

Ikke: ADSL Surftool?? Euh.. geef is ff die Hetnet cd.. Die geinstalleerd en ja hoor, een programma om mee in te bellen.
Ik dacht al dat het niet zou gaan werken met een router ertussen, maar dat werkte dus gelukkig wel gewoon. (Controle: lampje op modem was oranje als ik de verbinding verbrak met het programma en ik kon geen enkele pagina openen.)
Maar zover ik kan opmaken uit je bericht, heb je dus mooi verbinding, en betalen maar als je niet de verbinding verbreekt.

Dat is wel minder ja, mensen pakken een cd, installeren de cd, zien dat internet het doet en denken, Planet zal wel op een op andere manier zien als ik aan het internetten ben. Zij hebben totaal geen benul van hoe en wat.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

slaay schreef op 02 augustus 2004 @ 14:59:
[...]

Maar zover ik kan opmaken uit je bericht, heb je dus mooi verbinding, en betalen maar als je niet de verbinding verbreekt.

Dat is wel minder ja, mensen pakken een cd, installeren de cd, zien dat internet het doet en denken, Planet zal wel op een op andere manier zien als ik aan het internetten ben. Zij hebben totaal geen benul van hoe en wat.
sja, en toch hebben mensen dat aan zichzelf te danken.

dat is hetzelfde als opa opbellen, en als je klaar bent gewoon de hoorn op tafel leggen. KPN zal wel kunnen zien of ik aan het bellen ben 8)7

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:58:
sja, oftewel dit is slordig van de KPN/hetnet, en dan moeten mensen niet zeuren omdat bij het allercheapste abo wel eens wat mis kan gaan, of het is met opzet en dat moeten mensen nog steeds niet zeuren want ik kan niet goed tegen krenten.
Euh, met dit soort dingen krijg je het wel voor elkaar om voor een low budget abbo in 1 maand meer te betalen dan de duurdere abbos per jaar..

rm -rf ~/.signature

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je gaat er ook vanuit dat mensen hun PC dag en nacht aan laten staan. En dat zullen de mensen met zo'n abbonement niet doen.
Kosten valen trouwens nog mee, toen ik maximaal ISDN kon krijgen zat ik over de 1000 EURO per 2 maand en had dan lang geen 24 uur per dag verbinding.

This footer is intentionally left blank

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
slaay schreef op 02 augustus 2004 @ 14:59:
[...]

Euh.. misschien een beetje onduidelijk, maar ook met de router ertussen werkt dat programmaatje van Hetnet gewoon. Dus voordat die kerel internet op wil moet ie even op ADSL-dialin dubbelklikken, ding controleert de status van het modem en als de verbinding verbroken is kan ie op verbinden klikken. Als de status verbonden is, dan kan ie op verbreken klikken. Hij heeft dus geen 24u per dag verbinding maar alleen als hij de verbinding maakt dmv dat programmaatje en betaald dus ook alleen de tijd dat ie daadwerkelijk verbinding heeft.
Als je verbinding hebt en je wil de computer uitschakelen begint dat ding eerst te mekkeren dat ie nog verbinding heeft en dat die eerst verbroken moet worden.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1