Toon posts:

Monitor valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n vader ging net achter de pc zitten waarna de monitor opeens geen beeld meer gaf en de melding not connected aangaf.
Na controle van de bekabeling bleek dat dat echter wel goed zat.
Daarna probeerde ik de pc opnieuw op te laten starten dmv het toetsenbord. Het toetsenbord reageerde echter ook niet meer (num-lock lampjes konden niet meer aan) terwijl alles nog stroom kon krijgen. Ook rebooten via de reset knop ging niet meer. Hierna hebben we de stekker uit het stopcontact gehaald en er weer in en hierna starte hij weer gewoon op zonder problemen. Ik heb nog naar de temperaturen van CPU en mobo gekeken maar die waren vrij normaal 36 graden voor mobo en 43 graden voor cpu.
Mijn systeemconfiguratie is: P4 2,8 800FSB, Asus P4C800-E Deluxe, Asus Radeon 9800 XT 256 mb, 1024 mb Kingston RAM, WD 120 GB SATA 7200 rpm, Iiyama LS902UT, Soundblaster Live! 5.1 Digital. En draai onder windows 2000 pro.
Kan iemand mij vertellen wat er misschien aan de hand is en of ik mij misschien zorgen moet gaan maken?
Alvast bedankt

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:21
Hoe staan de instellingen voor engergiebesparing e.d.? Misschien dat de monitor in standby ging na 1 minuut, en dat de pc toevallig vast liep toen :?

Ik denk dat je je nog niet al teveel zorgen hoeft te maken, kijk eerst maar of het vaker gebeurd.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt me gewoon een standaard vastloper, niks om je echt zorgen om te maken. Heeft iig niks met de monitor te maken, die geeft alleen maar aan dat er geen signaal is naar de monitor toe (vandaar disconnected), als het niet vaker gebeurd is er niks aan het handje ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Wanneer de reset knop aan de voorkant van de PC niet meer werkt, zou het probleem hardwarematig moeten zijn (moederbord?). Softwarematig lijkt mij dan onmogelijk. Daarom zou je eens een paar test-programma's kunnen draaien om te kijken of bepaalde onderdelen wel goed werken (speedfan > s.m.a.r.t. status hdd, en de voltage's van je voeding, memtest86 voor je geheugen, 3dmark videokaart, etc...).

Mocht je daar geen zin in hebben dan zou ik het gewoon aankijken of het nog een keer gebeurd of niet... ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging net achter de computer zitten en hij deed het weer.
En het reset knopje doet het wel, hij probeert wel wat te laden (windows misschien?) maar de monitor geeft nog steeds no signal weer.
Ik vind het erg vreemd.
En energie instellingen staan goed trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 19:58 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 19:52:
Ik ging net achter de computer zitten en hij deed het weer.
En het reset knopje doet het wel, hij probeert wel wat te laden (windows misschien?) maar de monitor geeft nog steeds no signal weer.
Ik vind het erg vreemd.
geen problemen met videokaart? anders zou die gaat piepen of tenzijn de moederbord onboard videokaart heeft

Verwijderd

Topicstarter
Mobo heeft geen on-board videokaart.
Ik heb de test programma's ook gedaan maar kon niks ontdekken.
Heb toen maar de niewste versie van Asus Smartdoctor en nieuwe drivers
geïnstalleerd.
Tot nu toe geen problemen meer, ik hoop dat het zo blijft.
Pagina: 1