Steaming audio voor iedereen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09
Hallo iedereen,

Mijn vraag is,

Ik wil op de bedrijfsserver een audio stream beschikbaar maken voor iedere werknemer. Nu wilde ik het zo doen dat ik via de server een audiostream binnenhaal (bv radio538) en die wil ik dan weer onderverdelen onder verschillende werknemers. Moet ik hiet speciale programma's voor gebruiken, of kan ik bijvoorbeeld van die stream een gedeelte opslaan op mijn hdd (dus een buffer van 5 minuten van de originele audiostream).

Ik hoop dat een van jullie hier wat ervaring mee heeft.

Grtz Michael

Geen informatie beschikbaar

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26

jep

Op welk platform wil je dit doen? Omdat 538 een WMA stream is maakt het het iets lastiger om hem als mp3 door te streamen, maar zo'n setup heb ik wel onder Linux.

Onder windows kun je eens kijken naar de windows media encoder waarmee je streams kunt oppikken en relayen. Mensen kunnen dan met hun mediaplayer intunen en daarmee bespaar je inderdaad bandbreedte naar het internet toe. :)

• Viper_4111
Hmz ik gebruik idd windows, maar ik zal een gaan kijken met media encoder.

Thnx en als het gelukt is laat ik wel iets horen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

www.shoutcast.com! Dan laat je de stream binnenkomen via de server, en die server daar draai je Winamp op met de SHOUTcast server, en dan relay je de stream. :) (tenminste, als radio 538 te ontvangen is via Winamp).

Is gratis programma :)

Maar waarom niet gewoon elke gebruiker zijn eigen stream binnehalen? :SOf verbruikt dat te veel bandbreedte?

[ Voor 19% gewijzigd door Nik op 02-08-2004 13:05 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39
hmm, kun je niet gewoon met winamp de stream op de server aanzetten en hem dan met shoutcast door streamen het bedrijfsnetwerk op?

offtopic:
he vedorie.. te laat ;)

winamp kan wma streamen, schien moet je daar wel even de wma_in plugin voor vervangen met een andere versie.. maar op winamp forum staat daar wel meer over op

hmm? dat 2e bericht van viper stond er net nog niet eens bij mij tussen na mijn 1e edit :s)

[ Voor 57% gewijzigd door Devian op 02-08-2004 13:07 ]

https://wren.co/join/Devian

• Viper_4111
Hej jongens ben eruit gekomen, heb die sjit binnengehaald en we komen er wel uit hier.

Thnx voor de hulp

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Wat heb je precies gedaan dan? Misschien kunnen we je nog verder helpen (is ook wel leuk als je verteld hoe de zaken nu gaan :P)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer eerst zelf eens zoeken, 't is hier geen helpdesk :/

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.