Toon posts:

Settlers 4 onder Windows XP werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb Settlers 4 weer onder het stof vandaan gehaald en wilde het weer gaan spelen. Ik installeren zonder een probleem. Wilde het opstarten werkt dus niet.

Compatibliteit op elke modus uitgeprobeerd zonder enig succes.

Helaas bracht de search alleen een topic waar de compatibliteit modus de oplossing was. En dat werkt dus niet bij mij.

Hoop dat iemand een oplossing weet.

Edit:
Bedankt voor het verplaatsen.

Bedenk me opeens dat ik het ook via virtual pc kan proberen. Is wel een erg omslachtige manier maar dan weet ik zeker dat het werkt.

Ga het vanavond proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 13:02 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik gelijk geinstalleerd. Misschien is dat het wel. Had ik gisteren met Cossacks ook, ik installeren gelijk de patch en dan proberen te spelen. Kreeg de melding CD-rom niet gevonden. Alles gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd zonder de patch, en hij werkt perfect. Ga het vanavond proberen.

Ben met virtual PC niet echt ver gekomen. Het kost net zoveel tijd als een normaal besturingssysteem installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Kick

Weet niemand iets anders dan die stomme compatible mode van XP.

Virtual PC is geen optie meer voor mij, mijn trial is afgelopen en heb geen zin om het pakket te kopen.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:32

Ankh

|true

de enige manier die mogelijk is met compatibletijds modus, en die zou gewoon moeten werken :)
okay s4 is niet bepaald lekker met windows XP. geluid hapert af-en-toe en als je mp of lan doet, klopt er geen zak meer van maar goed :)

waarschijnlijk klopt er dus echt niets bij je pc zelf. wat voor foutmelding krijg je?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen foutmelding krijg.

Ik start het programma en er komt een zwart scherm en daarna gelijk weer Windows XP.

De methode van zonder patch spelen werkt niet.

Heb even nagezocht en er zijn nog programma's van Microsoft waar je de compatibliteit veel verder kan aanpassen. Programma heet iets van compdata. Dit programma zit in een set met nog meer tools. Als ik thuis ben zal ik eens kijken wat de naam is.

Het kan best zijn dat er iets mis is met mijn OS, er waren meer programma's die het niet deden met compatibliteit modus. Eigenlijk heeft er nog nooit een programma goed gewerkt met die modus. Ook niet met mijn ouwe bak.

• Ankh

Ankh

|true

misschien tijd voor een herinstallatie? :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, ik blijf opnieuw installeren. Laatste install is twee weken geleden. Uiteindelijk was ik gereed om Settlers IV te installeren en toen kwam dit probleem tevoorschijn.

Maar ik zei al dat het op mijn ouwe bakkie ook zo was. Dus het ligt niet aan de installatie. Of ik installeer iets totaal verkeerd.

Ik ga hem vanavond om mijn pa zijn pc installeren om te kijken of ie daar wel werkt. Op hoop van zege :p

• Ankh

Ankh

|true

hier heb ik totaal geen problemen op de 3 computers met windows XP:)
dus geen idee

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:19

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Application Compatibility, moet je ff proberen, hiermee kreeg ik ff7 in win2k aan de praat. Is tegenwoordig een nieuwe versie voor xp, met allemaal prebuild, compatibility's voor games en apps.

http://www.download.com/3000-2352-10067306.html

Verwijderd

Topicstarter
Freddy_Fish schreef op 05 augustus 2004 @ 16:43:
Application Compatibility, moet je ff proberen, hiermee kreeg ik ff7 in win2k aan de praat. Is tegenwoordig een nieuwe versie voor xp, met allemaal prebuild, compatibility's voor games en apps.

http://www.download.com/3000-2352-10067306.html
Deze bedoelde ik ook een paar post eerder. Dank je, Wordt wel doorgestuurd naar de Microsoft site. Had gisteren geen tijd om het te installeren op mijn pa zijn pc (voetballen en daarna bier zuipen). De eerste keer dat ik tijd heb is helaas zondag.

Verwijderd

Ik kan Settlers 4 gewoon spelen, zonder compatibiliteitsmodus ofzo :?

Maar wat het Freddy_Fish zegt lijkt me een goed idee, gewoon dat uitproberen.
Pagina: 1