Toon posts:

DVD+RW in pc gewist, onleesbaar in DVD-Recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een standalone DVD-recorder (Home Electronic HEDVDR960)gekocht, en om te testen een stukkie tv opgenomen (op de meegeleverde DVD+RW), tot zover geen problemen..

Nu heb ik deze disc met Nero gewist op de PC (een Full Erase van 28 minuten ong) en nu geeft de DVD-Recorder alleen nog maar No Disc aan.. iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan cq. wat ik verkeerd heb gedaan :) ?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ohw RW schijfjes (ongeacht of het CDrw of DVD+-rw 's zijn) zijn meestal erg 'slecht'.
al na een paar keer wissen kan het schijfje op 'onverklaarbare' wijze niet meer werken enzo.
Al vaak genoeg meegemaakt, eigenlijk heb ik nog nooit een RW schijfje gehad die ook echt deed wat hij hoorde te doen (op zn minst 10x wissen en branden)
en dat terwijl ik altijd wel extra zuinig op ze was.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt proberen er met de PC weer wat op te zetten en hem dan in de DVD recorder te stoppen en hem daar te erasen (waarom doe je dat in hemelsnaam met je PC?). Of je neemt weer wat op op DVD-RW en maakt met Nero een 1:1 kopie op die "kapotte" RW

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte mijn pc omdat ik wat problemen had met verder opnemen en het wissen van de schijf met de standalone DVD-recorder.. hij wilde vreemd genoeg niet meer opnemen dan ik er al op had opgenomen en wilde 'm ook niet wissen, vandaar dat ik 'm maar even met de pc wilde wissen..

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan denk ik dat dat schijfje gewoon ruk is, of kan je PC er nog wel wat mee?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet, nog niet geprobeerd eigenlijk, heb inmiddels wat Sony DVD+RW's gehaald, en tadaaaa, ineens werkt 't als een zonnetje :) bedankt voor de hulp allen!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:47:
Ik heb vorige week een standalone DVD-recorder (Home Electronic HEDVDR960)gekocht, en om te testen een stukkie tv opgenomen (op de meegeleverde DVD+RW), tot zover geen problemen..

Nu heb ik deze disc met Nero gewist op de PC (een Full Erase van 28 minuten ong) en nu geeft de DVD-Recorder alleen nog maar No Disc aan.. iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan cq. wat ik verkeerd heb gedaan :) ?
Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de bitsetting.
Je kunt een +RW schijf markeren als: +RW en DVD-ROM.
DVD-ROM pakt bijna elke speler. Op je recorder zitten vaak ook toetsen die je vast kunt houden om een schijf "gereed" te maken. Zie handleiding.
Voor meer info: http://www.dvdplusrw.org/...le.asp?mid=0&sid=2&aid=42

Carpe Diem

Pagina: 1