Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Mijn vriend is binnen kort jarig en hij wil graag een voeding voor in z'n pc. Ik wil die dus voor um gaan kopen maar ik weet dus absoluut niks van computer af en dus ook niets van een voeding, ik weet eigenlijk amper wat een voeding is.
Hij wil er een met veel watt, een krachtig maar ook van een goed merk (volgens hem hem je dan meer kans op een goeie ofzo iets...)
Zouden jullie me kunnen vertellen wat voor een ik er dan voor hem zou moeten kopen.

Verwijderd

Op internet zijn heel veel reviews te vinden over voedingen die goed zijn. Ook weten wij niet wat je vriend in zijn pc heeft liggen, dus hoeveel watt de voeding moet zijn is lastig inschatten. Als je veilig wil zitten kom je aan een 400+ watt voeding.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je erbij aangeeft welk budget je ervoor hebt is het makkelijker. Goede voedingen zijn redelijk duur. Goedkope voedingen die zeggen heel veel watt te hebben, blijken toch slechter dan goede (duurdere) voedingen met veel minder wat. Een echte aanrader is de Tagan 480W, voor ongeveer 85 euro. Ik zoek effe het tweakers.net pricewatch linkje voor je.
[edit]
Deze : Tagan TG480-U01 480W PSU

Die kan hij dan ook prima naar een volgend systeem meenemen, of geeft hem in ieder geval (meer dan) voldoende ruimte om zij nhuidige pc nog wat te upgraden.

[ Voor 27% gewijzigd door Kippenijzer op 02-08-2004 12:35 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik snap dat je er zelf al helemaal de ballen van snapt, maar het hangt er vanaf wat er allemaal in zijn computer zit.

Merken als Enermax en Antec (ik weet niet waarom ik ff niet op andere merken kom, vaag :) ) zijn goed.

En een 450 W is voor alle systemen eigenlijk wel voldoende, mits een goed merk.

Dus koop bijv absoluut geen merkloze voeding en ook geen Sweex of Q-tec, want die leveren eigenlijk vaak te weinig vermogen.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
Zoals hierboven al gezegd is is het budget natuurlijk ook een bepalende factor, ik heb zelf de tagan 480 watt en die bevalt zeer zeer goed. Denk dat je vriend dit ook zeker zal waarderen, de vraag is alleen of je zoveel geld uit wil geven.

Succes met de aankoop!

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het liefst onder de 100 euro blijven, k zit momenteel wel ruim maar boven de 100 euro vind ik wel erug veel

Verwijderd

Een kleine tip: voel hoe zwaar hij is! Gewicht geeft een béétje aan wat de kwaliteit van de onderdelen + de hoeveelheid koelblokken die er in zitten.

Voorbeeldje: verderlichtgewicht Q-Tec 550W tegenover m'n Enermax 365. Die enermax is LOEIZWAAR, en dat klopt ook wel, als je z'n ampérages gaat vergelijken met die van m'n Enermax is het een zwak ding. M'n Enermax is welliswaar "slechts" 365watt, maar dat kan hij constant leveren, en stabiel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens verder dan je neus lang is.

Dit topic Welke voeding heb ik nodig? Deel 5 staat nota bene in de active listing. Gewoon even nagaan wat de PC specs zijn en daarvoor een passend voeding kopen :)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 02-08-2004 12:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.