Toon posts:

[Ervaringen] Ge-modde bios(en)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat deze topic volgens mij nog niet bestaat, hoop ik dat ik deze mag maken.

Het lijkt me interessant als mensen hun ervaringen delen over gemodde biosen die ze gebruikt hebben op hun mobo.

Dus dan zou het fijn zijn als je vermeldt:
- Op welk mobo je de bios hebt gebruikt.
- Hoe die bios heet.
- Waar de bios te downloaden is
- Wat is er gemod is aan de bios (waarom heb je em gebruikt)
- Wat je ervaringen ermee zijn (dus of en wat voor een verbeteringen het opleverde).

Ik ben van plan om een ge-modde bios te gaan gebruiken voor mijn abit nf-7,
nl:
D22 3d-Fire van tictac
of:
D22 Betaking van tictac

http://s6.invisionfree.co...f54f9e019dca&showtopic=42

Zodra ik ze getest heb zal ik de post aanpassen en mijn ervaring erbij vermelden.

In de tussentijd, mensen die deze biosen al getest hebben, ik ben benieuwd wat het heeft opgeleverd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 12:58 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
't lijkt mij dan ook wel zo interessant om te weten WAAROM je die gemodde BIOS gebruikt (m.a.w. wat is er zo bijzonder aan, wat is er gemod) :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op welk mobo je de bios hebt gebruikt.

A7N8X-Deluxe R1.0x

- Hoe die bios heet.

Uberbios 1004

- Waar de bios te downloaden is

http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/

- Wat je ervaringen ermee zijn (dus of en wat voor een verbeteringen het opleverde).

Er schijnen meer instelmogelijkheden te zitten in deze bios dan de originele. De hele reden waarom ik de uberbios heb ingespeeld is de (vermeende) support voor FSB 400. De vorige keer kreeg ik de spagaat van een mobo met oude bios die de nieuw gekochte CPU niet trok, zodat de nieuwe bios met ondersteuning voor de nieuwe CPU niet ingespeeld kon worden :X Vooruitzien dus.

Bord loopt verder stabiel op 12 . 166 = 2 Ghz (XP 2400+).

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 02 augustus 2004 @ 12:28:
't lijkt mij dan ook wel zo interessant om te weten WAAROM je die gemodde BIOS gebruikt (m.a.w. wat is er zo bijzonder aan, wat is er gemod) :?
Ja dat lijkt mij ook wel, heb de start post aangepast...
Nog meer suggesties? Ik ben over het algemeen niet zo'n topicstarter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al die gemodde BIOS'sen voor verschillende mobo's in 1 topic lijkt me niet echt handig. Er zijn wel minstens 1 miljoen combo's mogelijk en dat maakt toekomstig naslag schier onmogelijk. Verder is dat ook meer DOC- dan PMG-related. In de CPU/mobo-related overclocktopics zul je ook details over de BIOS'sen vinden. Natuurlijk is er nog de Meuktracker op de frontpage. Daarin kun je ervaringen terugvinden voor élk BIOS en eventueel nieuwe gemodde BIOS'sen posten :)
Ik ben over het algemeen niet zo'n topicstarter
Je hebt dit topic toch gestart? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 02-08-2004 13:06 ]

Dit topic is gesloten.