Toon posts:

[flash] Custom Font, HQ, Aliased

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flashfilmpje met customfont (die dus niet iedereen op zijn pc heeft staan). Het probleem is dat wanneer ik de tekst save en open als high quality of zelfs medium quality de text anti-aliased wordt en dus nauwelijks leesbaar is. Ik wil de tekst scherp hebben en dat werkt wanneer het filmpje als low-quality geopend wordt alleen zijn er dan weer andere (grafische) elementen die er niet uitzien.

Ik heb de hele macromedia site en help doorzocht en eigenlijk is de enige oplossing die ze hebben als low-quality openen in een html-bestand of een textblock maken wat dan weer geen custom font kan zijn. Verder zou je ze op een raster ofzo kunnen plaatsen, maar dat werkt voor geen meter.

Iemand misschien een idee hoe ik (sommige) elementen kan aliasen en andere weer niet? Zodat ik zelf kan bepalen wat wat wordt?

Ik heb de url expres niet geplaatst omdat dit anders misschien als spam opgevat zou kunnen worden.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Je kunt voor elk textveld toch gewoon aangeven of 'ie het moet anti-aliasen? Zit gewoon een knopje voor op je properties-paneel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het niet staan (static text) in flashMX, ik heb alle opties in the properties panel gehad.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
alle static tekst is AA... de enige die echt scherp zijn op High zijn zogenaamde pixelfonts.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
gewoon dynamic text van maken toch, dan is het altijd zonder anti-alias

Mijn rig

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Je kan er ook een dynamisch tekstveld van maken, dan anti-aliased Flash hem niet ...
En dan kan je de rest van je filmpje ook gewoon high quality houden :)

Alhoewel ik niet zeker weet of je dan ook custom fonts kan gebruiken daarvoor ...
Zal je even moeten testen denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door 1st_Ro op 03-08-2004 14:49 ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
als je dyn tekts maakt en font NIET embed (ie dan weer AA) dan ziet de client die het font het niet heeft het natuurlijk ook niet he?

in flash kun je niet bepaalde delen wel of niet AA. Alles of niets.
Pagina: 1