Toon posts:

Asus P4T-E met 2.6 GHz proc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik op mijn Asus P4T-E moederbord een 1.8 GHz Pentium IV processor en 512 MB RDRAM (PC800) geheugen.

Ik weet dat het mogelijk is hier een snellere processor op te gebruiken en volgens de specificaties kan het zonder problemen een 2.6 GHz 400FSB processor aan. Deze is alleen nergens meer te vinden !
Nu wil ik graag weten of het mogelijk is een 533FSB proc er op te prikken en deze gewoon op 400 te laten lopen (of als het mogelijk is 533).
Ik heb geen zin om zelf modificaties op het moederbord of aan de processor te doen.

Is dit alles met Bios settings of dip-switches te regelen en heeft iemand dit verhaal al eens met exact dezelfde hardware gedaan ? Op google heb ik wel het e.e.a. gevonden maar zoals gewoonlijk zijn het veel verhalen die elkaar tegen spreken.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 11:23

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Als het goed is moet het wel kunnen werken, alleen heb je dan geen 2.6 Ghz processor meer :)

De interne snelheid van een processor is namelijk de FSB x Multiplier. De 533FSB processor heeft een multiplier van 20 (2666/133). Met een FSB van 400 kom je dus uit op een snelheid van 100 x 20 = 2.0 Ghz.

Je zou met overclocken eventueel wel wat hoger kunnen komen, maar als je moederbord niet standaard een FSB van 533Mhz ondersteund, zul je met die processor op jouw moederbord dus geen 2.6 Ghz halen.

Misschien eens kijken of je een 2dehands 400FSB processor kunt vinden? :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Als we deze link mogen geloven dan ondersteunt je mobo (officieel) alleen 400Mhz FSB en proc's tot 2,4 Ghz. Dus dat zal idd goed zoeken worden naar een proc met 400FSB.. Probeer anders Marktplaats.nl of een dergelijke site, je staat verstelt wat ze allemaal te koop aanbieden :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 02 augustus 2004 @ 12:59:
Als we deze link mogen geloven dan ondersteunt je mobo (officieel) alleen 400Mhz FSB en proc's tot 2,4 Ghz. Dus dat zal idd goed zoeken worden naar een proc met 400FSB.. Probeer anders Marktplaats.nl of een dergelijke site, je staat verstelt wat ze allemaal te koop aanbieden :)
Er staat 2,4+ om precies te zijn. Er zijn mensen die met wat geprul 533 processors aan de praat hebben gekregen (en stabiel) door 2 pinnetjes om de processor met ekaar te verbinden.

Ik heb op marktplaats e.d. gekeken maar het lijkt dat deze proc. niet vaak verkocht is in Nederland. Ik kan 'm namelijk nergens vinden. :'(

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:56

Sjod

Ik ben goed luisterend

Als je het goede bord hebt is het geen probleem. Er zijn namelijk 2 verschillende op de markt, 1 met een ECS clockgen en 1 met een CYP (dacht ik).

De goede is met een ECS clockgen, hier kom je achter door naar de kleine chipjes op je bord te kijken (daar staat dan ECS op CYP).
Als je een ECS hebt kun je het bord zonder problemen op 533mhz jumperen.

Ik heb het zelf ook en het loopt zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Jesus Christus,

Ik heb de proc. bij een winkel in de US of A gevonden: http://www.baber.com. Helaas kan ik 'm nergens in NL vinden.

Aangezien ik echt wel weet hoe ik moet zoeken denk ik dat ik er maar een sport van ga maken ! Ik MOET dus een 2.6 GHz 400 FSB Proc. hebben met 512K cache.

Mocht iemand een tip weten, laat het me weten !
:P

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 21:07:
Jesus Christus,

Ik heb de proc. bij een winkel in de US of A gevonden: http://www.baber.com. Helaas kan ik 'm nergens in NL vinden.

Aangezien ik echt wel weet hoe ik moet zoeken denk ik dat ik er maar een sport van ga maken ! Ik MOET dus een 2.6 GHz 400 FSB Proc. hebben met 512K cache.

Mocht iemand een tip weten, laat het me weten !
:P
Gooi het in je sig?
dan react er miss wel iemand op?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 19:14
Koop 2e hands een p4t533c voor rond de 35 a 40 euro en koop daar een processor voor met een 533mhz bus.

waarschijnlijk net zo duur aangezien een 2.6 ghz met 400 mhz bus zeldzaam is en indien verkrijgbaar niet zo heel erg goedkoop vergeleken met andere processoren

kijk op de site die je had gevonden en zie:

2.6GHz Intel Pentium 4 / 2.6 GHz. 512K OEM 520660 $210

8)7

daar koop je een 2.8 ghz voor met een 2ehands bordje welke dan nog een stuk beter is ook.

[ Voor 74% gewijzigd door _Drake_ op 06-08-2004 21:32 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 23:56

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik heb eigelijk precies hetzelfde als de TS
ik heb aan het einde van me stage ook een P4T-E gehad daar zat een 1,8 ghz in maar die heb ik later verwisselt (kon em toch voor niks krijgen) met een 2,4 ghz (533FSB)in de veronderstelling van het zal wel beter zijn en die kan ook wel op de 2,4 ghz draaien
ik bedoel dat kan met AMD ook (heb je een oud SD-Ram bordje (voor de Thunderbird serie) kan je volgens mij ook gewoon een XP 2000 in doen, hij zal alleen om de max snelheid draaien als dat het mobo aankan toch
maar om die snelheid te krijgen moet ik em op 24 x 100 zetten :X en volgens mij kan ik de multiplier niet veranderen (kan zowiezo toch niet bij Pentium :? (ben AMD'er dus ken het niet

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:56

Sjod

Ik ben goed luisterend

Er kan wel gewoon een 533 proc op. Als je mijn bovenstaande verhaal doorleest. Je moet het alleen handmatig jumperen.

Zie hier:

[afbeelding]

Bij mij loopt ie op 133/33,3/66,7

[ Voor 6% gewijzigd door Sjod op 07-08-2004 00:30 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Pagina: 1