In de standaard MSI Mega PC 180 zit een 200 watt voeding. Nu kan ik alleen nergens een fatsoenlijk verbruiksschematje van alleen de kast vinden. Stel ik hang er een 2500+ 512mb ddr een 120GB WD, dvd spelertje in, en een 9600XT in. Wat is dan ongeveer het verbruik + die kast, is 200 watt dan voldoende? En zijn er voor dit soort barebones ook makkelijk andere voedingen te krijgen?
Verwijderd
200 Watt gaat nooit genoeg zijn voor wat jij eraan wil hangen. Er zijn op Got wel schemaatjes te vinden waarmee je je verbuik in kan schatten, maar echt betrouwbaar zijn die niet. Het kan wel een aardige indicatie zijn. In dit topic staat een hoop info over verbuik en welke voeding te gebruiken: Welke voeding heb ik nodig? Deel 5
Verwijderd
Probeer deze site eens, http://www.jscustompcs.com/power_supply/ (met dank aan Wacky
) om je stroomverbruik te meten....
Het is wel zo dat in barebone systemen goede voedingen zitten. Ik weet niet precies hoe dat zit bij die van msi, maar ik heb zelf wel ervaring met een Shuttle barebone systeem.
Daar zit een erg goede 200 watt voeding is. Die laat een P4 2.6, 1 gb geheugen, Radeon 9800, 2x 80 GB hd's en een cdrom station stabiel lopen
Mijn ervaring is dus dat die voeding heel wat kan hebben, misschien dat dat bij die van msi ook zo is. Ik zou het dus gewoon proberen met die 200 watt voeding
Daar zit een erg goede 200 watt voeding is. Die laat een P4 2.6, 1 gb geheugen, Radeon 9800, 2x 80 GB hd's en een cdrom station stabiel lopen
Mijn ervaring is dus dat die voeding heel wat kan hebben, misschien dat dat bij die van msi ook zo is. Ik zou het dus gewoon proberen met die 200 watt voeding
Verwijderd
Dat is RUIM voldoende, Watt zegt weinig... Komt nog eens bij dat die processor, die HD, en die videokaart érg zuinig zijn. Zoals Ernst zei: gewoon proberen, 10 tegen 1 dat het lukt.
Das wel een heel mooi tooltje.Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 12:25:
Probeer deze site eens, http://www.jscustompcs.com/power_supply/ (met dank aan Wacky) om je stroomverbruik te meten....
Bedankt voor het vermelden
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Volgens dat tooltje kom ik ongeveer 20 watt te kort 
Maja, weet natuurlijk niet in hoeverre ik daar op moet rekenen. Als ik me niet vergis zit er in die barebone een Aopen voeding. Ik heb zelf een 350 watt van aopen die super goed is, maar barebone weet ik niet
In de shop waar ik werk verkopen we in principe ook een basis systeem mega pc 180, maar das met 2400, geen video kaart, 256 mb dus die video kaart scheelt gewoon veel.
Maar goed, in principe is de basis een 1ghz met 256mb, om een beetje te gamen, maar voor lans wil ik mijn main pc om prikken, en das dus die 2500 met al die andere meuk. Ik moet sowieso nog wel even nachtje over slapen, blijft toch 350 eurotjes ongeveer, en dat zijn veel centjes. (mega pc scheelt gewoon veel sjouwen en hij is wel erg stoer
)
Maja, weet natuurlijk niet in hoeverre ik daar op moet rekenen. Als ik me niet vergis zit er in die barebone een Aopen voeding. Ik heb zelf een 350 watt van aopen die super goed is, maar barebone weet ik niet
In de shop waar ik werk verkopen we in principe ook een basis systeem mega pc 180, maar das met 2400, geen video kaart, 256 mb dus die video kaart scheelt gewoon veel.
Maar goed, in principe is de basis een 1ghz met 256mb, om een beetje te gamen, maar voor lans wil ik mijn main pc om prikken, en das dus die 2500 met al die andere meuk. Ik moet sowieso nog wel even nachtje over slapen, blijft toch 350 eurotjes ongeveer, en dat zijn veel centjes. (mega pc scheelt gewoon veel sjouwen en hij is wel erg stoer
Ik heb zelf een Mega 180 met volgende hardware
- XP2600+
- 512 MB DDR
- 160 GB HD
- DVD+R
onboard - video/audio/LAN/cardreader
via USB - webcam/scanner/Externe HD/Externe CD
en heb nooit geen enkel probleem met voeding of koeling gehad
kan me niet voorstellen dat de AGP die je wil gebruiken dit verandert
het is gewoon een erg stabiel en compact apparaat
- XP2600+
- 512 MB DDR
- 160 GB HD
- DVD+R
onboard - video/audio/LAN/cardreader
via USB - webcam/scanner/Externe HD/Externe CD
en heb nooit geen enkel probleem met voeding of koeling gehad
kan me niet voorstellen dat de AGP die je wil gebruiken dit verandert
het is gewoon een erg stabiel en compact apparaat
Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)
Verwijderd
Volgens dat tooltje moet ik een 400 Watt voeding hebben, draait al +/- 1,5 jaar op een 300 Watt voeding. Ik zet dus mijn vraagtekens bij dat tooltje.
Ik denk trouwens dat je met die 200 Watt voeding een heel eind kan komen, en dat het best wel eens voldoende kan zijn voor die PC. Je kunt het altijd proberen.
Ik denk trouwens dat je met die 200 Watt voeding een heel eind kan komen, en dat het best wel eens voldoende kan zijn voor die PC. Je kunt het altijd proberen.
Ok dan weet ik in iedere geval dat het het proberen waard is. Maar stel dat het toch niet werkt vanwege de voeding, is er dan makkelijk aan een andere voeding te komen, is er zeg maar een soort van "standaard" barebone voeding. á la 300 watt of zo, en quanta costa?
Pagina: 1