Toon posts:

Probleem opstarten (geen voeding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor een kennis een Athlon 64 systeem in elkaar gezet. Nou deed ie het eerst prima, maar na een paar keer wou hij helemaal niet meer opstarten: alsof hij geen stroom krijgt, zeg maar (optische muis krijgt trouwens wel stroom terwijl hij uit staat, al knippert het rode licht wel).
Nou heb ik er een andere voeding in gezet en in eerste instantie leek alles opgelost. Probleem opgelost, leek mij. Heeft het meerdere keren gedaan, maar nu weer precies hetzelfde probleem.
Iemand dit eerder meegemaakt en een idee waar dit aan kan liggen?!

Volgende onderdelen gebruikt:

Athlon64 3000+, socket 754
Infineon geheugen (DDR 400, 512 Mb)
ASRock K8S8X AMD 64

Verwijderd

aansluiting op je moederbord goed?

Verwijderd

Topicstarter
Is het eerste waar ik naar heb gekeken en vooral de voedingsstekkers goed aangedrukt. Voor de rest volgens mij ook alles goed aangesloten. Heb dit nog nooit meegemaakt (ben geen expert, maar heb wel al de nodige kastjes in elkaar gezet).

Verwijderd

na ongeveer hoeveel tijd gebeurt dit?
werkt de andere voeding nog wel in een andere pc?
reageert de powerknop nog wel?

edit:
Dat je muislampje knippert geeft aan dat je wel stroom ontvangt... lijkt wel een defect in het mobo

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 12:16 ]

Verwijderd

defect mobo denk ik, de connector op de mobo is misschien gaar. de 12 volt aansluiting er ook op geprikt?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar als zn muis wel stroom krijgt, die ook op het mobo zit, hoe kan dat dan?

En zit de power-on connector wel goed vast?

strip em es van alles, videokaart eruit ook etc. en doet ie t dan wel ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom is zou het niet de voeding zijn? Jammer dat je nergens de merk/specs van de voedingen vermeldt. Het kan best zo zijn dat ze allebei gewoon ontoereikend zijn. Ook ontbreken de rest van de gedetailleerde systeemspecs.

Neem eens PMG Beleid » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post weldra je bedinvingingen hier :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 02-08-2004 12:53 ]

Verwijderd

Ik heb wel eens een gaar stekkerblok gehad. Soms deed mijn pc het wel en soms niet. Heb je al een ander stopcontact/stekkerblok geprobeerd?

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Probeer de voeding eens op een ander systeem... heb je weer precies dezelfde voeding als de eerste die problemen gaf?

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

Verwijderd

@ g00fy
Als de connector gewoon een beetje gaar is, dat ie niet goed contact maakt of zo, maar inderdaad dan zou eigenlijk dat alleen kunnen veranderen als de kast veranderd.

Zit er geen lampje op je mobo (Asus meestal) waarmee je kan testen of er stroom op komt. Denk niet dat je een ander 64 bit mobo bij de hand hebt om een en't ander uit te wisselen denk ik? :p

Verwijderd

Topicstarter
De voedingen zijn denk ik uit te sluiten: beide voedingen hetzelfde probleem en op andere comp. doen ze het wel.

Vandaag deed hij het even weer en viel plotseling weer uit. Daarna wou hij niet meer opstarten. Ik denk zelf aan een los contact bij de aansluitingen op het MB. Maar dus niet door de stekkers op de voedingen.

Wel vreemd dat de muis wel brandt, maar dat kan door de brede stekker komen, terwijl het probleem misschien op die kleine zit (met die 4 pinnetjes (is dat die 12 volt waar iemand het hier over had?)).

Ik ga er morgen even langs, maar mij lijkt het weinig nut te hebben van alles te gaan vervangen, als hij echt 0,0 doet. Geen foutmeldingen of iets, nee, gewoon net alsof je de powerknop niet indrukt (al zal het de powerknop niet zijn, want dan zou hij niet zomaar uitvallen terwijl hij opgestart is).

Ben bang voor een brak MB. Lastig, omdat ik het op internet heb besteld... kan niet 'eventjes' terug. En daarnaast vervelend dat ie het soms een tijdje wel doet, want dan kan de verkope zeggen: 'zie je wel, hij doet het gewoon.'

Iemand nog ideeen?!

Hartstikke bedankt voor alle reacties tot nu toe!

edit:
oh ja, het zijn 300 Watt voedingen: één AOpen en één Sweex. Maar zoals ik al zei, daar verwacht ik de problemen niet van.

Als aanvulling op mijn vorige bericht: op http://www.jscustompcs.com/power_supply/ kom ik uit op 232 Watt die ik nodig heb. Is een redelijk kaal systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 03-08-2004 07:45 . Reden: gebruik voortaan het edit-knopje, dank je :) ]

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Wanneer hij het nu doet en je rommelt wat aan de draadjes in je kast tot hij uitvalt of weer opstart....... kom je er misschien achter welke aansluiting probleem geeft?

Ik had eens wat fannetjes uitgeprobeerd op m'n losse voeding die ik doormiddel van een stroomdraadje had doorgelust om te power onnen ;), had precies hetzelfde toen ik deze voeding in een systeem inbouwde, mbo telkens aan dan weer uit, tot ik er achter kwam dat het stroomdraadje de sokjes in de voeding connector wat had opgerekt.... :X

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

Verwijderd

voedingen kun je testen door alles los te koppelen, en dan het groene draadje met een willekeurige zwarte te verbinden, als hij dan het gewenste geluid voor jouw periode geeft, duidt dat aan dat er niks aan de hand is.

Ik hou mijn gok op kortsluiting van het moederbord, haal dat bord eens uit de kast, met proc en geheugen en test m dan nog een dagje, als jhij het an wel blijft doen kun je met zekerheid stellen dat je bord aan de kast heeft geaard.
Pagina: 1