Pioneer DVD-120S, firmware voor DVD-R beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ik heb nu sinds al een tijdje deze DVD slot-in speler. Ik ben er in het begin ook al achter gekomen dat tie alleen + leest een geen - en +. Dus mijn vraag is nu of er een gehackte firmware bestaat voor de dvd speler? Of wellicht een officiele firmware die ik er dan over heen kan flashen.

Ik heb al op de site van Pioneer gekeken maar heb ik alleen de orginele firmware kunnen vinden. Heb ook al op deze site gekeken : http://forum.rpc1.org/portal.php . Maar daar weten ze het waarschijnlijk ook niet.

Misschien dat 1 van jullie deze speler ook hebben en wel de software er voor hebben.

Self reflection is the school of wisdom

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De 120s hoort gewoon standaard al DVD-R's en DVD+R's te kunnen lezen. Er zijn hier wel meer topics over geweest; zo waren er veel mensen die problemen hadden met dvd+r i.c.m. deze dvd speler. Zie o.a:

Pioneer DVD-ROM speler leest DVD+R niet?
pokeran in "pioneer 120s firmware zoektoch"
• [search=(dvd-r) 120s]

Zoals je in deze topics kan lezen, moet alles met een gehackte firmware prima werken. Waar je deze firmware kan vinden, staat ook in die topics.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Het is geen gehackte firmware als ik het goed lees, maar firmware om je dvd speler/writer regio vrij te maken. Dat is dan misschien wel gehackt.

Het punt is dan gewoon dat de dvd speler Pioneer DVD-120S niet alle DVD's ondersteunt. En zou daar dan niet iemand mee bzig zijn die ze allemaal laat ondersteunen. Misschien is tie al te downen maar ik kan em niet vinden.

Want daar is tegenwoordig die firmware toch voor dat er steeds meer dvd-roms worden ondersteunt met de nieuwste merken?

Het is een vraag maar zou ik anders contact opnemen met Pioneer en kijken wat hun te vertellen hebben waarvoor ze die firmware niet updaten voor de dvd-roms?

Verwijderd

sorry, maar wat jij vraagt kan niet,
Als een apparaat beperkingen heeft dus iets niet kan, zit dat meestal in het ontwerp en wordt maar zelden via firmware opgeheven.
je hebt meer kans dat je meer merken media beter kan lezen.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Oke heel erg bedankt dan weet ik waar ik de volgende keer naar moet zoeken;)

• Tommelsch
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 12:38
Hallo een ieder,

Mijn Pioneer dvd-120s heeft veel moeite met het lezen van cd's en dvd's. Ik heb een paar maanden geleden de firmware geupdate, omdat dvd's soms haperden maar hierna werkte hij als een roosje. Nu werkt hij dus niet meer naar behoren.

Soms pakt ie een cd/dvd wel maar meestal krijg ik de melding 'Windows kan niet van deze schijf lezen, bla bla'. Daarnaast duurt heel lang voordat 'Deze Computer' opent als ik een cd/of dvd in mijn dvd-speler stop. De verschillende cd/dvd's hebben wel gewerkt in de speler en doen het wel in mijn cd-brander (de cd-roms dan).

Wie kan mij zeggen of ik nog wat kan redden of dat ik de dvd-speler mag weggooien?

Tom

en

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg eerst de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :) Open pas daarna een nieuw topic wanneer je de daarin genoemde info/tips/suggesties hebt afgewerkt en er desondanks niet uit bent gekomen. Het is niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in andermans topics te posten, al helemaal niet als ze ook meer dan enkele weken oud zijn .. Zie alsook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 03-02-2005 13:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.