Toon posts:

[Netwerk] Is dit de beste opstelling?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ons huis bestaat uit 2 verdiepingen. In de meterkast zit het ADSL modem, in de woonkamer staat een laptop, op de 1ste verdieping de pc van m'n ma, en op de 2e verdieping de server, mijn eigen PC, en nog wat andere PC's. Zoals de situatie nu is loopt er een kabel van het ADSL modem in de meterkast naar zolder waar de switch staat en waar de rest van de pc's op aangesloten zitten. Dat is natuurlijk niet de meest ideale situatie. Ik had het idee om 2 switches te kopen en op elke verdieping een switch te plaatsen. Dat lijkt mij de meest overzichtelijke oplossing, met het oog op kabels trekken e.d. Ik hou van netjes :) Nu zag ik bij Norrod dat de goedkoopste switch eentje van Unex is met 8 poorten en 22,50 kost. Eigenlijk is een 8 poorts switch voor de woonkamer wel wat overkill, omdat er alleen maar een laptop op wordt aangesloten, maargoed, dat is dan ff niet anders. Bij Norrod hebben ze ook geen 5 poorts switches, anders had ik die wel gekocht.

Concrete vragen:

- Zit er een uplink poort op deze switch? Ik kan het bij de specs daar zo snel ff niet zien.
- Is iemand in het bezit van deze switch, en zo ja, hoe bevalt ie?
- Zouden jullie ook voor deze opstelling van het netwerk gaan?

De netwerkkaarten die ik gebruik zijn allemaal 3Com 905's, dus dat zit wel ok :) Suggesties, opmerkingen, alles is welkom :)

Edit: De specs van de Unex switch:

Technische specificaties:
- 8 UTP aansluitingen
- 10 of 100 Mbit verbinding (autosensing)
- Plug en Play
- Externe voeding
- Poort en Systeem LEDs

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 11:17 ]

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 11:12:
[...knip...]

- Zit er een uplink poort op deze switch? Ik kan het bij de specs daar zo snel ff niet zien.
[..knip...]
Een uplink poort is niet per definitie nodig.... je kan ook een crosslink kabel er tussen zetten... heb je hetzelfe effect... tevens zijn er switches die zelf detecteren of ze 'uplink' moeten zijn....

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
capedro schreef op 02 augustus 2004 @ 11:20:
Een uplink poort is niet per definitie nodig.... je kan ook een crosslink kabel er tussen zetten... heb je hetzelfe effect... tevens zijn er switches die zelf detecteren of ze 'uplink' moeten zijn....
Weet je of deze switch dat ook doet? Ik dacht dat ik de switches alleen met elkaar kon verbinden dmv de uplink poort. Maar alle poorten zijn te gebruiken daarvoor?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24
weet je wel zeker dat het een unex is want ik kan op de site van unex geen 8 poorts switch vinden

http://www.unex.com.tw/web1/english/Product/prdct_index.asp

en op norrod.nl staan geen unex switches

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
lordgandalf schreef op 02 augustus 2004 @ 12:00:
weet je wel zeker dat het een unex is want ik kan op de site van unex geen 8 poorts switch vinden
Aan het plaatje te zien lijkt het mij een unex switch, want ik heb hier ook een unex hub liggen die ongeveer hetzelfde design heeft. Maar ik zie idd op de site van unex ook geen switches. Het enige wat Norrod erover te vertellen heeft, is dat het standaard switches zijn.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik begrijp om de een of andere reden dat je niet tevreden bent met de huidig opstelling? Verwacht je in de toekomst uitbreiding? Kortom: waarom wil je aanpassingen maken?

Om je laatste concrete vraag te beantwoorden:
Als je deze nieuwe bekabeling wil trekken om zo op elke willekeurige plek een netwerkaansluiting te kunnen hebben in je huis, heb je dan ook al overwogen om e.e.a. Wireless aan te 'leggen' met de juiste security-aspecten? Is wellicht iets duurder, maar voorziet wel in alle behoeften.

Just a thought... :)

[ Voor 6% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 02-08-2004 13:01 ]

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
iNSaNe-oNe schreef op 02 augustus 2004 @ 13:00:
Ik begrijp om de een of andere reden dat je niet tevreden bent met de huidig opstelling? Verwacht je in de toekomst uitbreiding? Kortom: waarom wil je aanpassingen maken?
Nouja, zoals ik ook al in mijn startpost schreef, ben ik niet tevreden omdat alle kabels nu vanaf de zolder naar alle PC's gaan, wat ik zelf onoverzichtelijk vind, omdat ik nu maar 1 switch heb.

Ik verwacht op dit moment nog geen uitbreiding. Deze aanpassing wil ik maken omdat ik het dus gewoon netjes wil hebben :) Ben nu de draad wat kwijt in het huidige netwerk, dus vandaar...
Om je laatste concrete vraag te beantwoorden:
Als je deze nieuwe bekabeling wil trekken om zo op elke willekeurige plek een netwerkaansluiting te kunnen hebben in je huis, heb je dan ook al overwogen om e.e.a. Wireless aan te 'leggen' met de juiste security-aspecten? Is wellicht iets duurder, maar voorziet wel in alle behoeften.
Nee, wireless LAN wil ik nog niet aan beginnen. Ik heb wel met het idee in mijn hoofd gezeten, maar ik vind het op dit moment nog te onbetrouwbaar. Ik begrijp best dat de boel goed te beveiligen is, maar ik wil gewoon een netwerk zonder omkijken ernaar. Ook de snelheid speelt een rol in mijn beslissing geen wireless LAN te nemen, daar mijn server ook een fileserver is en er dus veel dataverkeer over het netwerk gaat, en de snelheid van een wireless LAN bij mij nog te wensen overlaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 13:17 ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:10:
[...]

Ben nu de draad wat kwijt in het huidige netwerk, dus vandaar...
OK... ik hoop niet dat je in de toekomst een collega van me wordt... (no pun intended... zie mijn profiel :) ) :X :)
... onbetrouwbaar...
... beveiligen...
... snelheid WLAN laat te wensen over ...
Toch zou je het kunnen overwegen. De drie punten die je noemt zijn zeker geen punten om te vergeten, maar gelukkig zijn er momenteel genoeg middelen om ook die punten te waarborgen. Ik heb het dan over:

- WPA security (encryptie van je dataverkeer, MAC-address filtering, etc)
- Betrouwbaar is het wel te noemen (ik weet niet waar in GN je woont, als het heel stedelijk / bebouwd is dan zou het een probleem kunnen zijn)
- Snelheid is vergelijkbaar met FastEthernet (108Mbit theoretisch mogelijk, net zoals bij een 100Mbit wired netwerk dit ook theoretisch is). Gezien de grootte van jouw netwerk (welgeteld drie PC's [edit] het zijn er iets meer, excuses), hoeft dit ook geen bottleneck te zijn.

Kortom, voor de drie redenen die je noemt hoef je het niet te laten. Voordeel van wireless is ook nog eens dat je de 'zorgen' voor bekabeling achterwege kan laten.

Just my 2 cents. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 02-08-2004 13:39 . Reden: Aantal PC's van TS nogmaals geteld. :) ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Mocht ik te drammerig over komen met mijn wireless-betoog (realiseer ik me net... O-)) : als je het bij een wired netwerk wil houden, fine. Dan is de opstelling die je noemt voor jou netwerk optimaal. Bandbreedte is geen issue in dat geval. Kies wel meteen voor CAT6-bekabeling, zodat je in de toekomt nog eens makkelijk zou kunnen overstappen op Gigabit Ethernet door je switchjes te vervangen door 10/100/1000-exemplaren. Scheelt je in de toekomst nog eens herbekabelen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 02-08-2004 13:51 . Reden: typos.. gotta love 'em. :) ]

Verwijderd

Topicstarter
iNSaNe-oNe schreef op 02 augustus 2004 @ 13:37:
OK... ik hoop niet dat je in de toekomst een collega van me wordt... (no pun intended... zie mijn profiel :) ) :X :)
Whaha, lol :D Ach, was misschien iets te snel geconcludeerd van mij, het valt eigenlijk nog best mee met een thuisnetwerkje ;)
Toch zou je het kunnen overwegen. De drie punten die je noemt zijn zeker geen punten om te vergeten, maar gelukkig zijn er momenteel genoeg middelen om ook die punten te waarborgen. Ik heb het dan over:

- WPA security (encryptie van je dataverkeer, MAC-address filtering, etc)
- Betrouwbaar is het wel te noemen (ik weet niet waar in GN je woont, als het heel stedelijk / bebouwd is dan zou het een probleem kunnen zijn)
- Snelheid is vergelijkbaar met FastEthernet (108Mbit theoretisch mogelijk, net zoals bij een 100Mbit wired netwerk dit ook theoretisch is). Gezien de grootte van jouw netwerk (welgeteld drie PC's [edit] het zijn er iets meer, excuses), hoeft dit ook geen bottleneck te zijn.
Nouja, geen 3 PC's dus :) In totaal denk ik een stuk of 7, waarvan de meesten op de zolder (2e verdieping) staan. Maar dat zal de bottleneck dan ook niet zijn dacht ik zo. Maar zoals ik ook al eerder zei weet ik dat je alles wel kan beveiligen, hier in de buurt (een dorp op 8 km afstand van Groningen, dus niet stad) krijg ik overigens heel wat draadloze netwerken te zien als ik die optie aanzet op de laptop, en op sommigen kan ik zelfs gewoon inloggen en krijg ik een IP enzo. Dat wil ik dan dus niet :)

Dat stukje over de snelheid vind ik wel interessant. Ik las dat de snelheid van WLAN uitkomt op ongeveer 56Mbit. Maar als 108Mbit in theorie mogelijk is, dan wordt het wel interessanter. Alhoewel ik dan nog steeds wel huiverig ben voor WLAN. Vraag me niet waarom. De PC's staan hier overigens toch altijd op vaste plaatsen, dus 1 keer een kabel trekken en ik ben klaar. Dan heb ik toch nog altijd een betrouwbaardere verbinding dan met WLAN :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Anders loop/rij je even door naar de Westerhaven, naar de Mediamarkt. ;)
Daar is vast al wel een Sweex 5 poorts Switch-je te krijgen die op elke poort automatisch als uplink/normale poort werkt. ;)

Edit:
BTW, 8KM van de stad?
Dan woon je vast niet ver bij me vandaan. :+
Ik woon er plm. 23KM vandaan namelijk. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Joen op 02-08-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 02 augustus 2004 @ 13:58:
Anders loop/rij je even door naar de Westerhaven, naar de Mediamarkt. ;)
Daar is vast al wel een Sweex 5 poorts Switch-je te krijgen die op elke poort automatisch als uplink/normale poort werkt. ;)
Dat is ook nog een mogelijkheid ja :) Enig idee wat die dingen daar kosten? Want bij Funprice is zo'n Sweex geval met 5 poorten duurder dan de switch met 8 poorten bij Norrod :)

• Joen
* Joen kijkt even of ie het bonnetje nog kan vinden ;)
Ik meen iets van €29,95, maar ik zal het even opzoeken.
BTW: je kan Mediamarkt ook bellen hoor. B) Hun nummer staat wel op de site, het is een lokaal nummer en ze zijn tot 21.00 uur open en dus telefonisch tot dan ook wel bereikbaar. :P

Edit:
Zat er 5 eurocent naast. :P €29,99 was ie toen. B)
Maar ik zie op de site van Funprice daar tegen woordig een 8-poorts van Sweex voor heb en dat de 5-poort dus in prijs gedaald zijn.
Ik zou als ik jou was gewoon MediaMarkt even bellen om te vragen hoeveel het bij hun kost.
Mochten ze daar duurder zijn dan kun je daar langs gaan, zeggen dat het bij de concurrent goedkoper is, ze checken het en dan kun je het voor de zelfde prijs daar mee krijgen. ;) :P
* Joen favo winkel is de Mediamarkt :) :P

[ Voor 47% gewijzigd door Joen op 02-08-2004 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb bij Norrod 2 switches gehaald (die van 22,50 per stuk, merkloos). Nu kwam ik er later achter dat dit switching hubs zijn. Ik heb even gezocht hier op GoT en daar las ik dat deze switchting hubs zich eigenlijk ook nog gewoon als een hub gedragen (ze sturen de pakketjes over alle poorten ipv de poort waar het eigenlijk heen moet). En met dat switching bedoelen ze dat je dan tussen 10/100 kan switchen. Dus achteraf ben ik helemaal niet zo blij met deze aankoop. Maar heb ik gelijk en kan ik toch beter deze switches terugbrengen en "echte" switches kopen, of zal ik deze maar gewoon houden?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

had je niet beter een patchpaneel kunnen kopen :?.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:38

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 16:48:
Update: Ik heb bij Norrod 2 switches gehaald (die van 22,50 per stuk, merkloos). Nu kwam ik er later achter dat dit switching hubs zijn. Ik heb even gezocht hier op GoT en daar las ik dat deze switchting hubs zich eigenlijk ook nog gewoon als een hub gedragen (ze sturen de pakketjes over alle poorten ipv de poort waar het eigenlijk heen moet). En met dat switching bedoelen ze dat je dan tussen 10/100 kan switchen. Dus achteraf ben ik helemaal niet zo blij met deze aankoop. Maar heb ik gelijk en kan ik toch beter deze switches terugbrengen en "echte" switches kopen, of zal ik deze maar gewoon houden?
Dat zou ik doen als ik jouw was jah . Terugbrengen .
Switches hebben als grote voordeel dat ze hun zender/ontvanger weten . Zeker in een netwerk met 7 PC's zul je dat in snelheid merken !!!

HUB's zijn sowieso achterhaald imho .

Ik heb zelf gewerkt met switches van 3Com . Wat duurder jah .. maar ok wel wat kwalitatiever dan merkloos . Dat merk je wel :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Joen
Met "switchen" bij een switching hub wordt niet het kunnen switchen tussen 10 en 100 Mbit bedoeld, want dat noemt men autosensing. :)

Uit de FAQ (FAQ Network Troubleshooting):
En hub ontvang data op 1 poort en stuurt de data door naar alle overige poorten.
Een switch ontvangt data op 1 poort en stuurt het alleen door naar de poort waarop de computer zit aangesloten die het moet ontvangen.

Een switching hub zit er tussen in: die is ingedeeld in 'segmenten', dus poort 1 en 2 horen bijvoorbeeld bij elkaar, poort 3 en 4 bij elkaar en poort 5 nog.
Als de data van poort 1 naar poort 4 moet, wordt de data ook ontvangen op poort 3. Want er wordt in segmenten geswitched.
Ik weet niet of mijn uitleg exact klopt, maar zo ongeveer zit het wel.
IMO is een 5-poorts switch van Sweex nog altijd "beter"*. :)

* = ik heb hier ook al een hoop verhalen gelezen dat ze snel kapot zijn (pas gelezen nadat ik hem al had gekocht), maar ik heb al een half jaar nergens last van er mee :)

Edit:
Ik kon het niet direct vinden in de tekst van de FAQ, maar nu wel :P :
100 Mbit Switches zijn zo goed als altijd auto-sensing, hubs zijn ook in 100 Mbit Only te krijgen.

Er is ook nog een tussencategorie apparaten, een soort kruising van Hubs met Switches.

Dan heb je bijvoorbeeld een 16 poorts apparaat, waarvan setjes van 4 poorten opgedeeld zijn in 4 segmenten, die segmenten werken dan onderling op het Switch principe, en in zo'n segment van 4 poortjes wordt dan het hub principe gebruikt. Zo'n apparaat wordt ook wel een Switching Hub genoemd.

[ Voor 40% gewijzigd door Joen op 03-08-2004 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Khaine666 schreef op 03 augustus 2004 @ 16:56:
Dat zou ik doen als ik jouw was jah . Terugbrengen .
Switches hebben als grote voordeel dat ze hun zender/ontvanger weten . Zeker in een netwerk met 7 PC's zul je dat in snelheid merken !!!
Ik belde de winkel net en die man zei dat alle switches switching hubs waren :? Omdat ze allemaal op 10/100 kunnen.
JeroenM_tbs schreef op 03 augustus 2004 @ 17:05:
Met "switchen" bij een switching hub wordt niet het kunnen switchen tussen 10 en 100 Mbit bedoeld, want dat noemt men autosensing. :)
Okay :)
Uit de FAQ (FAQ Network Troubleshooting):
En hub ontvang data op 1 poort en stuurt de data door naar alle overige poorten.
Een switch ontvangt data op 1 poort en stuurt het alleen door naar de poort waarop de computer zit aangesloten die het moet ontvangen.
Ja, dat verschil weet ik...
Een switching hub zit er tussen in: die is ingedeeld in 'segmenten', dus poort 1 en 2 horen bijvoorbeeld bij elkaar, poort 3 en 4 bij elkaar en poort 5 nog.
Als de data van poort 1 naar poort 4 moet, wordt de data ook ontvangen op poort 3. Want er wordt in segmenten geswitched.
Ik weet niet of mijn uitleg exact klopt, maar zo ongeveer zit het wel.
IMO is een 5-poorts switch van Sweex nog altijd "beter"*. :)
Dus die 5-poorts switch van Sweex is GEEN switching hub, maar een "echte" switch. begrijp ik uit jouw verhaal?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 17:48 ]

• Joen
Op de verpakking staat gewoon switch. :)

Edit:
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=108
En als je daarna even doorklikt naar handleiding (links in de kleine kolom) en dan op nederlands... ik zie nergens in de handleiding iets staan dat wijst op een switching hub.
In ieder geval wekt mn netwerkje ok hier en heb tot op heden nergens last van. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Joen op 03-08-2004 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 03 augustus 2004 @ 17:50:
Op de verpakking staat gewoon switch. :)
Ja, dat staat er op deze die ik gekocht heb ook, alleen aan de zijkant zit een sticker geplakt met daarop de tekst "switching hub".

Waar het mij om gaat, is dat ik gewoon een echte switch wil, die de pakketjes direct naar de juiste PC stuurt en waar deze niet over alle poorten gaat. Ik zal eens kijken op de site van Sweex :)

• Joen
* Joen zal even de stickers op het ding zelf bekijken als ie die kan vinden

Hij's getest en voldoet aan de FCC voorwaarden en is voor thuis- en kantoorgebruik staat er op de sticker die er onder zit. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Joen op 03-08-2004 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 03 augustus 2004 @ 17:55:
/me zal even de stickers op het ding zelf bekijken als ie die kan vinden

Hij's getest en voldoet aan de FCC voorwaarden en is voor thuis- en kantoorgebruik staat er op de sticker die er onder zit. :P
Woei >:) Daar heb ik veel aan :)

Maar even serieus: heb je ook een typenummer voor mij?

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Een switching HUB is een HUB die alleen switched tussen de 100 en 10 Mb clients.....een HUB dus. Ik zou ze terugbrengen en 2 switches halen. Zit me trouwens zowiezo af te vragen waarom je een hele switch neer gaat zetten als er maar 1 pc op zit....kun je beter direct verbinden en later nog eens kijken.

Maar je zou er beter een accesspoint voor kunnen kopen, kunnen alle laptops lekker rondwandelen. Bedenk wel dat je daar een maximale doorvoer hebt van 27 Mb/s.....en bij b 4 Mb/s voor ALLE wireless pc's bij elkaar.

Sorry trouwens dat ik weer over dat wireless begin hoor..... :*)

Succes,
Remon

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

je ziet t zo aan de ledjes. als ze altijd allemaal tegelijk knipperen is t een hub. anders een switch

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Helaas.....

Ik heb hier ook een switching hub...en daarop knipperen alleen de LED's van de poort die aktief is.

Dus dat zegt niets....

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Verwijderd

Topicstarter
RemonDePemon schreef op 03 augustus 2004 @ 18:20:
Een switching HUB is een HUB die alleen switched tussen de 100 en 10 Mb clients.....een HUB dus. Ik zou ze terugbrengen en 2 switches halen.
Maar die man van die winkel zei aan de telefoon dat ze allemaal switching hubs zijn... Welke moet ik nou kopen dan? :?
Zit me trouwens zowiezo af te vragen waarom je een hele switch neer gaat zetten als er maar 1 pc op zit....kun je beter direct verbinden en later nog eens kijken.
Omdat ik van netheid houdt :) Ik heb nu alles op één switch aangesloten zitten, en die switch staat op zolder, en het is een hele wirwar van kabels, en op deze manier wilde ik op elke verdieping een switch neerzetten, zodat ik steeds maar één kabel hoef te trekken.
Maar je zou er beter een accesspoint voor kunnen kopen, kunnen alle laptops lekker rondwandelen. Bedenk wel dat je daar een maximale doorvoer hebt van 27 Mb/s.....en bij b 4 Mb/s voor ALLE wireless pc's bij elkaar.
Dus alleen WLAN voor de laptop?
RemonDePemon schreef op 03 augustus 2004 @ 18:32:
Ik heb hier ook een switching hub...en daarop knipperen alleen de LED's van de poort die aktief is.

Dus dat zegt niets....
Dus dan klopt de informatie die in de FAQ staat dus blijkbaar niet... Iemand die hierin meer duidelijkheid kan verschaffen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 18:41 ]

• Joen
In de FAQ staat gewoon de waarheid. Geloof je het niet, dan zoek je verder op Google. ;) :P

Ik heb zo uit mn hoofd even geen typenummer van de Sweex 5-poorts, maar Sweex produceert er maar 1 type 5-poorts en ik heb je de exact link al gegeven. ;)

Edit:
Webopedia:
Hub
Switching hub
Switch

Nogmaals het linkje naar de Sweex 5-poorts dan:
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=108
Het is dus artikelnummer LA200010.

[ Voor 42% gewijzigd door Joen op 04-08-2004 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb ook al flink gezocht op Google vanavond en ben er nu wel achter ja :) Morgen breng ik deze switches terug en ga ik naar de Media Markt om 2 van die prachtige Sweex switches te halen. Dit zijn namelijk echte switches, aangezien ze ook in full duplex mode kunnen, en een switching hub kan dat niet (omdat een switching hub gewoon 2 hubs van 10 en 100 Mbit in één zijn).

Morgen dus weer een update van mij :)

• Joen
Je had toch voor boven in huis al een switch als ik zo je topicstart lees? :?
Waarom dan 2? :P

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:38

Khaine

Python liefhebber

JeroenM_tbs schreef op 04 augustus 2004 @ 11:49:
Je had toch voor boven in huis al een switch als ik zo je topicstart lees? :?
Waarom dan 2? :P
Omdat hij te weinig vrije poorten had ??

Omdat de switchen op verschillende plaatsen moeten staan ??

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
Khaine666 schreef op 04 augustus 2004 @ 11:52:
Omdat de switchen op verschillende plaatsen moeten staan ??
Klopt helemaal ja :) Puur voor het gemak en de netheid. Ben net terug uit de stad en heb bij de Media Markt dus die switches gehaald. Ga ze nu ff uitproberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 14:47 ]

• Joen
En werkt het goed? :P

Verwijderd

Topicstarter
Alles aangesloten en het draait als een tierelier :) Nu alleen de kabels nog wat weg zien te werken, maar dan is het ook helemaal klaar! Deze sweex dingen zijn prachtig, tenminste geen switching hubs :)

Bedankt allemaal voor jullie hulp!
Pagina: 1