Ons huis bestaat uit 2 verdiepingen. In de meterkast zit het ADSL modem, in de woonkamer staat een laptop, op de 1ste verdieping de pc van m'n ma, en op de 2e verdieping de server, mijn eigen PC, en nog wat andere PC's. Zoals de situatie nu is loopt er een kabel van het ADSL modem in de meterkast naar zolder waar de switch staat en waar de rest van de pc's op aangesloten zitten. Dat is natuurlijk niet de meest ideale situatie. Ik had het idee om 2 switches te kopen en op elke verdieping een switch te plaatsen. Dat lijkt mij de meest overzichtelijke oplossing, met het oog op kabels trekken e.d. Ik hou van netjes
Nu zag ik bij Norrod dat de goedkoopste switch eentje van Unex is met 8 poorten en 22,50 kost. Eigenlijk is een 8 poorts switch voor de woonkamer wel wat overkill, omdat er alleen maar een laptop op wordt aangesloten, maargoed, dat is dan ff niet anders. Bij Norrod hebben ze ook geen 5 poorts switches, anders had ik die wel gekocht.
Concrete vragen:
- Zit er een uplink poort op deze switch? Ik kan het bij de specs daar zo snel ff niet zien.
- Is iemand in het bezit van deze switch, en zo ja, hoe bevalt ie?
- Zouden jullie ook voor deze opstelling van het netwerk gaan?
De netwerkkaarten die ik gebruik zijn allemaal 3Com 905's, dus dat zit wel ok
Suggesties, opmerkingen, alles is welkom 
Edit: De specs van de Unex switch:
Technische specificaties:
- 8 UTP aansluitingen
- 10 of 100 Mbit verbinding (autosensing)
- Plug en Play
- Externe voeding
- Poort en Systeem LEDs
Concrete vragen:
- Zit er een uplink poort op deze switch? Ik kan het bij de specs daar zo snel ff niet zien.
- Is iemand in het bezit van deze switch, en zo ja, hoe bevalt ie?
- Zouden jullie ook voor deze opstelling van het netwerk gaan?
De netwerkkaarten die ik gebruik zijn allemaal 3Com 905's, dus dat zit wel ok
Edit: De specs van de Unex switch:
Technische specificaties:
- 8 UTP aansluitingen
- 10 of 100 Mbit verbinding (autosensing)
- Plug en Play
- Externe voeding
- Poort en Systeem LEDs
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 11:17 ]