Lexar 512MB CF kaartje onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Sciver3
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02-2019
Hoi,

Ik heb een Lexar 512MB CF kaartje en sinds kort daarmee het volgende probleem:

* kan geen bestanden verwijderen
* heb wel geformatteerd, gelabeled, ge-chkdsk/f'ed, scandisk gedraaid, via mijn digicam (Canon S50) getracht te formatteren (maar error E50), verschillende USB-readers gebruikt op Win XP en 98SE, Partition Manager erop losgelaten (disk i/o error)...
* ...maar op de 1 of andere manier komen steeds dezelfde bestanden weer tevoorschijn en is de kaart verder onbruikbaar :(

Ik vermoed dat het file system kaput is of de MBR/track 0 (als een CF card die tenminste heeft??)...weet iemand een app waarmee je ook externe (USB-)drives kunt modden? Ik heb wel dingetjes als fdisk, aefdisk en mbrtool geprobeerd maar die kunnen (vanuit DOS) allemaal niet overweg met de E: drive (de CF card in mijn MultiCardReader)... :'(

Please help!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Met een pcmcia adapter in een laptop heb ik meer enkele beschadigde cf-kaarten die het in een usbreader enzo niet meer deden nog kunnen re-activeren.

Dit deed ik met de bekende hdd-rescue tools. Daar in een pcmcia slot 't ding gewoon als IDE schijf herkent wordt.

Soms blijkt idd de fat-tabel de oorzaak te zijn. Deze plek wordt nl. nogal vaak beschreven en flash-geheugen heeft een beperkt aantal schrijfcyclussen.. mijn oplossing dan was de partitie wissen 2 partities terug zetten waar van de eerste een 5% van de grootte van de cf-kaart is en dan de eerste partitie wissen zodat verderop de kaart een 'schone, goede' partietie staat.
Dit werkt voor heel veel apparaten. echter niet voor allemaal. En je kaart is niet echt betrouwbaar meer.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Sciver3
Bedankt voor je reactie...met welke tool is jou dat gelukt?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Sciver3 schreef op 02 augustus 2004 @ 11:20:
Bedankt voor je reactie...met welke tool is jou dat gelukt?
Geen idee eigenlijk, dacht PCtools voor DOS of windows op een win3.x systeem

2000 en XP zijn te 'kien' op hun rechten en en voor w9x heb ik nog steeds geen fatsoenlijke tools gezocht maar op GoT stikt het van de hints. Het waren wel kleinere cf-kaarten.

Ik twijfel nu ff, 't kan nl ook een CF->IDE adapter geweest zijn. en dan was het gewoon onder DOS en PCtools, iig daar zou ik het nu mee proberen.

[ Voor 60% gewijzigd door Duur! op 02-08-2004 11:35 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe oud is het kaartje en hoe vaak is het ongeveer gebruikt?

Flashkaarten zijn beperkt herschrijfbaar, wist je dat? Na ~10.000 maal is het wel over.
Daarom moet je ook geen harddiskbenchmarktooltjes op flashkaarten loslaten :+

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 02-08-2004 11:51 ]

• Sciver3
Ja, wist ik. Maar dit kaartje is ongeveer 1 jaar oud en ik denk dat er totaal zo'n 700 foto's op gestaan hebben...da's wel snel toch?

• d-super
  • Laatst online: 12-03 22:01
Ik had een medion mmc card die volgens windows "dood" was, kon de kaart niet meer formateren etc. Toen heb ik de demo van 7tools partition manager 2004 gedownload en dat prog "zag" de kaart wel en kon de kaart partitioneren en formateren. Resultaat: een weer goed werkende kaart. de demo kan je hier downloaden: http://www.7tools.com/
Probeer het eens zou ik zeggen, bij mij werkte het perfect.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Sciver3
Hey, dat was precies mijn idee! Ik heb precies die applicatie ook geprobeerd! Hij ziet de kaart inderdaad, maar geeft 'invalid' bij de bestandsindeling. Heb uiteraard geprobeerd de partitie te verwijderen en 1 of 2 nieuwe aan te maken, maar zelfs daar trapt het ding niet in...krijg tegen het einde van de format een foutmelding.

Allerlei DOS tooltjes geprobeerd...eentje geeft aan 2 MBR's te vinden maar als ik de fout wil herstellen klapt ook dat progje eruit...ik denk dat ik maar gewoon terugga met de kaart en anders een nieuwe moet kopen. :'(
Pagina: 1