Nvidia drivers willen niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Gisteren kwam ik er, toen ik na lange tijd mijn TV-out weer eens wilde gebruiken, achter dat mijn Nview extensions niet meer werkten. Alleen een foutmelding en verder helemaal niets meer, het uitklapmenutje dat normaal gesproken opspringt als je het Nvidia tabblad aanklikt bleef ook mooi leeg.

Ik dacht dus fijn de nieuwe 61.77 drivers te kunnen installeren (na eerst alle Nvidia drivers te hebben weggegooid uit Add/Remove Programs en ook nog eens alle mogelijke Nvidia driver-killers te hebben gedraaid), maar dat vond XP niet zo'n strak plan.

Hij installeert netjes, maar als ik vervolgens opnieuw opstart om de installatie te voltooien, pakt hij een standaard VGA-driver. Het tabblad Nvidia is ook nergens te vinden onder de display instellingen.

Ik heb m.b.v. de Search al gemerkt dat dit soort dingen vaker zijn voorgekomen, maar nog nooit concreet op zijn gelost (buiten een re-install van XP.)

Heeft iemand ondertussen meer ervaring met dit probleem? Oudere drivers (43.45) doen overigens precies hetzelfde (of doen eigenlijk even weinig.)

Mijn systeem:

Asus A7N8X-Deluxe rev. 2.0
Point of View Geforce 4 Titanium 4280
XP Pro US + SP1, alle updates

Daarnaast hebben ook de Nvidia Unified Drivers voor mijn Nforce moederbord geen zin om te installeren (na de initialisatie van de installer krijg ik gewoon weer het bureaublad te zien), maar dat is niets voor dit specifieke forum denk ik...

Mijn Library Thing catalogus

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Wat gebeurt er als je niet de installer van de video-drivers gebruikt, maar de drivers via het hardwarebeheer installeert/toevoegt?

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
mark_vs schreef op 02 augustus 2004 @ 12:34:
Wat gebeurt er als je niet de installer van de video-drivers gebruikt, maar de drivers via het hardwarebeheer installeert/toevoegt?
*slaps forehead*

Kom ik op terug.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Het zou best gerelateerd kunnen zijn aan de nvidia nforce chipset drivers...
Werkt dat ook niet in veilige modus? Of misschien een oudere versie? (Ik dacht 2.45...)
WindowsUpdate al gedraait?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Mijn XP installatie is helemaal up-to-date, maar ook in safe mode krijg ik niets aan Nforce drivers geïnstalleerd. Hij doet gewoon niets meer nadat hij de installer heeft geïnitialiseerd. Ik krijg alleen mijn bureaublad te zien.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kan je andere drivers wel installeren, doet mij denken aan een buggie install. Dit omdat je 'ineens' je nview extensions kwijt bent en je je drivers niet kan updaten.
Wat je wel kan doen is even controleren op virussen en spyware, dat wil bepaalde installers wel eens tegenwerken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Kan je inderdaad niet via eigenschappen op het bureaublad naar video gaan en hier de drivers zelf zoeken in de dir die je hebt opgegeven. Dan heb je geen installer programma nodig.

E.P.M. Linsen

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Je zou het bijna niet geloven, maar gisteren, na 15x proberen werd XP wakker en ontdekte hij een nieuwe grafische kaart en twee Sound devices (die, na Update driver, netjes werkend waren).

Ik kan niet zeggen dat het op een logische manier is opgelost, maar alles werkt weer, inclusief de TV-out die ik nodig had, dus hij mag dicht. Met dank aan jullie reacties overigens...

Pagina: 1