Toon posts:

Geen beeld met nieuwe videokaart (Asus 9600SE)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe videokaart en nieuw geheugen aangeschaft en geinstalleerd, maar nu krijg ik geen beeld meer.

Na de installatie heeft ie het wel gedaan. Maar nadat ik een extra programmaatje wat in de manual aanbevolen werd te installeren (AGP GART) geinstalleerd heb, krijg ik geen beeld meer. Hij heeft nog een keer hierna beeld gegeven na wat gekloot, maar nu dus niet meer.

Tijdens het opstarten krijg ik wel beeld, maar bij windows niet meer. Als ik de PC opstart in de veilige modus krijg ik wel beeld in windows. Ik heb mijn oude videokaart teruggezet, maar daar krijg ik ook geen beeld meer mee. Waar ligt het nu aan en wat kan ik eraan doen? Alvast bedankt.

Specs:
Intel celeron 1800
Mobo: Ecs P4VXASD2+
640mb geheugen
Asus ati radeon 9600SE 128 mb
Windows ME

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kan je in veilige modus die gart driver niet uninstallen ?

Probeer anders in device manager je videokaart en monitor te verwijderen. Verwijder tevens ook de display drivers die je hebt geinstalleerd.

(doe dit wel met je nieuwe kaart in het systeem). Als je reboot heb je misschien weer beeld.

Verder moet je gewoon de chipset drivers installeren die voor de chipset van je moederboard geschikt zijn: http://www.viaarena.com/?PageID=403

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-08-2004 10:43 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 02 augustus 2004 @ 10:41:
Kan je in veilige modus die gart driver niet uninstallen ?

Probeer anders in device manager je videokaart en monitor te verwijderen. Verwijder tevens ook de display drivers die je hebt geinstalleerd.

(doe dit wel met je nieuwe kaart in het systeem). Als je reboot heb je misschien weer beeld.

Verder moet je gewoon de chipset drivers installeren die voor de chipset van je moederboard geschikt zijn: http://www.viaarena.com/?PageID=403
Dat Gart programmaatje gaf met de installatie een foutmelding. Iets met "susreg" ofzo volgens mij. Dus miss is het wel niet geinstalleerd of niet goed maar kan het iig niet verwijderen want het staat niet in het lijstje bij software verwijderen.

Dat verwijderen en opnieuw installeren van de videokaart heb ik al een paar keer geprobeerd. Hij heeft het toen nog 1 keer gedaan, maar nu dus niet meer.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

En probeer eens de via 4 in 1 drivers te installeren in veiligemodus. Deze installeert namelijk ook de gart driver, en waarschijnlijk update hij de niet werkende :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 02 augustus 2004 @ 10:57:
En probeer eens de via 4 in 1 drivers te installeren in veiligemodus. Deze installeert namelijk ook de gart driver, en waarschijnlijk update hij de niet werkende :)
Ok, bedankt. Ik zal het straks wanneer ik thuis ben uitproberen. Hoop dat dat het is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het in inmiddels geprobeerd, maar de installatie doet het niet. Hij zegt dat hij winspool.drv (geloof ik) niet kan vinden. Wat nu?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 08:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok,Win ME opnieuw geinstalleerd. En na wat geprobeer weer beeld gekregen. Maar nu is het systeem behoorlijk instabiel. Krijg bij het opstarten dat ie 2 dll files mist, volgens mij van de vorige videokaart. En hij zegt dat system memory low is.
Hij loopt constant vast. Kan al gebeuren als ik bv. verkenner open. Wat nu?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 08:35:
Ok,Win ME opnieuw geinstalleerd. En na wat geprobeer weer beeld gekregen. Maar nu is het systeem behoorlijk instabiel.
:X - Ik weet het, we zoeken altijd naar goede oplossingen op Tweakers maar ik moet dit toch even kwijt, WinME is v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-el-i-j-k slecht; Instabiliteit en memory leaks zijn dingen die samengaan met ME...

Als je trouwens Winme schoon (na format e.d) geinstalleerd heb en je mis meteen 2 dll's dan is dat wel vreemd hoor :?

[ Voor 13% gewijzigd door Max|Burn op 04-08-2004 08:43 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
MaxBurn schreef op 04 augustus 2004 @ 08:42:
[...]
:X - Ik weet het, we zoeken altijd naar goede oplossingen op Tweakers maar ik moet dit toch even kwijt, WinME is v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-el-i-j-k slecht; Instabiliteit en memory leaks zijn dingen die samengaan met ME...

Als je trouwens Winme schoon (na format e.d) geinstalleerd heb en je mis meteen 2 dll's dan is dat wel vreemd hoor :?
Nee, heb hem opnieuw er overheen gezet zonder format. Was trouwens ook nog een heel werk omdat voor elkaar te krijgen met al die foutmeldingen ("Suwin"ofzo), maar idd ME is niet de stabielste windows, maar zo slecht als ie nu draait issie nog nooit geweest. Het moet ergens anders aanliggen, maar waar??

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
argh ... nooit windows over een oude heen installeren (of je moet weten wat je doet) ...
probeer het nu dus nog maar een keer overnieuw met een geformateerde of van een windows directory ontdoende schijf (maar dat moet je natuurlijk zelf weten, veel keus heb je denk ik niet.)

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Daar sluit ik me bijaan, het installeren over een bestaande windows sessie is alleen bij noodzakelijke backup van aanwezige data aan te raden, met name onder XP vanwege NTFS filesystemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 07:39 ]

Pagina: 1