[outlook xp] conversie emails

Pagina: 1
Acties:

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Een collega heeft al zijn emails altijd met outlook bekeken/ verstuurd. Aangezien ik nu zijn werk overneem wil ik alle email communicatie over zetten naar mij, zodat ik het als archief kan houden. Nu heb ik inmiddels al meerdere pogingen ondernomen om de conversie te doen, maar tot nu toe is nog niets gelukt.

Probleem: conversie van Outlook XP emails naar (bij voorkeur) Eudora (ander formaat mag ook). De emails bevatten ook attachments die ik ook wil hebben, dus export naar csv heeft geen zin.

In de data folder van Outlook staan de volgende files:
extend.dat, mailbox.PAB, Outlook.pst, Outlook.nst, Outlook1.nst, Outlook2.nst en Outlook3.nst. Overigens is de data een kleine 800MB.

Pogingen:
Eudora (versie 6.1): import from outlook, .pst geselecteerd, na 'ok' doet ie vervolgens niets.
Outlook Express: import from outlook > Error: "Messages cannot be imported from the MAPI Client"
UniAccess (conversie tool): geeft error tijdens .pst openen.
Nog wat andere vage tools werkten ook niet.

Wat doe ik fout, hoe kan ik het wel aanpakken?

ff ter duidelijkheid: ik kan nog bij die collega wat dingen proberen om te exporteren als ik wil (met wat moeite).

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Verwijderd

Als je gewoon zijn Outlook kan openen, dan maak je een nieuwe PST file aan en sleept alles daar naartoe wat je nodig hebt.

als je dan die PST file op jouw pc zet dan kan je die gewoon weer openen.

of mis ik iets ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Installeer Thunderbird, die importeeert alle Outlook gegevens (op de agenda na natuurlijk). Aangezien Thunderbird het standaard mbox formaat gebruikt, kan je er vervolgens mee doen wat je wilt :)

Maar de PST kan ook corrupt zijn, gebruik ScanPST even (na een backup gemaakt te hebben).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)