Toon posts:

Gitaar aansluiten op me pc??

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik me gitaar aansluiten op me pc?

en graag zo goedkoop mogelijk, niet echt voor professionele gebruik maar het lieft zonder storingen.

Ik heb een Soundblaster live en vraag me af of het mogelijk is om de gitaar rechtstreeks aan te sluiten op de geluidskaart. Zo niet, wat ik er o.a. voor nodig heb... :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Je kan het op twee manieren doen:

- je hangt een goede mic heel dicht op de speaker van je combo. Als je dit doet, behoud je het karakteristieke geluid van je combo, en kan je die ook gebruiken voor de distortion.
- je sluit je gitaar rechtstreeks aan op de line in van je sb, waar je een converter plug voor nodig hebt van een grote jack naar een 3.5 mm jack. Je gebruikt dan je sb voor het aanpassen van het geluid. Ik denk dat dit wel kan zonder dat er iets kapot gaat, maar pin me er niet op vast. Ik zou trouwens het eerste doen, maar ik denk dat dan veel afhangt van de mic die je gebruikt.

Jag

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik zou gewoon een verloop kabeltje van 3,5mm naar 6,3mm halen (wel een kabel i.p.v. een plug want als je daar ook nog eens een dikke gitaarkabel in ramt is het zo zwaar voor je SB)

een vriend van me heeft dat ook, werkt prima.. kijk uit dat je je SB niet overstuurt..

Als je bewerkingen wilt doen dan kun je dat gewoon realtime in je sb mixertje volgens mij.. werkt best relaxt..

IP Rocks

Verwijderd

Misschien is het gebruik van een DI niet geheel onverstandig

Verwijderd

Als je je gitaar rechtstreeks an je comp wilt hangen, moet ij in de mic-in. Het signaal van een gitaar komt namenlijk lang niet in de buurt van line-leven (tenminste, dat van miijn gitaar niet).

Je raakt hierdoor wel je hele geluid kwij, wat erg jammer is. Dit kan je oplossen met allerlei software, maar het lijkt me mooier om gewoon een mic voor je combo te hangen. En als je geen goede mic hebt, kan je altijd de line-out van je versterker in je comp hangen. Dan mis je alleen de "kleur" die je speaker aan het geluid geet, maar heb je nog wel de effecten van je versterer....

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Ik heb het net ff geprobeerd, maar het werkt best op de line-in aan sluiten. Dat ligt misschien aan wat voor electronica er in die gitaar zit, maar daar heb ik weinig tot geen verstand van.

Normaal heb ik mijn digitech rp-6 ertussen hangen, waarin een voorversterker zit. Bonus : er komt een stereo signaal uit.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

Verwijderd

Dan ben je er toch met een verloopje van 2x fem. chinch naar 1x 3.5 (mini)stereojack?

Verwijderd

Topicstarter
Thx guys.. Ik zal 't eens met een verloop stekkertje proberen..

kijken of 't werkt :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik sluit mijn computer altijd gewoon aan op de headphone aansluiting van mijn combo (is maar een klein oefencombotje, misschien dat veel grotere dat niet hebben). Werkt goed.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Op zaterdag 30 december 2000 01:07 schreef Bigs het volgende:
Ik sluit mijn computer altijd gewoon aan op de headphone aansluiting van mijn combo (is maar een klein oefencombotje, misschien dat veel grotere dat niet hebben). Werkt goed.
Moet je't volume niet te hard hebben staan denk ik. Je stuurt dan een speaker-signaal (versterkt) naar een line-ingang (onversterkt). Lijkt mij niet echt ideaal...
Met mijn eindversterker gaat dat iig niet goed.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Een headphone uitgang is meer line level, en kan dan ook best op een line in worden aangesloten.
Verder sluit ik me aan bij wat JaapVR zei:
Je raakt hierdoor wel je hele geluid kwij, wat erg jammer is. Dit kan je oplossen met allerlei software, maar het lijkt me mooier om gewoon een mic voor je combo te hangen. En als je geen goede mic hebt, kan je altijd de line-out van je versterker in je comp hangen. Dan mis je alleen de "kleur" die je speaker aan het geluid geet, maar heb je nog wel de effecten van je versterer....

Jag

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 16:05
heb ook een live en een elec gitaar. ik heb hem dus via de versterker in me line in.. met versterker regel je dan beetje het geluid en in liveware zitten standard 3 of 4 presets voor gitaar (oa distortin en heavy metal) en als je het helemaal leuk wilt doen download dan het progie GUITARFX... dan heb je het helemaal voormekaar (ik dan) komt zelfde geluid (ongeveer) uit als bij een voetpedaal..

-

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 22:29 schreef xonide het volgende:
heb ook een live en een elec gitaar. ik heb hem dus via de versterker in me line in.. met versterker regel je dan beetje het geluid en in liveware zitten standard 3 of 4 presets voor gitaar (oa distortin en heavy metal) en als je het helemaal leuk wilt doen download dan het progie GUITARFX... dan heb je het helemaal voormekaar (ik dan) komt zelfde geluid (ongeveer) uit als bij een voetpedaal..
waarkan ik guitarfx downloaden?
Pagina: 1