[win2003] Server start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik heb hier een machine staan die Windows Server 2003 draait, maar sinds vanochtend kwam ik er niet meer op en toen ik het nakeek was hij continue aan het rebooten op een blue screen error.

Vervolgens heb ik alle opties in het F8-bootmenu geprobeerd maar het meeste helpt niks. Bij Safe Mode bijvoorbeeld lopen alleen de witte streepjes af maar gebeurt daarna verder niks. Bij VGA mode reboot het systeem ook.

Om hardware oorzaken uit te sluiten heb ik de netwerkkaart eruit gesloopt en zelfs de videokaart even vervangen maar dit helpt beide niks. Verder zit er alleen een RAID controller in het systeem die juist functioneert volgens zichzelf.

Het feit dat Safe Mode niet werkt geeft toch wel iets vreemds aan vind ik.

Het liefst zou ik dit blauwe foutmelding even op mijn gemak bekijken maar hij reboot dan dus steeds. Is er een manier om dit te wijzigen (hoe weet ik ook niet want ik kom nergens in) of kan ik maar beter de Windows 2003 cd erbij pakken voor een reïnstall?

Het vreemde is trouwens dat ik niets heb gewijzigd aan het systeem, gisteravond ben ik er nog opgeweest via 'verbinding met extern bureaublad'.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

1 tip: download eerst ff Memtest86, en kijk of er niet toevallig 1 van je geheugenrepen rot is :)

Stop uploading passwords to Github!

• Dennis
De memtest doet alles okay, dat is het dus ook niet.

Ik ga nu nog proberen met partition magic (pqboot) mijn partitie te wijzigen, aangezien er nog een windows 2000 installatie op de harde schijf staat.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan even zoeken op "load hive" en "crashcontrol" ik denk dat je dan wel informatie tegenkomt hoe je de registry van een niet-bootende PC zo kan bewerken (met bv. ntpasswd's registry editor of een BartPE boot cd) dat hij niet reboot.

Ofdat je er dan iets aan hebt is maar de vraag :)

• Dennis
Weet jij toevallig ook, elevator of iemand anders, of ik zegmaar de kapotte server kan formatteren, opnieuw installeren met Windows Server 2003, hem vervolgens weer aan mijn backup-server koppel (die nog DC is) en dan weer Exchange erop kan zetten of dat hij moeilijk gaat doen omdat er vroeger een andere (dezelfde) Exchange Server is geweest :?.

• Dennis
Ik heb nogmaals geprobeerd om in Safe mode with command prompt op te starten, omdat je 'autoreboot on stop' uit kunt zetten op die manier via deze commando's:

code:
1
2
REG /DELETE HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Crashcontrol /v AutoReboot
REG /ADD HKLM\System\CurrentControlSet\Control\CrashContron /v AutoReboot /t REG_DWORD /d 0

Helaas blijft hij hangen bij de streepjes, ook na veel geduld. Opstarten met de Windows 2003 cd-rom en dan recovery console levert ook weinig op. Als ik chkdisk wil gebruiken krijg ik een foutmelding dat één of ander bestand niet gevonden kan worden.

Ik heb het gevoel dat er iets met de harde schijf aan de hand is, maar vooralsnog is het heel lastig om daarachter te komen. Ik heb eigenlijk geen zin om een floppydrive erin te gaan hangen, dat is zo'n gezeur.

Nogmaals de vraag, als ik hem formatteer en de server opnieuw inricht, kan ik dan weer exchange installeren en die weer als primaire exchange server binnen mijn domein gebruiken. Het domein is nog intact omdat ik een tweede DC heb staan die is gesynchroniseerd toen mijn pc nog lief deed.

• Dennis
Kan iemand hier nog antwoord op geven :?.
Pagina: 1