Toon posts:

[monitor] rare kleuren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal
ik heb sinds gisteren dat mijn monitor donkere kleuren verandert en nu doet ie dat ook bij andere kleuren behalve blauw, en geel heel iets(kan ook wel een software fout zijn maar dat weet ik niet zeker)
het is heel moeilijk uit te leggen maar hier komt een deel
blauwe geeft geen problemen
geel wordt iets meer wit
wit wordt soms roze met zwarte strepen ertussendoor en soms groen
zwart wordt wit met zwarte strepen
groen wordt soms bruin en soms maakt hij groen lichter/donkerder

en zo kan ik nog wel een uur doorgaan 8)7
ik zal proberen om er een foto van te maken maar ik heb nog geen digitale camera in de buurt

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Even een titelfix, HELP MIJN MONITOR DOET VREEMD komt nogal schreeuwerig over namelijk. Kijk ook eens je kabel na, en probeer een andere monitor om te zien of het niet aan je videokaart ligt.

LinkedIn
Instagram

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

En probeer ook eens de monitor te degaussen, wil ook nog wel eens helpen en is snel genoeg gedaan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 02 augustus 2004 @ 09:47:
En probeer ook eens de monitor te degaussen, wil ook nog wel eens helpen en is snel genoeg gedaan.
degaussen help ff wat is dat

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 00:31

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

degaussen = demagnetiseren van je monitor (is dit nederlands??)

gebruik de knoppen op je monitor, kijk ff in het menu en de optie komt vast voorbij.

Mr. T.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen brightnes, contrast, miscellaneous, language, audio, input select

ps. ik weet wel veel van computers maar ben nog maar 15 dus ik kan nog niet zoooo veel weten

Verwijderd

Geen pennetje krom ?

Verwijderd

Als je nu ff monitor merk/type neerzet, kan iemand (mits ze daar zin in hebben) die zo'n monitor kent, uitleggen hoe je 'm moet "degaussen". Kan best bij "Extra" of "Advanced" options zitten in je monitor menu.

ps. Oorzaak is vaak: boxen/andere monitor te dicht in de buurt van je monitor (in ieder geval iets magnetisch). Of de stekker zit er niet helemaal goed in bij je PC.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 10:22 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 08:48
Zijn de kleuren over het gehele beeld egaal of zie je vlekken? Heb je de monitor op een andere pc geprobeerd, of een andere monitor op dezelfde pc? Of een andere videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nu al een andere beeldscherm 8er gezet en die geeft geen problemen
ik heb een Hyundai Image Quest Q17(http://www.hyundaiq.com/pro_q17.asp) uit januarie en de boxen staan 15cm van het beeldscherm

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 10:43:
<knip>
en de boxen staan 15cm van het beeldscherm
Ik ben bang dat we daar het probleem hebben.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
hoever mag het er dan vanafstaan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het zelf? Zet ze eerst 2 meter ofzo ervandaan en oordeel met je eigen ogen. Is het oké? Plaats de boxen wat dichterbij. Doe dat zolang totdat je vindt dat je monitor rare trekjes vertoont :)

Over inzet gesproken: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Verwijderd

Topicstarter
moet je dan direct resultaat krijgen want er gebeurt nix 8)7 |:( ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al degauss gedaan? Anders is het idd telaat.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 11:00:
moet je dan direct resultaat krijgen want er gebeurt nix 8)7 |:( ;(
Soms heeft het even tijd nodig om in te werken en verder zijn sommige monitoren beter afgeschermd dan andere. Benodigde minimum afstand hangt verder ook nog af van de sterkte (van de magneten in) de boxen.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb dat nog niet gedaan omdat ik niet wist hoe het met dit beeldscherm moest :'(
en het zijn wat standaart boxen van U.S. blaster

Edit: HET IS ALLEMAAL NIET MEER NODIG WANT ER ZAT NOG GARANTIE OP EN WE KRIJGEN EEN NIEUWE _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 13:29 ]

Pagina: 1