Ik heb het volgende probleem. Ik heb een 4 tal klant waarvan ik per week bijhoud hoe de communicatie verloopt. De opzet is als volgt:
Bijv.
Week 32
klant1 (checkbox) ma (checkbox) di (checkbox) wo (checkbox) do
klant2 (checkbox) ma (checkbox) di (checkbox) wo (checkbox) do
klant3 (checkbox) ma (checkbox) di (checkbox) wo (checkbox) do
klant4 (checkbox) ma (checkbox) di (checkbox) wo (checkbox) do
Nu wil ik dus voor elke klant de aangevinkt dagen opslaan in de database. Dus als voor klant1 ma en do aangevinkt zijn moet die worden opgeslagen. En als voor klant2 di en wo aangevinkt zijn moet hij deze opslaan.
Alle checkboxen hebben een aparte naam voor klant 1 is dit ma,di,wo,do; voor klant2 ma2,di2,wo2,do2 etc...
De volgende code gebruik ik om de waarden op te slaan:
Ik krijg het niet voor elkaar dat hij per klant de waarden opslaat in de DB.
Ziet iemand waar ik de fout maak??? alvast bedankt
Bijv.
Week 32
klant1 (checkbox) ma (checkbox) di (checkbox) wo (checkbox) do
klant2 (checkbox) ma (checkbox) di (checkbox) wo (checkbox) do
klant3 (checkbox) ma (checkbox) di (checkbox) wo (checkbox) do
klant4 (checkbox) ma (checkbox) di (checkbox) wo (checkbox) do
Nu wil ik dus voor elke klant de aangevinkt dagen opslaan in de database. Dus als voor klant1 ma en do aangevinkt zijn moet die worden opgeslagen. En als voor klant2 di en wo aangevinkt zijn moet hij deze opslaan.
Alle checkboxen hebben een aparte naam voor klant 1 is dit ma,di,wo,do; voor klant2 ma2,di2,wo2,do2 etc...
De volgende code gebruik ik om de waarden op te slaan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| if (!$wk == "") { $klanten = array ("$klant","$klant2","$klant3","$klant4"); foreach ($klanten as $klant) { $sql = "INSERT INTO klantwk (id, klant, wk) VALUES ('', '$klant', '$wk')"; $res = mysql_query($sql); if ($res) { $dag = array("$ma","$di","$wo","$do"); foreach ($dag as $wkdag) { $sql2 = "UPDATE klantwk SET ma='$ma', di='$di',wo='$wo',do='$do' WHERE klant ='$klant' AND wk ='$wk'"; $res2 = mysql_query($sql2); } echo "Dagen toegevoegd!"; echo "<br>Klik <a href=\"toevoegen.php\">hier</a> om naar het schema te gaan..."; } else { echo "Klant niet toegevoegd aan schema!"; echo "<br> Klik <a href=\"javascript:go.back(-1)\">hier</a> om terug te gaan..."; } } } |
Ik krijg het niet voor elkaar dat hij per klant de waarden opslaat in de DB.
Ziet iemand waar ik de fout maak??? alvast bedankt