[ASP] Verschillende jaartallen ondanks Session.LCID

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Ik heb een identieke website draaien op twee verschillende webservers. Op elke ASP-pagina wil ik de datum- en getallennotatie identiek houden en maak hiervoor gebruik van Session.LCID = 2057 (UK/English).

Echter, als ik 1 augustus invoer dan verschijnt dit op webserver 1 als 01/08/2004. de tweede webserver geeft deze datum aan als 01/08/04.

Ik wil dat beide datums met een uitgeschreven jaartal (dus 2004) worden getoond. Hoe kan ik dit in ASP aangeven?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je landinstellingen staan gewoon verschillend hoor :? Bij de ene staan de jaartallen op 2 cijfers, bij de andere op 4. En kijk anders eens naar FormatDateTime

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
RobIII schreef op 02 augustus 2004 @ 10:36:
Je landinstellingen staan gewoon verschillend hoor :? Bij de ene staan de jaartallen op 2 cijfers, bij de andere op 4. En kijk anders eens naar FormatDateTime
Dat is juist hetgene wat ik niet wil. Ik heb altijd het idee gehad dat ik met de Session.LCID de datumnotatie in zijn geheel kan standaardiseren.

Blijkbaar houdt het Session.LCID geen rekening met 2/4-cijferige jaartalweergave bij een korte datumnotatie. Weet iemand hoe ik dit wel kan instellen?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
TweakersOnly schreef op 02 augustus 2004 @ 13:45:
[...]

Dat is juist hetgene wat ik niet wil. Ik heb altijd het idee gehad dat ik met de Session.LCID de datumnotatie in zijn geheel kan standaardiseren.

Blijkbaar houdt het Session.LCID geen rekening met 2/4-cijferige jaartalweergave bij een korte datumnotatie. Weet iemand hoe ik dit wel kan instellen?
In het configuratiescherm bij landinstellingen stel je het in ieder geval in.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
misschien heb je er iets aan? (dit gebruik ik altijd:)

code:
1
<%=year(date)%>

dit geefd 2004 (en dus niet 04)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb deze code al 181.000 gepost, in verschillende vormen (ASP, JavaScript, yyyymmdd, dd-mm-yyyy enzovoorts) maar vooruit...

code:
1
2
3
4
Dim myDate

myDate = Now
response.write Right("0" & Day(myDate),2) & "/" &  Right("0" & Month(myDate),2) & "/"  Right("0" & Year(myDate),2)

En als je slim bent maak je er een functie van...

code:
1
2
3
Function MyFormatDateTime(dtWhen)
    MyFormatDateTime = Right("0" & Day(dtWhen),2) & "/" &  Right("0" & Month(dtWhen),2) & "/"  Right("0" & Year(dtWhen),2)
End Function

En dan aanroepen:

code:
1
Response.write MyFormatDateTime(myDateVar)

Gooi deze functie in een include (of zelfs in je "main"-include) en gebruik 'm gewoon overal waar je 'm nodig hebt. Zo doe ik het iig, en heb nooit, maar dan ook nooit, problemen met deze onzin gehad en gebruik nooit LCID's...

Maar kun je dat dan écht niet zelf bedenken? En waarom zou je de normale functies niet willen gebruiken? Of de landinstellingen niet effe goed zetten?

[ Voor 123% gewijzigd door RobIII op 02-08-2004 18:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1