Ik ben op zoek naar een PCI netwerkkaart met 4 RJ45 aansluitingen. Bestaat er zoiets, of kan ik beter kiezen voor twee kaarten met twee aansluitingen???
Ik weet niet eens of er wel kaarten zijn met 2 of 4 RJ45-aansluitingen
, maar kan je niet gewoon óf 4 netwerkkaarten gebruiken óf een switch/hub?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Er staat er ééntje in de pricewatch en die is niet goedkoop. Ik denk dat Quad hier het toverwoord is voor als je zelf verder gaat zoeken.
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Deze zijn er, als je gaat kijken in v&a zie je er regelmatig staan, bijv van Compaq.
Weet wel dat er een aardig prijskaartje aan hangt en voor enkele tientjes koop je er geen
(Euh, nu de euro er is kun je toch nog steeds spreken van tientjes niet? zijn immers 10 euro biljetten
)
Weet wel dat er een aardig prijskaartje aan hangt en voor enkele tientjes koop je er geen
(Euh, nu de euro er is kun je toch nog steeds spreken van tientjes niet? zijn immers 10 euro biljetten
'vroeger' had je zulke kaarten bij de conrad, met 4 RJ45 aansluitingen en dus een ingebouwde switch van 5 poorten waarvan 1 dus de 'eigen' pc is
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Kijk eens of shops de Adaptec ANA6944 (32bits) of Sun X1034A (64bits) kunnen leveren 
http://www.tweakers.net/pricewatch/85761
pricewatch: Sun X1034A Quad FastEthernet 4-kanaals 10/100Mb 64-bits PCI
http://www.tweakers.net/pricewatch/85761
pricewatch: Sun X1034A Quad FastEthernet 4-kanaals 10/100Mb 64-bits PCI
Hierboven zelfs inclusief garantiehoud marktplaats gewoon in de gaten, daar willen ze voor tussen de 75,- en 150,- regelmatig langskomen.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 09:24 ]
Jups, zoiets krijg je dan:chromeeh schreef op 02 augustus 2004 @ 09:13:
'vroeger' had je zulke kaarten bij de conrad, met 4 RJ45 aansluitingen en dus een ingebouwde switch van 5 poorten waarvan 1 dus de 'eigen' pc is
http://www.trust.nl/home/...oduct.htm%3Fartnr%3D12034
http://www.trust.nl/home/...TW%2DWIRED%26classics%3D1
[edit] aangezien ik deze gevonden heb onder het kopje "oudere producten" weet ik niet of ze nog verkocht worden...
[ Voor 18% gewijzigd door mvds op 02-08-2004 09:26 ]
Vroeger had je het 'Trust gamers network' kit... daarin zaten 2 netwerkkaarten, waarvan 1 met een hub erop ingebouwd (5 poorten, waarvan 1 aan de netwerkkaart zelf, dus 4 poorten voor andere aparatuur).
Weet niet of deze nog verkocht worden...
Edit: aan de post boven mij te zien wel
Weet niet of deze nog verkocht worden...
Edit: aan de post boven mij te zien wel
[ Voor 11% gewijzigd door jurri@n op 02-08-2004 09:22 ]
houd marktplaats gewoon in de gaten, daar willen ze voor tussen de 75,- en 150,- regelmatig langskomen. Je kunt overigens, als je er wat geld voor over hebt ook voor dual gigabit nics van Dell kiezen, zijn niet vreselijk veel duurder, en dan heb je meteen gigabit.
Verwijderd
Jammer dat die Trust alleen een 10mb gedeelde hubkaart is, en niet 100mb per aansluiting 
Dan kun je net zo goed een 100mbit switch inbouwen - is nog goedkoper ookTja, de TS heeft niks gezegd over waarvoor hij de kaart nodig heeft Dus misschien is 10Mbit wel genoeg
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 09:28 ]
Tja, de TS heeft niks gezegd over waarvoor hij de kaart nodig heeftVerwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 09:25:
Jammer dat die Trust alleen een 10mb gedeelde hubkaart is, en niet 100mb per aansluiting
Goed punt. Als de TS eens zo vriendelijk wil zijn door te vertellen waarvoor hij de kaart wil gebruiken, dan is het geven van tips wat makkelijkerDan kun je net zo goed een 100mbit switch inbouwen - is nog goedkoper ook
[ Voor 30% gewijzigd door mvds op 02-08-2004 09:32 ]
Hier komt'ie dan:
Het is voor de proffesionele mark. Een switch inbouwen is dus geen optie, marktplaats ook niet. Er dienen 3 PC's in een cluster geplaatst te worden. De middelste moetr voorzien zijn van een QUAD NIC, de andere twee pc's maken gebruik van het onboard NIC. Merk is niet belangrijk. Zoals eerder vermeld: twee DUAL NIC's zijn ook mogelijk.
Het is voor de proffesionele mark. Een switch inbouwen is dus geen optie, marktplaats ook niet. Er dienen 3 PC's in een cluster geplaatst te worden. De middelste moetr voorzien zijn van een QUAD NIC, de andere twee pc's maken gebruik van het onboard NIC. Merk is niet belangrijk. Zoals eerder vermeld: twee DUAL NIC's zijn ook mogelijk.
Mag ik vragen waarom een switch van 20 euro niet zou voldoen?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
cluster -> snelheid is fijn -> bell dell voor 2 dual gigabit nics (koop er voor de zekerheid dan ook meteen 2 voor de andere nodes, en verbind ook die onderling, of beide nodes resiliant (trunking evt.) aan de master node, dan heb je extra veiligheid bij bijvoorbeeld kabelbreuk.
enigste voordeel t.o.v. van een switch is dat de "andere 2 pc's" elkaar niet kunnen zin in jouw setup. Een gigbit ethernet kabel krijg je waarschijnlijk toch niet vol.
En als ik goed tel heb je 1 dual nic nodig niet 1 quatro nic. (of 1x2 + 1 als het cluster ook nog met andere netwerken moet praten.)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Leuk, maar wat is de bedoeling van 4 netwerk aansluitingen op je server ?Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 10:26:
Hier komt'ie dan:
4 Subnets ? Redundancy ? Trunking ?
More input, vindt je startpost/info nogal mager op deze manier.
Tijd voor een nieuwe sig..
Een dualport Gbit adapter van Intel is niet duur volgens de pricewatch (€ 125)
Als 2 kaarten een optie is zou ik daar voor gaan.
Als 2 kaarten een optie is zou ik daar voor gaan.
Modbreak Liever niet hier.Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 10:26:
Hier komt'ie dan:
[ Voor 26% gewijzigd door Koffie op 03-08-2004 13:01 ]
http://www.tweakers.net/aanbod/144182 komt net voorbij in V&A
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)
Heb er zelf ook een in mijn server zitten, tijdje terug bij een inkoopactie gehaald.
Ideaal als je netwerkverkeer uit elkaar wil houden, een switch geeft mensen altijd zoveel mogelijkheden, een eigen kabel direct aan de server voorkomt afluisteren
Ideaal als je netwerkverkeer uit elkaar wil houden, een switch geeft mensen altijd zoveel mogelijkheden, een eigen kabel direct aan de server voorkomt afluisteren
Pagina: 1