Geachte mede-Gotters,
Allereerst; wat is het hier uitgestorven lijkt het wel.
Vroegâh had je nog een flinke bak met C (+varianten) topics lopen.
Anyway,
Iets waar ik al enige tijd mee zit in BCB is het creëeren van meerdere instanties van grafische objecten in running mode.
D.w.z. in de builder plak je gewoon zooi zo als je het wil hebben, en daarbij wordt alles in een soort 'object' taaltje bewaard (de .DFM file).
Simpel voorbeeld.
Nu zijn er situaties te bedenken waarbij je, afhankelijk van de input van de user, een aantal instanties van (of diverse) grafische objecten tevoorschijn wil toveren.
Omdat dit om een variabel aantal kan gaan, is het geen oplossing om 255 van die objecten te tekenen, en ze vervolgens allemaal "Visable NO" te zetten.
Is er een manier om dynamisch met die objecten om te gaan?
Allereerst; wat is het hier uitgestorven lijkt het wel.
Vroegâh had je nog een flinke bak met C (+varianten) topics lopen.
Anyway,
Iets waar ik al enige tijd mee zit in BCB is het creëeren van meerdere instanties van grafische objecten in running mode.
D.w.z. in de builder plak je gewoon zooi zo als je het wil hebben, en daarbij wordt alles in een soort 'object' taaltje bewaard (de .DFM file).
Simpel voorbeeld.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| object Form1: TForm1
Left = 192
Top = 107
Width = 519
Height = 365
Caption = 'Form1'
Color = clBtnFace
Font.Charset = DEFAULT_CHARSET
Font.Color = clWindowText
Font.Height = -11
Font.Name = 'MS Sans Serif'
Font.Style = []
OldCreateOrder = False
PixelsPerInch = 96
TextHeight = 13
object Edit1: TEdit
Left = 112
Top = 104
Width = 121
Height = 21
TabOrder = 0
Text = 'Edit1'
end
object Button1: TButton
Left = 168
Top = 200
Width = 75
Height = 25
Caption = 'Button1'
TabOrder = 1
end
end |
Nu zijn er situaties te bedenken waarbij je, afhankelijk van de input van de user, een aantal instanties van (of diverse) grafische objecten tevoorschijn wil toveren.
Omdat dit om een variabel aantal kan gaan, is het geen oplossing om 255 van die objecten te tekenen, en ze vervolgens allemaal "Visable NO" te zetten.
Is er een manier om dynamisch met die objecten om te gaan?
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.