Toon posts:

Thermalright XP-120 al getest of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zag dat deze koeler al een week ofzo op de markt is, echter ik vind geen enkele goeie review waar ie wordt vergeleken tegen andere goeie koelers. Enige link die ik kon vinden waar vergelijkingen gemaakt worden is,

http://www.overclockers.com/articles1043/

maar die hele review is niet echt iets waar ik wat mee ben:( Mijn vraag dus zijn er hier mensen die deze koeler al getest hebben.

Stel dat ik hem wil gaan gebruiken met een panaflo high performance 120mm, wat kan ik dan verwachten wetende dat ik nu een swiftech MCX-6400V@92mm panaflo H1 heb draaien.

Ik snap gewoon niet waarom er buiten 1 of 2 sites nog geen enkele solide review gemaakt is voor dit ding? Internet is zo groot en niemand die de XP-120 heeft of zijn meningen wil delen??? Misschien zegt dit meer slechts over de koeler dan goed, want misschien zijn er mensen die hem gekocht hebben en niet eens durven spreken omdat ze eigenlijk teleurgesteld zijn in de prestaties.

Had ook al gelezen dat 120mm fans grote dead zones hebben(plaats waar fan niet koelt omwille van grotere motor in het midden). Volgens Thermalright maakte dit niet veel uit omdat de heatpipes aan buitenkant zitten en je dus de fins automatisch koelt, ook de plaats direct onder de motor???

Op mijn vraag aan Thermalright ivm de 120mm fans en hun deadzone kreeg ik deze mail terug,
I used this fan in our in-house testing for XP-120. The heatpipes are angled out in design to transfer the thermal energy to outer edge of fins for better dissipation. So dead zone or not, the center pipe is just there as failsafe measure.;) Thank you for choosing Thermalright products.

Sincerely,

Jim Wei
Thermalright Inc
wat moet ik daar nu mee, is er dus niemand op deze hele aardbol die dit ding grondig getest heeft(buiten die twee onduidelijke sites dan, en het geroep van verschillende mensen die hem gekocht hadden of gingen kopen en hun resultaten gingen posten maar dit nooit meer gedaan hebben???)

Zou ie beter koelen als mijn swiftech, ik draai nu met dit fucking hot weather op 37°C idle en 50°C full load, als het niet zo teringwarm buiten is dan doe ik 34°C idle en 46°C-48°C full load.

Greetz,

Peter

Verwijderd

Misschien moet je gewoon ff geduld hebben?

Verder lijkt het antwoord van Thermalright me vrij helder. Die pipes zitten juist aan de buitenkant vanwege die deadzone. Daar is dus rekening mee gehouden bij het ontwerp.

Die koeler past overigens niet in 9 van de 10 cases. Steekt veel te ver uit aan de rand van het mobo..

Verwijderd

k ben benieuw hoe ie zal koelen, hij is alu maar toch heeft die een groter koeloppervlak zodat er een betere fan op kan, heeft meer van die buisjes (k kan even niet op de naam komen :p) en het heeft zo'n soort towerbasis. Wordt mss een opvolger voor m'n kutkoeling :p
Trouwens @computernoob, je kan beter een enermax fan erop steken, evenveel lawaai toch aanzienlijk wat meer cfm 94 itt 69 beide 30 dBa

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 08:37 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
buisjes = heatpipes, ik heb zojuist (gister) zijn kleine broertje geinstalleerd, sp-97, ding koelt rete goed, houd me barton @2370mhz op 48 graden idle! en 52 graden (@1.95v) stressed (voorheen 58graden idle en 67graden stressed met gigabyte 3d cooler pro).

Verwijderd

Van de sp97 wisten we al hoe deze koelde.

Verwijderd

Topicstarter
Ja denk ook dat ik gewoon nog geduld moet hebben, het lijkt me in ieder geval wel een goeie koeler zo op het eerste gezicht.

op mijn vraag aan Thermalright of het zou passen op mijn mobo kreeg ik dit terug van hen,
Dear Peter,

They are already on the market now. Your mobo was one of the prime candidate when I was going to make the installation guide for K8 installation ;) Everything is clears even with a huge VGA cooler (Arctic Cooling VGA Cooler) there.

Sincerely,

Jim Wei
Thermalright Inc.
en mijn mobo is de K8N Neo Platinum,

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7030Platinum.jpg

dus idd, plaats zat op mijn mobo want de CPU zit bijna in het midden van het bord;)

Om effe in te gaan om luminiski, die Enermax fans zijn niet zo goed om CPU's te koelen, voor ik mijn 92mm panaflo had had ik er een 92mm enermax opzitten en dit ding heb ik er van armoe moeten afdoen. Trilde als een gek, speeds waren op en af en het viel soms ook nog es helemaal uit waarna ik hem een tikje moest geven om weer laten op te starten:(

Hier is link waar 27 koelers worden getest en panaflo komt gewoon als beste uit de test in mijn ogen(ja buiten de delta gerekent met zijn 190CFM die eigenlijk eerste was voor de doven en slechthorenden),

http://www.materiel.be/refroid/120mmfans_2/page1.php

aangezien ik mijn ouwe panaflo niet hoor zal de hydrowave bearing zijn werk wel doen;) Heb trouwens een koopje kunnen doen, een 120mm Medium performance panaflo heb ik kunnen oppakken voor 6.95$ das dus geen geld, as mijn H1 too loud is dan kan ik er nog altijd de Medium panaflo opzetten met ook rond de 90CFm.

In Duitsland kan je de XP-120 al gewoon bestellen(AMD en P4 versie),

http://www.geizhals.at/deutschland/a111229.html

zou ik het doen:LOL:

greetz,

Computernoob

Verwijderd

Hehe, wat wil je panaflo heeft 104cfm maar hij geeft ook 41dBa FBA12G12H
ik had het over de recommended fan die thermalright gaf. FBA12G12L
Hij is wel duur vind ik, voor een alu koeler :s
Oh leuk zie ik net dat hij niet voor socket a is :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 16:13 ]

Pagina: 1