Hey ik wil een nieuw cameraatje en vroeg me af of je in MF wel in een keer kan schieten met je cam, ook al istie niet scherp.... dat is alles eigenlijk.
Welke camera, wel merk...
Bij manual Focus moet je eerst zelf focussen..iets dat langer duurt... maar wel meer creative foto's KAN opleveren. Dus als je een foto maakt terwijl het onscherp eruit ziet... is je foto onscherp!
Auto Focus wat dat betreft is perfect als je snel foto's will schieten, mijn digicam heeft AF en... daar eindigt het. Dus ik kan er minder truukjes mee ( valse focus enzo ) maar hij schiet bijna altijd perfect foto's
Bij manual Focus moet je eerst zelf focussen..iets dat langer duurt... maar wel meer creative foto's KAN opleveren. Dus als je een foto maakt terwijl het onscherp eruit ziet... is je foto onscherp!
Auto Focus wat dat betreft is perfect als je snel foto's will schieten, mijn digicam heeft AF en... daar eindigt het. Dus ik kan er minder truukjes mee ( valse focus enzo ) maar hij schiet bijna altijd perfect foto's
There is no place like ::1
Als je echt snel foto's wil maken die altijd scherp zijn, neem dan een camera met een fixed focus. De kwaliteit is wat minder maar voor snapshots goed genoeg.
Veel mensen die ik ken hebben zo een camera naast een uitgebreider toestel.
Veel mensen die ik ken hebben zo een camera naast een uitgebreider toestel.
Ja, dat kan. Je kan focus zodanig instellen dat niks in het beeld scherp is; de camera zal dan echter nog steeds gewoon de foto nemen. Maar waarom zou je dat willen?Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 04:08:
Hey ik wil een nieuw cameraatje en vroeg me af of je in MF wel in een keer kan schieten met je cam, ook al istie niet scherp....
Timz, ik doe je topic dicht
en dat is toch wel een beetje sneu voor je 
Het volgende is namelijk aan de hand: je topicstart is dermate beperkt, vooral wat betreft eigen inzet, dat hij niet voldoet aan de algemene topicstartregels
Wat eigen inzet en moeite om achter dit soort dingen te komen kan echt geen kwaad, ga er dus zelf mee aan de gang.
Het volgende is namelijk aan de hand: je topicstart is dermate beperkt, vooral wat betreft eigen inzet, dat hij niet voldoet aan de algemene topicstartregels
Wat eigen inzet en moeite om achter dit soort dingen te komen kan echt geen kwaad, ga er dus zelf mee aan de gang.
Dit topic is gesloten.
![]()