Blu Ray

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:16
Nu was ik beetje aan rondneuzen over blu ray want zat er aan te denken een
dl-dvd brander te halen maar nu blu ray ook niet lang meer weg is, is mijn vraag in hoeverre zijn deze 2 apparaten compatible?

Kan je dus een blu ray schijfje in je huidige dvd speler stoppen of zal dvd helemaal verdwijnen en moeten we strx blu ray spelers aanschaffen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 15:14
Blu ray zal je niet in dvd apparatuur af kunnen spelen. Andersom wel denk ik, maar dat weet ik niet zeker.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
blu-ray duurt nog wel even; ga jij maar voor je dl-dvd-unit hoor :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

blu ray werkt, zoals de naam misschien wel al enigzins verraadt, met een blauwe straal, in plaats van een rode.

Concreet gezien houdt dit dus in dat de apparaten met licht van een volstrekt verschillende golflengtes werken, en dat maakt de waarschijnlijkheid dat het ooit compatible zal zijn wel heel erg klein.

je hebt dan een Blu-Ray lezer nodig, die een 2 kleurige laser heeft (rood en blauw), en die ook nog eens op 2 verschillende dichtheden kan focussen (dat is ook anders bij blu-ray).

Al met al zou ik er maar niet van uit gaan. Als zo'n apparaat ooit komt, wordt het gigantisch duur :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Blue ray is idd compatible met DVD maar niet andersom. Want het werkt met heel andere lees technieken als de DVD, zo wordt blue ray van meerdere punten gelezen als een DVD. Als ik jou was zou ik toch voor de dvd DL brander gaan want die zijn betaalbaar en dat kun je van blue ray dan nog nie zeggen..... Denk maar trug aan toen er net dvdspelers waren die kon je toen ook nie betalen pas na een jaar of 5 waren ze voor €50 euries te krijgen.....
Suc6 met je keuze

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:16
ok bedankt voor de reakties had ook wel een vermoeden dat het niet wou maarja je kan niet alles weten :)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
FulmeN schreef op 02 augustus 2004 @ 02:01:ok bedankt voor de reakties had ook wel een vermoeden dat het niet wou maarja je kan niet alles weten :)
Maar gelukkig weet Google bijna wel alles. Of althans dit soort zoekertjes weet google wel een goed antwoord op.
B) Probeer de volgende keer eerst even zelf rond te zoeken of je het antwoord kunt vinden. Er is genoeg info te vinden over bluray op bv www.bluray.org of google.... O-)
http://www.blu-raydisc-official.org/tecinfo/data/part1.pdfpdfje over bluray.

[ Voor 9% gewijzigd door Gody op 02-08-2004 02:12 . Reden: pdflinkje toegevoegd ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FulmeN, je mag wel eens werken aan de manier waarop je topics start op GoT. De titel deugt voor geen meter, de topicstart is erg mager en we kunnen nergens uit de topicstart afleiden of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht met betrekking tot dit probleem. Wanneer ik "blu ray" in google invoer, dan kom ik zat info tegen.

Neem eens het forumgedrag gedeelte van de [FAQ]registratievoorwaarden[/] nog eens aandachtig door wat betreft het voorbereiden en het starten van topics op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.