Toon posts:

[freebsd5.2.1]muis reageert ongevoelig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb freebsd 5.2.1 op mijn computer maar ik krijg de muis niet fatsoenlijk aan de gang. Het is een normale PS/2 muis en hij doet het gewoon, maar hij reageert ongevoelig: bij een trage beweging beweegt de cursor niet, maar de cursor gaat pas bewegen bij een iets snellere beweging. Onder windows XP doet ie het wel gewoon goed. De muis werkt zowel met moused (in XF86Config staat: /dev/sysmouse en "SysMouse" of "MouseSystems" of "auto") als zonder moused (in Xf86Config staat dan: /dev/psm0 en "PS/2"). Het aanpassen van de resolutie helpt ook niet. Hoe dit op te lossen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
<kick>

Het is ook zo dat bijv. de instellingen aanpassen (pointer acceleration en pointer threshold) in KDE Control Center of in Gnome niet helpt. Dan kun je de muis wel ongevoeliger maken, maar niet gevoeliger. Het is dus zo dat er in Freebsd altijd een bepaalde threshold lijkt te zijn omdat de muis niet reageert als je hem heel langzaam verschuift terwijl hij het onder linux en windows xp wel goed doet.

• Neo86
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik heb dus hetzelfde probleem met mijn Linux installatie. Maar ik ben dan ook een noob op het gebied van Linux (de experimentele fase ;) )
Ik heb Gentoo Linux Kernel 2.6 en ik werk met Gnome. Als ik de muis dus traag beweeg, dan doet hij niets. Zodra ik hem sneller beweeg doet hij het wel gewoon. Dit is dus erg vervelend als je een preciesie beweging moet uitvoeren. Weet iemand dus of dit op is te lossen?
Vanzelfsprekend heb ik al gezocht, en het enige wat ik vond was dit topic.

Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2

Verwijderd

Dat kan met xset m. Met xset q kun je zien wat de huidige waarden zijn. Je moet even uitproberen wat de beste waarde is voor je.
Even man xset bekijken is ook handig :)