Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[GSM] Messenger via GPRS gratis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Dudes,

Ik heb een Nokia 6230, net ff alle instellingen voor MMS, Email etc ingesteld. Nu kwam ik ook de instelligen voor Messenger (msn) op je gsm tegen. Ik wil dit best activeren alleen kost dat mij dan constant geld? Ik kan hier namelijk niks over vinden op het internet of dit forum. Ik heb wel gehoord dat t dan geld kost als je een bericht ontvangt. Maar als je steeds online bent op Msn Messenger lijkt het me toch dat je rekening goed oploopt. En aangezien ik een Vodafone 120 + 50 sms heb, en dus geen Vodafone Live! abo erbij (wat ik misschien wel wil doen) wil ik het wel eerst weten voordat ik het activeer.

Alvast Bedankt

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als 't via GPRS gaat, dan zul je wel gewoon dokken voor je verbruikte dataverkeer? :?

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 02 augustus 2004 @ 00:51:
Als 't via GPRS gaat, dan zul je wel gewoon dokken voor je verbruikte dataverkeer? :?
En hoeveel kost dat dan? hoeveel kb is een ontvangen berichtje die iemand dan vanaf de computer naar mijn gsm stuurt?

Ik wil namelijk echt geen hoog oplopende rekening hierdoor

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 00:52:
[...]

En hoeveel kost dat dan? hoeveel kb is een ontvangen berichtje die iemand dan vanaf de computer naar mijn gsm stuurt?

nou een KB is ongeveer een half A4tje tekst :)

het gaat niet om de berichtjes, maar om het onderliggende dataverkeer (protocol enzo). ik denk dat je het het beste gewoon maar 5 mins moet proberen en even kijken hoeveel data het was.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 00:52:
[...]

Hoeveel dat kost kun je hoogstwaarschijnlijk prima vinden op de site van je aanbieder.. En een enkel berichtje zal misschien zo'n 1 à 2 kB zijn ofzo? Kheb geen idee..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 00:54:
[...]

nou een KB is ongeveer een half A4tje tekst :)

het gaat niet om de berichtjes, maar om het onderliggende dataverkeer (protocol enzo). ik denk dat je het het beste gewoon maar 5 mins moet proberen en even kijken hoeveel data het was.
Oke, dus je kan best een hele dag via je gsm aan laten staan. En als er dan niet van die vervelende mensen je hele tijd berichten gaan versturen is er niks aan de hand? ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 00:55:
[...]

Oke, dus je kan best een hele dag via je gsm aan laten staan. En als er dan niet van die vervelende mensen je hele tijd berichten gaan versturen is er niks aan de hand? ;).
kweenie, ik zeg toch dat je dat ff moet uitproberen?

ik zou het zelf ook wel willen doen, maar sinds ze vorig jaar MSN mobile vernieuwd hebben, past hij niet meer in het geheugen van mijn siemens S55 :'(
/me wil een PDA

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 00:55:
[...]

Zonder berichten wordt er nogsteeds data heen en weer naar de server gestuurd. Gewoon MSN open alten staan zonder berichten te ontvangen is dan niet gratis en denk ook niet bepaald goedkoop.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DizzyWeb schreef op 02 augustus 2004 @ 00:57:
[...]

Zonder berichten wordt er nogsteeds data heen en weer naar de server gestuurd. Gewoon MSN open alten staan zonder berichten te ontvangen is dan niet gratis en denk ook niet bepaald goedkoop.
Volgens mij valt dat reuze mee. Als je niet continu die msn op je telefoon laat controleren of er wijzigingen zijn dan kan je makkelijk msn de hele dag open houden.

Vriend van me heeft het op zijn P800 ook en hij zegt dat het goedkoper is om een msn bericht te sturen dan een smsje te zenden.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op 02 augustus 2004 @ 01:02:
[...]

Volgens mij valt dat reuze mee. Als je niet continu die msn op je telefoon laat controleren of er wijzigingen zijn dan kan je makkelijk msn de hele dag open houden.

Vriend van me heeft het op zijn P800 ook en hij zegt dat het goedkoper is om een msn bericht te sturen dan een smsje te zenden.
En nu zit ik te kloten met de instellingen. Ik moet nickname invullen, maar nergens mn Emailadres.. *weird*. Mijn status gaat ook niet op Mobiel fzo :S

• Jimster
  • Laatst online: 21:33
Volgens mij wil je iets voor MSN gebruiken wat daar niet voor bedoeld is?
Leg eens uit hoe je op MSN wilt komen via je 6230.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op 02 augustus 2004 @ 01:11:
Volgens mij wil je iets voor MSN gebruiken wat daar niet voor bedoeld is?
Leg eens uit hoe je op MSN wilt komen via je 6230.
Diensten => Chat => Vodafone Messenger. Maar dan komt t probleem. Ik moet een Nickname invullen, ik denk ik vul iets makkelijks in. Kom ik in een menu met: 0 Nieuwe emailberichten, contactpersonen online enz. Maar ik heb nergens mijn email adres moeten invullen en password.. dus, ik snap t niet helemaal

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Volgens mij is wat jij wil doen meer dit:

Wireless Village, de toekomstige MSN voor je mobiel

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik geloof het niet. Het is gewoon een Mobiele status die op Msn Messenger zichtbaar is. De berichtne die mensen naar jou willen zenden ontvang je op je gsm:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/beauforster/TRAIN%20WRECK/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/beauforster/TRAIN%20WRECK/2.jpg

• Jimster
Nee dat werkt niet op deze manier..
Je moet het instellen in je msn messenger.. Extra->opties->telefoon en dan de knop msn mobile. Daar moet je alles instellen en daar wordt ook uitgelegd hoe het moet.
Wat jij nu doet is Vodafone messenger. Dat is niet hetzelfde als MSN messenger.

Berichten op deze manier ontvangen kost bij mij (via Orange) 25 cent per ontvangen bericht. Verzenden is het normale sms tarief.

Je kan ook op een andere manier (via GPRS) op msn komen. Via eMessenger bijvoorbeeld. Dan moet je met je mobiel surfen naar http://start.e-messenger.net/mobile

[ Voor 36% gewijzigd door Jimster op 02-08-2004 01:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op 02 augustus 2004 @ 01:41:
Nee dat werkt niet op deze manier..
Je moet het instellen in je msn messenger.. Extra->opties->telefoon en dan de knop msn mobile. Daar moet je alles instellen en daar wordt ook uitgelegd hoe het moet.
Wat jij nu doet is Vodafone messenger. Dat is niet hetzelfde als MSN messenger.
en dan kom ik hier: http://mobile.msn.com/

Thanks Dude :)

Verwijderd

Topicstarter
shit zeg, is het niet voor Vodafone. Alleen Kpn/hi, Orange, Telfort enT-mobile.. pfff :(

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand iets anders?

Verwijderd

http://start.e-messenger.net/mobile

dit werkt bij mij perfect :D wist niet dat dat kon joh, echt grappig :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik vind het irritant, ons aller Bobje (wie kent m niet ;) ) heeft t ook ingesteld, maar nu staat hij bij mij in m'n MSN lijst onder een apart kopje Usan su Movil (spaanstalige MSN versie..) en ik krijg m dus niet in de normale online/offline onderverdeling....en dat vind ik nogal kansloos. Daarbij, dat poppetje is nu geel, hoe moet ik nou weten of ie online of offline is...dit is toch helemaal niet handig??

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
kamstra schreef op 04 augustus 2004 @ 16:55:
ik vind het irritant, ons aller Bobje (wie kent m niet ;) ) heeft t ook ingesteld, maar nu staat hij bij mij in m'n MSN lijst onder een apart kopje Usan su Movil (spaanstalige MSN versie..) en ik krijg m dus niet in de normale online/offline onderverdeling....en dat vind ik nogal kansloos. Daarbij, dat poppetje is nu geel, hoe moet ik nou weten of ie online of offline is...dit is toch helemaal niet handig??
Contactpersonen ==>Contactpersonen sorteren op==>Mobile-contacpersonen groeperen uitvinken

Repeat: Zo heb je toch geen msn via je gsm?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 02:51 ]

• Jimster
Zoals ik al zei:
Jimster schreef op 02 augustus 2004 @ 01:41:
Je kan ook op een andere manier (via GPRS) op msn komen. Via eMessenger bijvoorbeeld. Dan moet je met je mobiel surfen naar http://start.e-messenger.net/mobile

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:15
werkt goed, ben alleen us benieuwd wat het kost

• Jimster
Razer schreef op 08 augustus 2004 @ 14:09:
[...]werkt goed, ben alleen us benieuwd wat het kost
Hangt er vanaf welke provider je zit en op welke manier je wapt.
Als je inbelt gaat dat meestal van je belminuten af als je dat hebt.
Via GPRS betaal je meestal een vast bedrag per maand of per KB.
Bij Orange betaal ik 6 euro per maand voor onbeperkt GPRS.
Pagina: 1