All in One printer nodig maar compatibiliteits probleem

Pagina: 1
Acties:

• Menghu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik had een Canon Multibase mp360 maar na 3 weken alles uitgeprobeerd te hebben (scanner werkte maar niet) is hij terug naar de winkel gegaan. Gelukkig kreeg ik daar mijn geld terug (minus aftrek vanwege de cartridges) en mij werd verteld dat het probleem was dat mijn Medion PC's moederboard (MD5000 motherboard) usb 2.0 chips niet compatibel waren met die van Canon.

Ik vroeg het aan een (duitse) tweaker die me tot nu toe altijd kon helpen met problemen en volgens hem is dat een welbekend (duits) probleem. Het rare is dat ik hiervoor een andere Canon printer had (I570) en die gaf nooit problemen.

Wat mijn vraag nu is, welke all in one printer wél met mijn computer samen gaat. Canon kon me geen antwoord geven, de mensen bij de mediamarkt ook niet en Medion weigert uitspraken over andere merken te doen. (das kennelijk een bekentenis dat er idd wat mis is anders zouden ze toch gewoon kunnen zeggen dat een hp wel te gebruiken is?)

Het enige probleem is de scanner, ik moet er wel (foto's uit) (dikke) boeken mee kunnen scannen.
Heeft iemand een idee?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43

breinonline

Are you afraid to be known?

En wat zou er gebeuren als je een extra PCI USB 2.0 kaartje koopt en in de Medion PC zet? Het kaartje heeft eigen chiprommel, eigen drivers en als je de canon daarop aansluit mag het geen problemen geven. Op de vraag welke alles-in-een wel met jou mobo samenwerkt heb ik helaas ook geen antwoord.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Menghu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
dat lijkt me een prima idee, bedankt :-)

maar toch is het onhandig terwijl de computer zelf usb 2.0 ondersteunt

• breinonline

breinonline

Onhandig is het wel ja. Je denkt bij een standaard dat alles uitwisselbaar is. In de praktijk blijkt keer op keer dat dat dus niet het geval is. Zo zijn ook niet alle 1.1 USB apparaten op 2.0 poorten probleemloos aan te sluiten en andersom werkt het ook niet altijd.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:04

Lordy79

Trotse Fundamentalist

VRij eenvoudig: domweg uitproberen!

Er zijn winkels waar ze met alle liefde willen uitproberen of hun all in one werkt op jouw PC. Desnoods tegen een kleine extra vergoeding. (Wel no cure no pay afdwingen!)

Andere oplossing is dat jij vriendelijk vraagt aan een winkelier of hij een All in one wil verkopen, maar dat je een retourrecht wilt, binnen een X aantal dagen mits het volledige apparaat compleet is.

Het enige probleem in beide gevallen is natuurlijk het cartridge probleem.

Als dit alles niets oplost, zou ik idd een USB kaartje kopen (10 euro) omdat dat een goedkope oplossing is. Of hopen dat er op Google iets te vinden is of er een collega-tweaker is met een werkende oplossing.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Ik zou gewoon voor een Hp gaan, psc 2100 serie ofzo.... Hp is de grootste printer-boer dus* als deze niet werkt zou het wel heel vreemd zijn...

* dus waarschijnlijk ook veel (meer) geteste hardware voor beter compatibiliteit

• breinonline

breinonline

Canon is anders ook geen kleintje. HP is volgens mij niet de grootste overigens, Lexmark is in de meeste landen de groter. In Nederland zijn Canon en zeker HP groter, maar dat zegt dus niets over eventuele betere compabiliteit. Zoals TS al zegt, doet Aldi/Medion geen uitspraken over wat wel met hun computer samenwerkt. Dat doet vermoeden dat het probleem binnen het systeem zit en niet in de printer(s). De vraag is dan ook of een meer geteste HP het wel zou doen :?

Pagina: 1