Ik ga binnenkort studeren (Informatiekunde aan de UvA) en bedacht dat dit een geschikt
moment zou zijn om een laptop/notebook aan te schaffen.
Ik heb echter enkel ervaring met MS Windows Desktops, daarom hier enkele vragen;
-(Ik ga de laptop gebruiken voor programmeren, simepele videobewerking, (nieuwe) games
en het downloaden van mp3/films, legaal uiteraard
)-
1. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een laptop? Hoe verhoudt de snelheid van een
laptop zich met die van een desktop?
2. Welke merken zijn 'goed' - ook wanneer men let op uiterlijk?
De Laptops van Apple, de PowerBook & iBook hebben mijn interesse weten te wekken. Ik
heb echter minimale ervaring met producten van Apple. Wel heb ik veel goede verhalen
erover gehoord.
3. Is het mogelijk om naas Mac OS X ook Windows XP te installeren op bv. een iBook? Wat
zijn de voor/nadelen? Hoe is de snelheid in vergelijking met een 'normale' PC? - Ik wil
graag van enkele programma's onder Windows gebruik blijven maken.
4. Zijn alle USB apparaten ook op een Apple Notebook aan te sluiten?
5. Wat is het grote nadeel van een Apple?
6. De processorsnelheid (in Mhz) ligt bij de Apple notebooks een stuk lager (1,2 gemiddeld)
dan bij de 'normale' laptops van bijvoorbeeld Sony of HP (rond de 2.5 op het moment).
Betekent dit dat de Apple notebooks een stuk trager zijn?
7. Draait Unix / Linux ook makkelijk op bv. een iBook?
8. Zal een Apple online kunnen via het draadloze-netwerk van de Universiteit?
9. Draaien Games even goed op een Apple?
Dank!
moment zou zijn om een laptop/notebook aan te schaffen.
Ik heb echter enkel ervaring met MS Windows Desktops, daarom hier enkele vragen;
-(Ik ga de laptop gebruiken voor programmeren, simepele videobewerking, (nieuwe) games
en het downloaden van mp3/films, legaal uiteraard
1. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een laptop? Hoe verhoudt de snelheid van een
laptop zich met die van een desktop?
2. Welke merken zijn 'goed' - ook wanneer men let op uiterlijk?
De Laptops van Apple, de PowerBook & iBook hebben mijn interesse weten te wekken. Ik
heb echter minimale ervaring met producten van Apple. Wel heb ik veel goede verhalen
erover gehoord.
3. Is het mogelijk om naas Mac OS X ook Windows XP te installeren op bv. een iBook? Wat
zijn de voor/nadelen? Hoe is de snelheid in vergelijking met een 'normale' PC? - Ik wil
graag van enkele programma's onder Windows gebruik blijven maken.
4. Zijn alle USB apparaten ook op een Apple Notebook aan te sluiten?
5. Wat is het grote nadeel van een Apple?
6. De processorsnelheid (in Mhz) ligt bij de Apple notebooks een stuk lager (1,2 gemiddeld)
dan bij de 'normale' laptops van bijvoorbeeld Sony of HP (rond de 2.5 op het moment).
Betekent dit dat de Apple notebooks een stuk trager zijn?
7. Draait Unix / Linux ook makkelijk op bv. een iBook?
8. Zal een Apple online kunnen via het draadloze-netwerk van de Universiteit?
9. Draaien Games even goed op een Apple?
Dank!