Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mn nokia 6230 met de infrarood. Als ik infrarood op de telefoon activeer, dan lukt het niet om verbinding te krijgen met mijn laptop (heeft wel infrarood poort). Er verschijnt soms wel een symbooltje van "Nokia 6230 binnen bereik" maar dat verdwijnt dan vaak ook weer om vervolgens later weer even op te duiken.

Echter als ik van mijn oude telefoon (nokia 8210) de infrarood activeer, dan herkend de laptop de telefoon direct en is er meteen een goede verbinding.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen??

Alvast bedankt

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Probeer even de laatste drivers van je infrarood poort op je laptop te installeren. Misschien helpt dat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de laatste drivers geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 23:24:
Vreemd, ik heb ook de Nokia 6230 en bij mij werkt ie perfect. Misschien is je Infrarood poort kapot?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 23:24:
dat probleem had ik ook... Bij mij was het probleem verholpen door bij eigenschappen vd IR-poort een bepaalde verbinding te kiezen, iets van vx6000 ofzo (compaq evo 800).

Verwijderd

Probeer de IR-driver te wijzigen naar een standaard driver. Sommige notebooks, bv. acer, hebben een eigen IR-driver waarmee ik exact hetzelfde probleem heb gehad. Nadat deze gewijzigd was in standaard IR-driver werd de telefoon (nokia 6310i dacht ik) wel elke keer meteen gevonden.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Bij mij is het opgelost door de snelheid van de IR op de laptop VEEL lager te zetten dan de standaard ingestelde. Volgens mij 9600 of 1 stap sneller. Eventueel kan ik dat thuis nog wel nakijken maar dat moet je dan ff laten weten.

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Misschien een software probleem in je toestel?

Probeer eens te communiceren met je 8210 of een ander toestel? Door een visitekaartje ofzo door te zenden!

don't worry, be happy...

Verwijderd

Topicstarter
Okee het is gelukt...ik heb de snelheid een stuk lager gezet. Nu doet hij het goed. Bedankt!!!

Grtn Alwin
Pagina: 1