Toon posts:

IRQ-conflict Albatron PE865PE Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van het volgende systeem (Paradigit Enforcer):
* P4 2,8 Ghz 800 FSB
* Albatron Mobo PX865PE Pro
* 1 Gb PC 3200 (400 mhz)
* 2x 120 WD HDD
* SB Audigy 2
* Radeon 9800 Pro 128 mb
* Sitecom 6-1 cardreader
* NEC 1300 DVD-RW
* Pioneer 120SZ DVD-speler
* Windows XP Prof.

Nu heb ik daar recentelijk de Asus WL 500 Accesspoint en WL 138g WiFi kaart aan toegevoegd. En met die laatste begint de ellende. Het m(l)oederbord pikt deze kaart niet. Op geen enkele plek, onder geen enkele omstandigheid. Op het moment dat deze kaart erin zit, krijgt het hele systeem geen power meer.

Kaart is goed. Getest in een ouder systeem en geen probleem. Werkt op IRQ 11. Volgens de winkel moet er een IRQ-conflict zijn met de kaart. Ik kan het conflict niet terugvinden. Ik kan ook het probleem nergens terugvinden op I-net. Enkel 1 referentie op Google van iemand die een soortgelijk probleem kampt maar geen reply heeft gekregen.

Volgens XP sysinfo is IRQ 11 gewoon vrij.

Wat zie ik over het hoofd?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kan je in je bios irq's assignen naar verschillende systeemapparaten? Probeer dan andere instellingen en eventueel een ander merk wifi kaartje om te kijken of het probleem nog bestaat

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook geprobeerd. Ergens worden deze settings "overgeschreven" danwel door het systeem gebruikt. Ik heb alle devices die ik uit kan zetten (audio, LAN, USB etc.) uitgezet maar dit hielp niet.

Er zwerft naar mijn idee ergens nog een device die ik niet kan achterhalen in XP sysinfo die IRQ 11 dedicated wil gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gevonden:

Alle Albatron moederborden hebben een probleem met de Asus WL-138g kaart. Geen enkel Albatron MoBo zal met dit kaartje werken.

Waarom?
Geen idee.