Toon posts:

[XP] Vastloper na het starten van windows*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik heb sinds kort een vastloper in windows. Windows start gewoon op, bureaublad etc komt allemaal , maar als alle programma eenmaal geladen zijn loopt ie kei hard vast. Kan geen ctraltdel meer etc. Ik kan mijn computer dan weer uitzetten en aan maar dan krijg ik precies hetzelfde. De enige oplossing waardoor de computer niet vastloopt is door op de reset knop te drukken, daarna start windows ook gewoon goed op en verder geen vastloper.

Dit alles is gebeurd nadat ik een router heb geinstalleerd, een sitecom router die naar mijn adsl modem komt en een 2de computer daarmee is verbonden.

Heeft iemand een idee waardoor dit probleem word veroorzaakt? Thnx voor enige hulp.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows draai je? :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Een router kan je niet installeren. Die kan je aan je netwerk koppelen, trek de kabel er dus weer eens uit.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
allereerst is het makkelijk om te vermelden om welke windows het gaat.
Daarnaast kan je kijke of hij wel nog in veilige modus start, zoja driver probleem.

Zelfde probleem, software van sitecom deinstalleren of een herstelpunt terug zetten dit kan zelfs vanaf we windows cd. (xp en 2003 althans).

Je zou kunnen kijke wat er opstart in de registry, misschien staat daar een raar programma wat niet lekker loopt of de boel blokkeerd.

Ook is het misschien makkelijk om te vermelden wat jezelf al aan acties hebt ondernomen

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai winxp pro, heb geen extra software geinstalleerd voor de router en verder heb ik via msconfig gekeken of er wat extra is toegevoegd maar helemaal niks nieuws.

Kan het een probleem zijn als een dhcp server aanstaat @ de software van de sitecom router (192.168.0.1) plus @ de software van adsl (10.0.0.138)?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al gedaan wat SSH zei - namelijk gewoon je netwerkkabeltje eens los trekken? :)

Veder - DHCP zorgt er niet voor dat je PC hard vastloopt, het feit dat het na een reset wel werkt betekent ook dat het veel meer richting een hardware probleem gaat - scan je harddisk dus eens (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tooltjes) en je geheugen eens (www.memtest86.org) :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx elevator

hmm heb het netwerkkabeltje losgetrokken maar helaas geen resultaat.

Nou zag ik gisteren, toen ik de comp afsloot, dat er een error message naar voren kwam maar hij was al snel weg dus ik kon niet lezen wat er aan de hand was.

Ik denk dat dat ermee te maken hebt, is er een proggie wat weergeeft (zoals als msconfig) wat de comp doet als je afsluit?

Daarom loopt mijn comp vast als ik gewoon via windows afsluit en/of opstart, ik krijg die foutmelding en daarna met een nieuwe start loopt de comp vast. Maar met een directe restart komt die error natuurlijk niet en loopt mijn comp niet vast hehe.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee?

Of zit er niks anders op dan een reinstall?

Heb ook al in de logboeken gekeken naar de error maar daarin komt ie niet voor!

Verwijderd

lijkt een beetje de symptonen van een virus
het lijkt me vreemd dat het probleem door de router veroorzaakt zou worden. Die doet niets anders dan routing van je ip-verkeer.

werkt je pc wel zonder router?

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 10:57

CSB

:D

Probeer eens in de veilige modus te starten en kijk dan bij je taakbeheer onder tabblad "processen". Vergelijk dat met wat je bij een normale boot zou hebben en probeer eens 1 voor 1 telkens dingen uit te zetten waar geen "SYSTEM" bij staat. Kijk ook naar het processorgebruik. Staat dat op 99 of 100 % vlak na het opstarten dan weet je welke applicatie het is. ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Verwijderd

Windows opstarten.

MSCONFIG openen, alles deselecten, windows rebooten.
Nog geen succes? open regedit
ga naar HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
verwijder daar onnodige files.

Zoniet? check the voltages van je voeding. ,ja kan dat doen met een gewone doe het zelver volt meter, zijn deze cst anders? koop dan nieuwe voeding.

Nog niet? dan check je hardware is. Open dos via cmd, typ chkdsk c: (of wat je main drive ook mag zijn) en kijk of er wat kb in defecte sectoren zit? zoja ligt het aan je harde schijf.

volgende stap: wnr je meerdere memory modules hebt. Verwijder een, start op, loopt het nogaltijd vast? steek dan de andere module in.

Geen succes? probeer,als het kan een benchmark te laten draaien, burn in test ofzo.

Gaat dat niet? download dan bij een buur of vriend een bechmark voor in dos. Start windows op, druk op F8 veilige modus met opdracht promt en open de benchmark.

nog niet? check dan eens je drivers, herinstallleer alle nodige drivers, desnoods via dos.

Dan nog niet? formateren of nieuwe pc kopen >:) |:(
wsl ligt het probleem niet aan je router. 8)7
Pagina: 1