Toon posts:

HD binnenkort kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij het opstarten een melding dat mn HD dr ieder moment mee op kan houden en dat ik em moet vervangen. Is er een programma ofzo dat kan zeggen of dit inderdaad zo is?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Meer info zou wel van toepassing zijn zoals welk type HD hoe groot en hoe lang heb je em al dat soort dingen.

Self reflection is the school of wisdom

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anders check je even de FAQ, je bent echt niet de enige die met deze vraag zit.
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

[ Voor 17% gewijzigd door kamerplant op 01-08-2004 19:39 ]

🌞🍃

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 11:45
Alles wat je lief is backuppen en hd checken met een progje van de fabrikant. Evetueel kan dan de boel gefixed worden. Vaak betekent een SMART error het eind maar ik heb een schijf gehad (die trouwens nu nogsteeds ruim 1.5 jaar in m'n systeem draait) die een error gaf en het op miraculeuze wijze weer gewoon z'n werk doet.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:36

Piggen

Lekker bakkie

Je bedoelt een S.M.A.R.T melding?
Dat betekent idd dat je HD niet helemaal goed meer is.
Dus RMA'en als je nog garantie hebt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welk merk schijf heb je ? De meeste fabrikanten hebben software om de schijf te testen. B.v. Maxtor heeft het tooltje PowerMax. Deze tooltjes kun je op de site van de fabrikant downloaden. Het tooltje kan eventueel een foutcode genereren die je bij een eventuele RMA aanvraag kunt gebruiken, mocht je nog garantie hebben.

Mocht de schijf nog geen 1 jaar oud zijn, dan zou ik gewoon voor de garantie naar de winkel/webshop gaan waar je hem gekocht hebt, dit gaat vaak sneller dan via een fabrikant een RMA aanvragen.

[ Voor 61% gewijzigd door _Dune_ op 01-08-2004 19:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een SMART melding. De HD is een Maxtor 5T040H4 en hij is op 2 maanden na, 3 jaar oud. Ik heb de powemaxtool van Maxtor uitgevoerd, de volledige test, maar die kan niks vinden, alle tests worden gepassed. Toch blijft de melding bij het opstarten verschijnen. Iemand een idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maak eens dankbaar gebruik van menselijk redendatievermogen om het probleem uit te sluiten: Test de schijf eens in een andere PC? Heb je andere schijven in je PC zitten? Test een andere schijf op dezelfde positie als de huidige schijf? Test met andere kabels? Test andere posities? Mail/Bel Maxtor even of ze iets kunnen regelen?

Er is zoveel wat je had kunnen doen. Verder ben ik niet zo gecharmeerd van je topicstart. Nergens specificaties en op geen enkele manier is ook maar te blijken of je überhaupt iets hebt uitgezocht mbt dit probleem. In de FAQ van dit subforum staat zelfs een heel lap tekst hierover. Start maar een nieuw topic wanneer je het probleem nader hebt onderzocht en uitgesloten, maar toch nog steeds niet uitkomt. Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten qua topicstarts en het reageren :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.