Maxtor Diagnostic Code niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb hier een defecte maxtor disk. Met het PowerMax diagnostic tool heb ik de disk laten onderzoeken. Het resultaat staat hieronder.

MAXTOR POWERMAX LOG FILE
-------------------------
Maxtor PowerMax 4.09
Date Tested: 08/01/2004
Serial Number:
Model Number: Maxtor ATHENA
FirmWareRev: WAH21PBZ
Cylinders per Drive: 39703
Heads per Cylinder: 16
Max LBA: 40021444
SPT: 63
FE: UK0E02
Quick Test Result: FAILED
Diagnostic Code: 0ffffffe31201090

De diagnostic code past niet in het veld bij de RMA aanvraag op de maxtor site. Ik heb ook al geprobeerd om die HEX code naar DEC om te zetten, maar dan krijg ik nog een groter getal. Een deel van de code invullen werkt ook niet.

Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Leverancier van de disk is onbekend.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je Maxtor niet bellen, of een mailtje schrijven?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je kunt toch kiezen voor een optie zoiets als "Harddisk isn't recognized by the system"? Kies die dan gewoon, als het goed is hoef je dan geen nummer in te vullen aangezien dit niet te verkrijgen is dan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Je hebt idd gelijk. Die optie werkt dan ook.

Raar eigenlijk. Ik krijg wel die s.m.a.r.t. error. Maar goed, als ik hem zo op kan sturen vind ik het best.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

hallo, ik kende dit forum al even maar heb me nooit geregistreerd tot nu aangezien ik met een probleem zit :)
Dit probleem is gelijkaardig met dat van de topicstarter: ik gebruik mijn maxtor 200gb al geruime tijd extern dmv een case via USB. Nu gaf die sinds een tijdje af en toe een I/O error bij een aantal bestanden die hierdoor dus onleesbaar werden. Nu kreeg ik onlangs de lumineuze inval om deze schijf te defragmenteren, maar dit heeft alles hopeloos verergerd. Windows herkende de schijf wel maar ze maakte een raar geluid tot ik in disk management een quick format deed. Nu zijn de file tables gewist maar de corrupte sectoren zijn er nog steeds.
Na een test met powermax bleek dus dat de schijf kapot is, maar de diagnostic code die ik daar krijg, past niet in het RMA formulier van maxtor, dit is de log:

MAXTOR POWERMAX LOG FILE
-------------------------
Maxtor PowerMax 4.21
Date Tested: 11/15/2005
Serial Number: *knip* serienummers zijn gevoelig, aub niet verspreiden
Model Number: Maxtor 6Y200P0
FirmWareRev: YAR41BW0
Cylinders per Drive: 97621
Heads per Cylinder: 16
Max LBA: 398297088
SPT: 255
FE: S57
Advanced Test Result: FAILED
Diagnostic Code: deb0ffffffb0ffffffb4120

iemand een idee hoe ik zo vlug mogelijk een nieuwe schijf in garantie kan krijgen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 17-11-2005 23:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bel/mail Maxtor gewoon even, zo beroerd zijn ze ook weer niet ;) De contactgegevens staan op hun website.

Verder was deze kick helemaal niet nodig geweest. Naast het feit dat je dit makkelijk onderling met Maxtor had kunnen oplossen, is het ook niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in andermans topics te posten, laat staan in oude topics ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.