Na succesvol de standaard vmod voor het geheugen uitgevoerd te hebben, merk ik na diverse metingen dat de regulator voor het voltage van het geheugen instabiel is geworden (bij zware belasting van de kaart). Ik draai rond de 3,15V voor het geheugen, dat wil ik verder verhogen, maar ik ben bang dat ik grotere fluctuaties krijg dan eerst. Ik ben van plan daarom om deze regulator te verwijderen en direct de 3,3V-achtige lijn (vanuit mijn gestabiliseerde voeding) aan te sluiten op de memchips. Weet misschien iemand waar dit punt zit waarvanuit de memchips hun stroom krijgen?
Verwijderd
Ik kan je nu al vertellen dat dit je je kaart gaat kosten. 3.3V op je VGA mem is wel ff wat anders dan op je BH-5jes. 100% garantie dat je het sloopt. Dus ik zou er nog maar even over na denken.JanWillem32 schreef op 01 augustus 2004 @ 18:40:
Na succesvol de standaard vmod voor het geheugen uitgevoerd te hebben, merk ik na diverse metingen dat de regulator voor het voltage van het geheugen instabiel is geworden (bij zware belasting van de kaart). Ik draai rond de 3,15V voor het geheugen, dat wil ik verder verhogen, maar ik ben bang dat ik grotere fluctuaties krijg dan eerst. Ik ben van plan daarom om deze regulator te verwijderen en direct de 3,3V-achtige lijn (vanuit mijn gestabiliseerde voeding) aan te sluiten op de memchips. Weet misschien iemand waar dit punt zit waarvanuit de memchips hun stroom krijgen?
Ze kunnen het wel hebben hoor, alleen niet vergeten wat sinks dr op te maken en ze goed te koelen.Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 19:25:
[...]
Ik kan je nu al vertellen dat dit je je kaart gaat kosten. 3.3V op je VGA mem is wel ff wat anders dan op je BH-5jes. 100% garantie dat je het sloopt. Dus ik zou er nog maar even over na denken.
Die jongens zoals macci draaien 3.6v voor benchen
Alleen 24/7 kan ik het niet aanraden....
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Verwijderd
Macci krijgt zn kaarten gratis. Plus dat zijn kaarten -100 zijn, dus dat kun je niet vergelijken.Syngrow schreef op 01 augustus 2004 @ 19:47:
[...]
Ze kunnen het wel hebben hoor, alleen niet vergeten wat sinks dr op te maken en ze goed te koelen.
Die jongens zoals macci draaien 3.6v voor benchen![]()
Alleen 24/7 kan ik het niet aanraden....
Verder lijkt me de 3.3V erop solderen vrij permanent en dus een slecht id.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 22:06 ]
Geen zorgen, ik heb al eens eerder met een vmemmod aan de 3,4V gezeten (met een 9800 Pro) netjes met een schakelaartje ertussen, dus ik weet wel wat ik doe. Ik zal heus niet constant een hoog voltage op het geheugen zetten, daar zijn potmeters (die de benodigde aantal Ampères kan hebben) voor, i.c.m. een schakelaartje. Wat betreft koeling: geen zorgen alle 8 chips zijn actief gekoeld met twee 50mm ventilatoren en 8 redelijk grote koperen ramsinks, ze worden nu ook niet veel warmer dan omgevingstemperatuur.
Ik heb eens nagedacht: het groene puntje is het punt waar ik het voltage altijd meet; is dit misschien het punt waar de voeding voor de memchips zit?

(klik hier voor een compleet plaatje van mijn kaart)

(klik hier voor een compleet plaatje van mijn kaart)
hmm mijne draait standart op 3.3 voltVerwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 19:25:
[...]
Ik kan je nu al vertellen dat dit je je kaart gaat kosten. 3.3V op je VGA mem is wel ff wat anders dan op je BH-5jes. 100% garantie dat je het sloopt. Dus ik zou er nog maar even over na denken.
[ Voor 12% gewijzigd door HStyles op 02-08-2004 03:19 ]
Verwijderd
Voor een bench kan het idd wel. 24/7 is een ander verhaal. wb het punt waar je moet solderen; Holst is de man die je moet hebben. Die weet dit 90% zeker.JanWillem32 schreef op 01 augustus 2004 @ 22:51:
Geen zorgen, ik heb al eens eerder met een vmemmod aan de 3,4V gezeten (met een 9800 Pro) netjes met een schakelaartje ertussen, dus ik weet wel wat ik doe. Ik zal heus niet constant een hoog voltage op het geheugen zetten, daar zijn potmeters (die de benodigde aantal Ampères kan hebben) voor, i.c.m. een schakelaartje. Wat betreft koeling: geen zorgen alle 8 chips zijn actief gekoeld met twee 50mm ventilatoren en 8 redelijk grote koperen ramsinks, ze worden nu ook niet veel warmer dan omgevingstemperatuur.
Dat zijn andere chipsHStyles schreef op 02 augustus 2004 @ 03:16:
[...]
hmm mijne draait standart op 3.3 volt(gf4 ti4200 )
OK, bedankt - dit is tenminste een begin... maar een punt dat WB heet? Ik heb eens gekeken en ik zie dat alle punten aangegeven zijn met één letter en dan een aantal cijfers, een combinatie van 2 letters ben ik nog niet tegengekomen. Ligt dit nou aan mij of zo? (De eerste keer in jaren dat ik weer noobish klink.Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 06:25:
[...]
Voor een bench kan het idd wel. 24/7 is een ander verhaal. wb het punt waar je moet solderen; Holst is de man die je moet hebben. Die weet dit 90% zeker.
[...]
Dat zijn andere chips
Pagina: 1