Met de aanschaf van de Canon powershot a70 als opvolger van een analoge compact camera ben ik fotograferen echt leuk gaan vinden. De a70 heeft mij al veel leuke foto´s opgeleverd en alle positieve ervaringen met dat toestel kan ik dan ook beamen. Ook heb ik in de diverse powershot topics veel info en tips opgedoekt over hoe te fotograferen 
Echter op dit moment wil ik meer dan dat ik met de a70 kan. Ik wil dus een slr camera, een digitale slr kan ik helaas nog niet betalen, maar analoge slr´s zijn zowel als nieuw alswel tweedehands zeer goed te betalen en voor mij daarmee een goede tussenoplossing totdat ik een digitale slr kan aanschaffen.
Ik heb mij keuze weten te beperken tot een aantal toestellen waarmee ik denk de foto´s te kunnen maken die ik wil maken. Het wordt of een nieuwe Canon Eos 300v kit met twee lenzen (ca 450 euro), of een tweedehandse Eos 300 met een aantal lenzen (tussen de 200 en 300 euro) of een tweedehands Eos 5 body (250 euro) waar ik zelf dan nog een tweetal lenzen en filters bij moet kopen.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Eos5 body en zelf daar lenzen bijzoeken. Maar daar zitten voornamenlijk mijn vragen:
Wat voor een lenzen?
Merken en types?
Welke passen goed bij Eos5?
Kan ik lenzen ook gewoon tweedehands kopen of is nieuw juist aan te bevelen?
Een aantal randvoorwaarden:
De lenzen wil ik later wel mee kunnen nemen naar een digitale slr.
Ik wil zo breed mogelijk foto´s kunnen maken.
Het totale budget is max 500 euro (dus nog 250 voor de lenzen)
Wie wil deze noob een beetje op weg helpen in de wereld van slr fotografie
Voorstellen voor andere merken of types zit ik dus niet op te wachten, ik wil gewoon een Canon, omdat ik deze het fijnst in de hand vind liggen en ook altijd erg content ben (geweest) met Canon produkten die ik heb (gehad)
Echter op dit moment wil ik meer dan dat ik met de a70 kan. Ik wil dus een slr camera, een digitale slr kan ik helaas nog niet betalen, maar analoge slr´s zijn zowel als nieuw alswel tweedehands zeer goed te betalen en voor mij daarmee een goede tussenoplossing totdat ik een digitale slr kan aanschaffen.
Ik heb mij keuze weten te beperken tot een aantal toestellen waarmee ik denk de foto´s te kunnen maken die ik wil maken. Het wordt of een nieuwe Canon Eos 300v kit met twee lenzen (ca 450 euro), of een tweedehandse Eos 300 met een aantal lenzen (tussen de 200 en 300 euro) of een tweedehands Eos 5 body (250 euro) waar ik zelf dan nog een tweetal lenzen en filters bij moet kopen.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een Eos5 body en zelf daar lenzen bijzoeken. Maar daar zitten voornamenlijk mijn vragen:
Wat voor een lenzen?
Merken en types?
Welke passen goed bij Eos5?
Kan ik lenzen ook gewoon tweedehands kopen of is nieuw juist aan te bevelen?
Een aantal randvoorwaarden:
De lenzen wil ik later wel mee kunnen nemen naar een digitale slr.
Ik wil zo breed mogelijk foto´s kunnen maken.
Het totale budget is max 500 euro (dus nog 250 voor de lenzen)
Wie wil deze noob een beetje op weg helpen in de wereld van slr fotografie
Voorstellen voor andere merken of types zit ik dus niet op te wachten, ik wil gewoon een Canon, omdat ik deze het fijnst in de hand vind liggen en ook altijd erg content ben (geweest) met Canon produkten die ik heb (gehad)