Debitel kosten zeer hoog. Switchen van abo.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-11 19:06
Ik heb op dit moment een abonnement bij debitel.
De laatste maanden zijn de rekeningen echt belachelijk hoog. (komt natuurlijk door mij) En na enig onderzoek ben ik er achter gekomen dat een abonnement van Hi veel goedkoper en wenselijker is voor mij. Omdat zowel sms'en en belminuten van het zelfde tegoed af gaan.

Het probleem is echter dat ik nog 1 jaar en een paar maanden vast zit aan het contract van debitel.

Nu heb ik het volgende bedacht:

- Ik stap over naar Hi.
- Ik gooi mijn abo op de goedkoopste abonnement: vodafone 30 min. = 12,50 per maand.
- En zeg alle extra diensten op. (Gprs en verzekering)

Mijn belgedrag is op dit moment als volgt:
Specificatie van afgelopen maand.

Mobiel: 5 uur Moet ik 44 Euro incl. BTW betalen (Over mijn abonnement heen gebeld)
SMS-berichten: 97 - 22 Euro incl BTW.
GPRS en Prima Pakket: 6 Euro

Kom ik uit 72 Euro + Abonnement kosten is (32,50) = 104,50
Totale rekening was 119,34 deze maand.

Ga ik dat vergelijken met Hi 50 Abo:
Abo kosten: 50 Euro
Kan ik 450 Minuten bellen
100 x 6 cent: 6 Euro

Kom ik op 56 Euro

Plus de kosten van ouwe abonnement kom ik op een totaal van 68,50 per maand.
Een besparing van bijna 50%.

Wat is jullie mening over deze actie?
Is het verstandig om te doen?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:51
je kunt ook ff op de belwijzer van telfort kijken (wete neit of die ergens anders ook zit?) daar kun je zo zien welke provider voor jou het goedkoopst is..

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

als ik jou was zou ik debitel gewoon ff een eerlijk mailtje sturen, en daarin uitleggen wat je wilt, en hoeveel ze dus nog maximaal aan je kunnen verdienen. en vraag dan ff of je voor een iets lager bedrag je contract mag afkopen.

• Oculus
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 17:45:
als ik jou was zou ik debitel gewoon ff een eerlijk mailtje sturen, en daarin uitleggen wat je wilt, en hoeveel ze dus nog maximaal aan je kunnen verdienen. en vraag dan ff of je voor een iets lager bedrag je contract mag afkopen.
Dan gaan ze waarschijnlijk mij de volle mep laten betalen.
Als ik zelf al overstap naar de goedkoopste abonnement ga ben ik waarschijnlijk het goedkoopst uit.

Of zie ik nu iets over het hoofd?!

[ Voor 4% gewijzigd door Oculus op 01-08-2004 17:48 ]

Verwijderd

ze zullen je maximaal de volle mep van dat laagste abo laten betalen, maar als je dat doet ben je in ieder geval van dat gezeik af.

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 11:17
Je bent vergeten dat je ook eenmalig betaald om van abo-vorm te wijzigen.

None

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 14:24

liberque

Vrijzinnig!

Kom ik uit 72 Euro + Abonnement kosten is (32,50) = 104,50
Totale rekening was 119,34 deze maand.
Inderdaad. In dat geval is Hi 50 voor jou veel goedkoper. Toch zou ik me terdege afvragen of je inderdaad nooit meer GPRS wilt gebruiken. Met Hi kan je een GPRS 0 abonnement aanvragen waar je dus enorm veel betaald voor je dataverkeer (tot zo'n 10 euro per MB). MMS'jes zijn bij KPN ook niet echt goedkoop. Je betaalt gemiddeld 49 cent tot 99 cent per bericht.

Wat ik je in jouw situatie aanraad is:

Hi 40 abonnement + Internet Everywhere Abonnement (GEEN BUNDEL)

Je betaalt dan 40 euro voor HI 40 (325 min / 650 SMS'jes) (je zit daarmee aan het goedkoopste SMS tarief en net 1 cent boven het goedkoopste gesprekstarief)

+ 7,50 euro voor je Internet Everywhere (GPRS) Abonnement waarna iedere MB je slechts 1,50 euro kost.

Ben je totaal voor zo'n 47,50 euro per maand klaar. Verbruik je toch iets meer dan kan je gratis overstappen naar Hi 50. Bevalt dat niet dan kan je daarna weer gratis terug naar Hi 40. (begin je echter met Hi 50 dan zit je daar ook vanaf het begin aan vast en kan je niet zomaar terug naar Hi 40).

Heb je toevallig een XS4ALL abonnement (of een kennis die zijn account wilt delen) dan kan je via XS4ALL volledig internetten (de GPRS diensten van KPN zelf zijn nogal beperkt op het internet) en je kan dan zelfs een eigen MMS server achter je internetverbinding thuis plakken. Heel handig.. want een MMS'je versturen kost je dan alleen nog het dataverkeer tarief a 1,50 euro per mb. (gemiddeld mms'je is ongeveer 20kB)..

Heb je een toestel dat nog volledig bevalt dan is de oplossing enorm simpel. Ga naar www.belstore.nl. Neem daar een los Hi 40 abonnement van 2 jaar. Je krijgt dan van Belstore na 5 weken 402,- euro op je rekening gestort. Gooi je Debitel abbo naar de goedkoopste variant en koop daarna met die 402 euro van Belstore je Debitel abonnement af..

et voila.. je bent gered...

Succes :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Oculus
Liberque thx voor je uitleg.
Zoiets klikt wel interessant.

Heeft iemand hiermee ervaring?

Maar wat voor een bedrag kan ik verwachten van debitel?

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:00
Als ik jou was zou ik even naar www.telecomvergelijker.nl gaan om daar het formulier over bellen e.d. in te vullen en dan zie je meteen welk abonnement je het best kan nemen naast je huidige incl. cashback enzo. Hou er wel rekening mee dat je nummer wel bij het vorige abonnement blijft totdat die afgelopen is, dan pas kan je die ergens anders naar toe porteren!

• Oculus
Klopt. Daar heb ik rekening mee gehouden.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 14:24

liberque

Vrijzinnig!

Ik weet niet precies hoe Debitel werkt met het "downgraden" van een abonnement. Zoals al eerder gesuggereert moet je daarvoor een 1 malig bedrag betalen.

Laten we er vanuit gaan dat ze 60 euro downgrade kosten rekenen en dat je nog 18 maanden contract te gaan heb. 18 x 12,50 = 225 euro + die 60 euro (zoek dat ff op voor de zekerheid) = 285 euro. Je hebt dan nog zo'n 50 euro aansluitkosten voor Hi te betalen dus laten we zeggen dat je in totaal 345 euro kwijt bent. (402 euro van belstore - 345 euro totaal kosten = 57 euro in je handje over en een goedkoper abbo...). Een win-win situatie dus :)

Ze kunnen van Debitel iig nooit meer vragen dan de maandelijkse kosten voor het abonnement wat je op dat moment hebt. Dus neem jij een 12,50 euro abonnement en je zegt een week later op. Dan krijg je dus inderdaad die kosten over de resterende termijn van je contract gefactureert. Dit is iig NOOIT hoger. Zou niet echt logisch zijn natuurlijk want dan zou je gewoon je simkaart doormidden kunnen knippen en alsnog niet meer dan die 12,50 per maand betalen.

Ervaring met Belstore heb ik zelf. Destijds kreeg ik voor een Hi 50 abonnement 378 euro terug. Dat is nu zelfs wat meer. Ze doen er 5 a 6 weken over na akkoord van contract om het geld over te maken. (volgens de site wachten ze nu tot de eerste betaling van je KPN abbo.. maar dat komt ongeveer op hetzelfde neer). Verder zijn ze in mijn ervaring enorm betrouwbaar.

Enkele dingen die je wel even in de gaten moet houden bij Hi abonnementen:

1. Alleen gesprekken binnen Nederland (mobiel en/of vast) en SMS'jes binnen Nederland vallen onder je bundel.
2. Wappen en dataverkeer over data-GSM (lees: GEEN GPRS) worden ook buiten je bundel in rekening gebracht.
3. Standaard MMS'jes vallen ook buiten je bundel...

en een HEEEEEEL GROOT UITROEPTEKEN: NEEM NOOIT EEN MOBIELPLUS ABONNEMENT van KPN... want dan ben je tyfus duur uit..

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Neem er anders een abbo van Telfort bij, bij bestelmaar.nl heb je een Telfort 300 minuten abbo voor 10 euro per maand. Je krijgt 270 euro cashback.

Heb je je oude abbo en deze voor 10 euro extra per maand.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01
Heb je al een belanalyse gedaan om te kijken wat exact de goedkoopste is?

http://www.bellen.com/bel...fault.asp?taal=nl&land=nl

• Oculus
Nee, ik woon in een gat en weet zeker dat ik met kpn een goeie dekking heb.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01
Misschien dat je tog gewoon ff voor de grap het kan doen en dan koop je gewoon zo'n prepaid pakketje ofzo en belt daar gewoon een weekje mee ofzo en kijkt hoe bijv. het bereik je bevalt. Of je zet je mobiel af en toe handmatig op dat goedkopere netwerk (als die er is) en kijkt hoeveel het bereik is.

Ik ben namelijk zelf niet zo'n fan van KPN (duur en arogant) ;) . En vaak hebben de premium providers ook niet altijd goed bereik op plekken waar de andere providers wel bereik hebben. Ht verschil komt trouwens meestal door het feit dat KPN/Vodafone 900MHZ ook nog gebruiken die een bredere reikweite hebben maar slechtere geluidkwaliteid.

Ik ga trouwens binnenkort van Vodafone naar Orange vanwege het betere bundel systeem ;)

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 13:24

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

ik weet niet hoe lang je je abo bij debieltel :P al hebt, maar als je binnen het jaar wijzigt naar zoals ik lees 30 belminuten voor 12.50 dan kost jouw eenmalig 52 euro extra, waarom? Nou debitel werkt met tredes

--Trede 1--
Debitel 30 : 12.50 eur.
Debitel 90 : 20:00 eur.

--Trede 2--
Debitel 150 : 26.00 eur.
Debitel 210 : 32.50 eur.

--Trede 3--
Debitel 330 : 44.00 eur.
Debitel 450 : 55.50 eur.

Wijzig je je abo van Trede 3 naar Trede 2 binnen een jaar, kost je dat dus 26.00 (ergens die prijs) En van 3 naar 1 is dus 2x de trede betalen!

Wijzigen in een trede zelf kost niets (bijv van 450 naar 330)
En na een jaar zijn alle migraties gratis!
Omhoog is natuurlijk altijd gratis

Succes met debieltel !!

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Oculus
Wat voor voordelen heeft Orange in zijn bundel t.o.v. Hi?

• Evi|IA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08-2004
Ik zag een aangename sim-only actie van debitel:

Vodafone netwerk:
debitel 150, 2-jarig abonnement

- compleet abo voor de helft van de normale prijs (dus € 13,- per maand)
- 10 maanden gratis bellen
- geen aansluitkosten

dat is dus in totaal: (24-10) x € 13 = €182,-

Maar die 10 maanden gratis.. zijn dat de laatste 10 maanden van het abonnement? En moet je in die tien maanden niets betalen.. of moet je gewoon 13 euro blijven betalen en krijg je de 130 euro bij eindiging van je abo pas terug?

En zijn de prijzen inclusief of exclusief btw en andere heffingen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik vind dat het maar vaag op de site van debitel staat.. :?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:27
Wishmaster schreef op 02 augustus 2004 @ 19:57:
Wat voor voordelen heeft Orange in zijn bundel t.o.v. Hi?
Bij Hi betaal je de belminuten (binnen NL) en smsjes vanuit de bundel, bij Orange betaal je alles uit de bundel (bellen in NL, sms, buiten in buitenl., bellen naar buitenl., GPRS, WAP, 090x-servicenummers). Min of meer een vorm van prepaid, waarbij het Orange niet uitmaakt waar je het aan uitgeeft.

Dit lijkt op zich heel redelijk, maar ware het niet: alles wát je uit je bundel betaalt, is duur :{. Bij een Free 40-abonnement ben je dus 20 cent p/m kwijt voor een belletje naar een ander mobiel netwerk (KPN, Vodafone, Telfort, T-Mobile) en laat nou het marktaandeel van Orange prut zijn. Daarnaast heeft Orange de prijzen voor sms (nog) niet verlaagd en betaal je nog steeds 22 cent per sms, afgezien van het gratis sms'en in het weekend. Mijn ervaringen met Orange qua bereik zijn tenslotte niet super. Het kan in 'jouw' gat heel erg goed zijn, maar dat zul je moeten uitvinden (door bv. een Orange prepaid te kopen en het bereik in het dorp en bij je thuis te testen).

[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 11-08-2004 22:12 ]

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 00:11 ]

• Oculus
Ik heb totaal geen goeie ervaringen met Debitel. Sterker nog ik wil er zo snel mogelijk weg.
Ik weet niet wat het gaat kosten maar de structuur van Debitel is haarfijn uitgelegd door: imthecool1

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het downgraden van stap 2 naar stap1?Ik zie soms dat debitel moeilijk gaat doen? Of hebben jullie alleen goede ervaringen met debitel?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 00:11 ]

Pagina: 1