Toon posts:

[excel/vba] automatisch datum

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi;
ik wil een vba scriptje dat, als ik in kolom a iets typ, daarnaast in kolom b de datum van vandaag komt. en als ik dat excel blad volgende week bekijk, alle data niet opnieuw veranderen, dus met today() of now() lukt dit niet;...
volgende dingen heb ik al geprobeerd, maar deze lukken niet:

1) [rml]Excel[ 2000] Script voor datum toevoeging[/rml]
2) "=IF($H25="";"";IF(Automatisatie!$G$6="";NOW();Automatisatie!$G$6))"
(werkt met iteration)

dit laatste is waarschijnlijk wat te ver gezocht.
iemand met een betere oplossing OF iemand die oplossing 1 kan helpen aan de praat te krijgen?
tia

edit: het probleem met oplossing 1 is dat dit niet werkt omdat de cel gewijzigd wordt door een formule, ik klik er zelf niet op en wijzig het NIET handmatig (als je het zelf wijzigt werkt die oplossing wel!)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 17:10 ]

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Op welke aktie wil je nu een cel automatisch laten wijzigen ?

Je schrijft dat het resultaat van ee formule wijzigd, maar de formule zelf niet. Normaliter veranderd het resultaat van een formule niet, tenzij de invoer-waardes veranderen (behalve dan bij 'now()' e.d. maar die gebruik je vast niet).

Verwijderd

Topicstarter
martinr schreef op 01 augustus 2004 @ 17:25:
Op welke aktie wil je nu een cel automatisch laten wijzigen ?

Je schrijft dat het resultaat van ee formule wijzigd, maar de formule zelf niet. Normaliter veranderd het resultaat van een formule niet, tenzij de invoer-waardes veranderen (behalve dan bij 'now()' e.d. maar die gebruik je vast niet).
wel; door bepaalde veranderingen in het werkblad, verandert het resultaat van de formule; en als het resultaat van de formule verandert, zou ik een datum-stempel willen... maar dat blijkt niet mogelijk te zijn :(
ik heb ondertussen een macro toegevoegd die zelf kijkt wanneer het nodig is om de datum erop te plaatsen.. dus don't worry
toch bedankt :D

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Als er een makkelijk te berekenen systeem zit tussen de cellen die (met de hand) gewijzigd worden en de formule die daarop een ander antwoord zou kunnen gaan geven zou je alsnog optie 1 kunnen gebruiken.

De cel waarin de datum moet worden ingevuld hoeft tenslotte niet direct te grenzen aan de cel waarin de waarde is aangepast.
Als de macro maar kan bepalen welke gewijzigde cel invloed heeft op welke formule.

Alleen wordt de macro ook gestart als de aangepast invoer misschien geen invloed heeft op de uitkomst van de formule (als dat bij de gebruikte formule mogelijk is).

Welke oplossing heb je nu dan gebruikt om te constateren of de uitkomst van de formule veranderd is ?