geheugen te heet ?

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-02 22:10
Ik ben al een dag aan het werk met een pc die niet stabiel te krijgen is. Diverse mem errors.
Al verschillende onderdelen tijdelijk vervangen, kast is goed gekoeld. CPU geeft 38 graden. Kamer is nu wel 33 graden.

systeem:
asus p4p800 deluxe
piv 2.4
mem: geil pc4000 2x256
2x wd360

Uiteindelijk heb ik nu een zijpaneel eraf en daar een paneel op. Nu loopt 't wel stabiel.
Mijn conclusie is dus dat 't mem te warm wordt ..
Maar hoe ga je dat nu koelen?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59

markvt

Peppi Cola

je hebt heatsinks om op je geheugen te plakken misschien dat iets. Of zorgen voor een betere airflow in je case.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Geheugen niet gewoon rot?

• the noise
Nu met een dikke fan d'rop gaat het als een speer weer :/

Verwijderd

misschien een sinkje voor je geheugen een idee ?

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
of van die heatspreaders voor het geheugen of je kast een beetje aan passen zo dat die fan er in kan zitten terwijl de kast dicht is.

thermaltake heeft heatspreaders met een fan misschien iets voor jou deze

[ Voor 39% gewijzigd door ikman op 01-08-2004 18:18 ]

• the noise
ikman schreef op 01 augustus 2004 @ 18:15:
of van die heatspreaders voor het geheugen of je kast een beetje aan passen zo dat die fan er in kan zitten terwijl de kast dicht is.

thermaltake heeft heatspreaders met een fan misschien iets voor jou deze
ok; ik ga eens kijken wat er precies is (ik kende dat geeneens..)

Zijn er trouwens wel manieren om de temp van je mem te meten? Ik denk het niet he ?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 11:02
terugbrengen...

Geheugen hoort te werken zonder dat jij er ingewikkelde koelers/airflow voor nodig heb, als ik dat geheugen in een brakke compaq stop zonder extra koeling hoort het ook gewoon te werken...

Gewoon rmaen dus.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:32
terugsturen dus...hoort idd gewoon zonder koeling te werken...of je kast is daaroh dikke 60 C ofzo :+ ..maar als het gewoon normale temps heeft terugsturen.../hoe warm word je mobo??
offtopic:
Zaten er op je GeiL geheugen geen Heatspreaders??? Ik heb nl. laatst GeiL geheugen gekocht en daar zaten heatspreaders standaard op. Maar het was gewoon de value ram serie

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• the noise
nou, m'n kamer is nu al wel iets van 33 graden.
Maar er hangt zo'n grote plafond fan en in de kast zitten er sysfans.
mobo is 36 en cpu 40

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:32
the noise schreef op 01 augustus 2004 @ 19:00:
nou, m'n kamer is nu al wel iets van 33 graden.
Maar er hangt zo'n grote plafond fan en in de kast zitten er sysfans.
mobo is 36 en cpu 40
en als je in de buurt van je geheugen voelt??..voel je dan veel warmte of dat niet??

edit: je kan 2 dingen doen:

-of je stuurt het geheugen gewoon terug
-of je koopt van die heatspreaders en probeert het daarmee op te lossen...je zou ook ff met het bedrijf kunnen overleggen..mss dat zei dan die heatspreaders betalen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door LuPo op 01-08-2004 19:12 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

Ik zou er geen heatspreaders op zetten. Dat maakt het alleen maar erger. Onder de heatspreader is de airflow 0, dus de warmte blijft daar lekker hangen. De heatspreader maakt slechts met enkele chips goed contact en voert daar de warmte af terwijl de rest warmer wordt dan zonder. Heatspreaders zien er mooi uit, maar hebben niet of nauwelijks nut!
Zo aan je temps te zien, is alles normaal. Dus gewoon het geheugen terugbrengen en nieuwe vragen.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:17
ik heb het volgende gedaan in me case

naast me NF7-S geheugenbanken een 80x80 FAN aan de backplate vast gemaakt die lucht tegen me mem aanblaast

[ Voor 82% gewijzigd door SmoothTweaker op 02-08-2004 17:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 21:46:
Ik zou er geen heatspreaders op zetten. Dat maakt het alleen maar erger. Onder de heatspreader is de airflow 0, dus de warmte blijft daar lekker hangen. De heatspreader maakt slechts met enkele chips goed contact en voert daar de warmte af terwijl de rest warmer wordt dan zonder. Heatspreaders zien er mooi uit, maar hebben niet of nauwelijks nut!
Zo aan je temps te zien, is alles normaal. Dus gewoon het geheugen terugbrengen en nieuwe vragen.
Waarom zit er op mijn geil geheugen dan standaart een heatspreader?

Maar goed idd gewoon terug brengen levenslange garantie toch op geil geheugen?

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap