[ASP / CDONTS] - POP mail ophalen?

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-04 22:58
Kan je met CDONTS pop mail ophalen of niet? Ik ben hier mee aan 't klooien en heb nu het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Const CdoDefaultFolderInbox = 1

Set objSession = Server.CreateObject("CDONTS.Session")
objSession.LogonSMTP "Naam", "blabla@blabla.nl"

Set objInbox = objSession.GetDefaultFolder(CdoDefaultFolderInbox)

If Not objInbox Is Nothing Then

Set collMessages = objInbox.Messages
    Response.Write("Folder set to " & objInbox.Name)

Response.Write(collMessages.Count & " messages available")

Set objMessage = collMessages.GetFirst()

Response.Write(objMessage.Subject)

Set objMessage = Nothing
End If

Set objFolder = Nothing

objSession.Logoff()
Set objSession = Nothing

Hier krijg ik in de collMessages collectie altijd een count van 0 ook al weet ik dat er in de pop-mailbox wel berichten staan.

De method logonSMTP vind ik al een vreemde naam hebben want het lijkt me toch dat je daar geen inbox hebt? Wat ik dan ook vreemd vind is dat je geen wachtwoord kan invoeren voor de betreffende pop-mailbox. Tenminste...ik kan het niet vinden. Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen of het uberhaupt wel mogelijk is?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
moet je niet eerst op een SMTP server inloggen???

Misschien is er ergens een SDK te vinden (heb zelf ook al even gezocht, niets gevonden)...

Je kunt ook kijken naar een van de betaalde jmail versies (www.dimac.net) die ondersteunen het afaik wel...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 16:59

markvt

Peppi Cola

volgens mij kun je met cdonts geen mail ophalen.

Misschien is http://www.serverobjects.com/products.htm AspPOP3 meer iets voor je ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Nutcaze
Ik heb nog wat gevonden zojuist onder CDO library i.p.v. CDO for NTS (ik weet niet wat het verschil is maar goed). Hier wordt een object gecreerd:
Set objSession = CreateObject("MAPI.Session")

Dit ondersteunt wel alle dingen die benodigd zijn maar dit object is kennelijk niet geinstalleerd op de server waar ik het op uitprobeer.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Nutcaze
markvt schreef op 01 augustus 2004 @ 16:55:
volgens mij kun je met cdonts geen mail ophalen.

Misschien is http://www.serverobjects.com/products.htm AspPOP3 meer iets voor je ?
Nou ik heb er verder geen doel voor echt, ik was het gewoon aan het uitproberen wat er allemaal mogelijk was met CDO (for NTS).

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 16:59

markvt

Peppi Cola

je hebt cdonts en cdosys. Zoek maar eens met google. 2003 server heeft standaard geen cdonts meer maar cdosys. cdonts is end of life.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1