Kan je met CDONTS pop mail ophalen of niet? Ik ben hier mee aan 't klooien en heb nu het volgende stukje code:
Hier krijg ik in de collMessages collectie altijd een count van 0 ook al weet ik dat er in de pop-mailbox wel berichten staan.
De method logonSMTP vind ik al een vreemde naam hebben want het lijkt me toch dat je daar geen inbox hebt? Wat ik dan ook vreemd vind is dat je geen wachtwoord kan invoeren voor de betreffende pop-mailbox. Tenminste...ik kan het niet vinden. Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen of het uberhaupt wel mogelijk is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Const CdoDefaultFolderInbox = 1
Set objSession = Server.CreateObject("CDONTS.Session")
objSession.LogonSMTP "Naam", "blabla@blabla.nl"
Set objInbox = objSession.GetDefaultFolder(CdoDefaultFolderInbox)
If Not objInbox Is Nothing Then
Set collMessages = objInbox.Messages
Response.Write("Folder set to " & objInbox.Name)
Response.Write(collMessages.Count & " messages available")
Set objMessage = collMessages.GetFirst()
Response.Write(objMessage.Subject)
Set objMessage = Nothing
End If
Set objFolder = Nothing
objSession.Logoff()
Set objSession = Nothing |
Hier krijg ik in de collMessages collectie altijd een count van 0 ook al weet ik dat er in de pop-mailbox wel berichten staan.
De method logonSMTP vind ik al een vreemde naam hebben want het lijkt me toch dat je daar geen inbox hebt? Wat ik dan ook vreemd vind is dat je geen wachtwoord kan invoeren voor de betreffende pop-mailbox. Tenminste...ik kan het niet vinden. Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen of het uberhaupt wel mogelijk is?
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.