Toon posts:

[feat] Handleiding van Search aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers,

Sinds lange tijd werken de hoofdletters in Search niet. Degene die de Search pleegt, krijgt zelfs een foutmelding die niet kán kloppen.

Ik heb me persoonlijk als nieuwe gebruiker tóch aan alle normale regels gehouden en heb bijvoorbeeld als eerste de complete handleiding doorgenomen, daarna allerlei FAQs waaronder de survivalguide.
Toen ik na al die pogingen uiteindelijk toch maar wat over dit probleem postte, bleek dat het probleem bekend was en binnen 1 of 2 weken opgelost zou zijn. 8)7

Op zichzelf is het moeilijk te verteren dat vele users door de crew met klem op de FAQs en allerlei andere handleidingen gewezen worden, terwijl daar wat betreft Search een erg belangrijk onderwerp in ontbreekt. Iemand werd zelfs in de betreffende thread gezegd dat hij/zij met Search zijn antwoord had kunnen vinden. Toen ik daar een post over wilde maken, was ineens de thread op slot.

We zijn nu minstens een maand verder. Gaarne zsm de vermelding in de handleiding van Search, geheel bovenaan, dat er alleen in kleine letters getikt mag worden. Het resultaat zal zijn dat de kwaliteit van GOT op simpele wijze enorm wordt vergroot. :)

=====
Ik heb ter toelichting uit de oude thread de volgende zinvolle posts gekopieerd:
<citaten van enkele posts>
Steeds vaker worden er simpele topics geopend met vragen die
beantwoord kunnen worden met behulp van de search.
De TS heeft dan wel de search gebruikt, maar die leverde 0 hits op.
Er wordt steeds vaker gedacht dat de search stuk is, omdat de search -door een bug in react- geen hoofdletters accepteerd. (Zie ook: Search geeft geen resultaten?)
Nu lijkt het mij handig om bij de search zelf neer te zetten dat je geen hoofdletters mag gebruiken, zodat dit soort misverstanden voorkomen kunnen worden.
=============
quote:
Yalk schreef op 21 juni 2004 @ 15:55:
>Als zo goed als af meer dan een week of wat is lijkt het me niet zoveel moeite om een hoofdlettermeldingkje in de tpl te zetten..

Ja. Dat was 7 juni. En het is nu 21 juni.
Buitengewoon vervelend dat ik **zelfs** in de usermanual en in Search zelf er niets over zag staan. Heb 20 minuten zitten proberen want ik deed niets verkeerd.

uh...

het is belangrijker om naar het antwoord van chem te kijken.
Hij zit bij parse en voert dus ook 1.9.3 in.

Maarrrrr 1.9.3 is nog niet uit, wanneer het wel uitkomt krijg je vast nog wel te horen van 'us chem Gewoon even geduld hebben, en dan komt alles vast wel goed
============
@outerspace: het punt was dat er in het tpl'etje ms een melding kon komen van het feit dat je lowercase moet typen, zodat mensen dat onmiddelijk zien. Dat had natuurlijk geen zin gehad als het 1.9.3 in een week oid uit was geweest. Het is inmiddels ongeveer 2 weken verder, vandaar de herhaling van het verzoek, denk ik zo , en zoveel moeite is dat lijkt mij niet, een korte melding in de search
<einde citaten>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 18:20 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Zelfs als de wat meer ervaren GoT-user irriteer me er aan dat de hoofdletters niet werken.
Want dan wil je even snel wat opzoeken, typ je al wat hoofdletters er bij en dan krijg je weer eens 0 (nul) hits.
Erg frustrerend waar door je weer alle hoofdletetrs door kleine letters kan gaan vervangen. 8)7
Ik vraag me ook af wanneer dit frustrerende bugje opgelost wordt. :?

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:42
Met Javascript moet er toch onSubmit een mouw aan de al dan niet upperCase gedaante van de search-query te passen zijn, netjes is het niet, maar het is toch al *iets* :).

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me niet vergis zijn er wel een aantal woorden die wél in uppercase moeten.

Het gaat me ook niet eens om dit probleem; het gaat me erom dat er niet op de juiste plaatsen een instructie voor bestaat. Ik heb me destijds rot gezocht in alle teksten enz die daar voor bedoeld zijn. (dat het ergens in een thread staat is niet de oplossing).

M.a.w. ik snap hier echt helemaal niets van.
10 woorden in de handleiding zijn genoeg.

Maar goed, mijn verzoek was duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 18:21 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Natuurlijk heeft Yalk wel een terecht punt dat als we op GoT mensen naar handleidingen en FAQ's verwijzen dat het dan wel zo moet zijn dat zoveel mogelijk informatie daarin te vinden is. Belangrijke mededelingen over het gebruikt zouden daar ook terug moeten komen. Net zoals moderators continue bezig zijn om de informatie in de FAQ's en HowTo's aan te vullen lijkt het mij een goed idee als deze belangrijke informatie over het gebruik van de search op de juiste plaatsen wordt opgenomen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

1.9.3 wordt op dit moment getest en zal weldra de productiegang gaan maken; het heeft dan ook weinig zin om een tijdelijke oplossing in de vorm van een waarschuwing oid in te gaan voeren.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Maar dit gaat natuurlijk opnieuw 2 weken duren. Of meer. En elke dag zijn er weer velen die zich suf piekeren. Het is toch geen enkele moeite om die regel toe te voegen of moet het door een of andere lange procedure? Er gaat toch geen bloed vloeien?

Misschien kan ik het aan een Bemiddelaar voorleggen, met het risico dat ik hier een slechte naam krijg (in ieder geval bij de W&G-mod). Hoe dat verder moet staat in een FAQ.... :o

Het betekent ook dat ik me dus niet meer zo druk hoef te maken om de FAQs en andere standaard-documenten.

Erg jammer, want ik vind juist dat GOT erg sterk bezig is en een hoog nivo aanhoudt. Ik las vandaag een thread (DOOM3) over dat GOT niet zo streng moest zijn maar mijn mening is juist dat die strenge opstelling wél allerlei onzinposts, gezeik enz buiten de deur houdt. Uitstekend is dat. Als GOT op b.v. FOK zou lijken, was ik hier niet langer dan 1 dag gebleven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 19:28 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://gathering.tweakers.net/forum/find

Tijdelijk fix0rds door ome Akkum. Kan deze ook mooi dicht :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.