Toon posts:

DVD Branden

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Acer Aspire 2012WLMi

Daar zit dus een DVD Dual Drive in, wat toch wel zeggen dat ik DVD's moet kunnen branden, niet? Hoe doe ik dat nu eigenlijk? Ik ben een beetje een leek in het branden van DVD's en vind niet onmiddellijk hoe ik het moet doen. Wat me eigenaardig lijkt, is dat ik bij Nero niet voor "branden DVD" kan kiezen...

Graan reactie...

Verwijderd

oei. ehm je moet het niet verkeerd opvatten hoor, maar neem eens een kijkje op www.beginnersweb.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dual drive is in dit geval een combinatie van CD-RW brander en DVD-speler
Dus DVD's branden kun je daar denk ik wel me vergeten...anders weet ik vrijwel 100% zeker dat Nero dat wel gezien had.
Of je moet een hele oude versie van Nero hebben, maar dat lijkt me stuk. Vanaf Nero 5.xxx moet je al DVD's kunnen bakken volgens mij :)

Edit: Ok het is dus kennelijk wel een DVD-RW drive volgens de spec op internet. Dan moet je idd met nero kunnen branden...welke windows gebruik je eigenlijk? Neem aan XP?

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 01-08-2004 16:18 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

^^^ dat zal het niet zijn, volgens de site van acer zit er gewoon een dual format brander in.

die namen lijken ook zo verrekte op elkaar :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:21 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:18:
^^^ dat zal het niet zijn, volgens de site van asus zit er gewoon een dual format brander in.
^^^ daar kwam ik dus ook achter. Maar Asus weet weinig over Acer laptops ;)
Denk dus idd dat het aan de versie van Nero of windows ligt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Van de Acer site:
Integrated DVD/CD-RW combo or Dual DVD-RW drive
Dus het is een plus en min brander (DVD±R). ;)
Anders stond er vast wel "Dual layer".
De "Dual layer" branders zijn ook nog helemaal niet zo lang uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Joen op 01-08-2004 16:40 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iedereen is in het begin een leek, maar daar kan je zelf snel verandering in brengen.

Op verschillende sites zijn handige guides te vinden over het branden van dvdtjes. Het lijkt me best handig eerst iets meer in de stof te verdiepen. Je hebt allereerst een programma nodig om een dvdtje te branden (Nero is een bekende). Hoe je om moet gaan met Nero, staat uitgebreid uitgelegd op beginnersweb.

Het lijkt mij dat je er met deze guide er wel uitkomt. Het is misschien ook handig om even rond te kijken op Beginnersweb naar andere zaken, als leek is dat een erg handige bron van informatie. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.