Afbreken van woorden in nieuwsberichten

Pagina: 1
Acties:

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

(reactie op Steve in "Spel- en typefoutjes - deel 7")
Welke browser gebruik je?
Win2K - IE 6.0 + Opera 7.51 + Mozilla Firefox 0.9.2
Suse Personal 9.1 - Konqueror.
Zie ook : http://www.tweakers.net/gallery/115095 in de reacties... trefwoord " "browser-flame-war" :Y)

Euh... vanochtend toen ik dat dus postte zat ik in Konqueror. In de drie browsers onder Win2K is nu on-volledig weer herenigd. Onder Linux kan ik niet tegelijkertijd checken, staat ook op de tweak-bak waarvanuit ik nu aan 't posten ben.

[ Voor 16% gewijzigd door Steve op 01-08-2004 16:00 ]

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
koppie peest schreef op 01 augustus 2004 @ 15:27:
[...]

Win2K - IE 6.0 + Opera 7.51 + Mozilla Firefox 0.9.2
Suse Personal 9.1 - Konqueror.
Zie ook : http://www.tweakers.net/gallery/115095 in de reacties... trefwoord " "browser-flame-war" :Y)

Euh... vanochtend toen ik dat dus postte zat ik in Konqueror. In de drie browsers onder Win2K is nu on-volledig weer herenigd. Onder Linux kan ik niet tegelijkertijd checken, staat ook op de tweak-bak waarvanuit ik nu aan 't posten ben.
Klopt, die 'onvolledig' hoefde niet meer gesplitst te worden wegens herschikking alinea, dus dat is normaal :). Maar hoe ziet die 'onmis- kenbaar' er nu uit onder 2K?

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Maar hoe ziet die 'onmis- kenbaar' er nu uit onder 2K?
Ik wil bij deze kenbaar maken dat het onmiskenbaar is dat het het woord "onmiskenbaar" nu volgens de juiste afbreekregels wordt weergegeven op de frontpage van tweakers.net. Het woord is te lang voor het eind van de regel en wordt daarom afgebroken na "onmis". Het gedeelte "kenbaar" wordt dan weer in de volgende regel kenbaar gemaakt.

Bij deze bedank ik Steve voor de bewezen dienst. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Ids Lupo op 01-08-2004 15:41 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik kan om één of andere reden de source van de FP niet opvragen, maar als ik koppie peest's verhaal lees worden afbreekstreepjes gewoon met een - gemaakt. Als je in plaats daarvan ­ gebruikt wordt een hyphen die niet voor een regelovergang nodig is, niet geplaatst.

Just €0.02 ;)

edit:
[ot][/ot]-tags maar even weggehaald, die zijn na de split reduluk overbodig :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 01-08-2004 16:19 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Rataplan schreef op 01 augustus 2004 @ 15:49:
offtopic:
Ik kan om één of andere reden de source van de FP niet opvragen, maar als ik koppie peest's verhaal lees worden afbreekstreepjes gewoon met een - gemaakt. Als je in plaats daarvan ­ gebruikt wordt een hyphen die niet voor een regelovergang nodig is, niet geplaatst.

Just €0.02 ;)
't Probleem is dat hij niet automatisch splitst als je gewoon een koppelteken zet - althans, enkel IE splitst dan. Mozilla en afaik ook de meeste andere browsers zetten de hele constructie met het koppelteken op een nieuwe lijn. Daarom zetten we nu een spatie na het koppelteken, zodat het woord sowieso gesplitst wordt. Met die 'shy' zal je dus met het probleem zitten dat er dan een spatie midden in het woord komt te staan.

Ik ga trouwens de posts over het afbreken van woorden even afsplitsen naar een nieuw topic :).

[edit] Done.

[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 01-08-2004 16:03 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Steve schreef op 01 augustus 2004 @ 15:58:
[...]
't Probleem is dat hij niet automatisch splitst als je gewoon een koppelteken zet - althans, enkel IE splitst dan. Mozilla en afaik ook de meeste andere browsers zetten de hele constructie met het koppelteken op een nieuwe lijn. Daarom zetten we nu een spatie na het koppelteken, zodat het woord sowieso gesplitst wordt. Met die 'shy' zal je dus met het probleem zitten dat er dan een spatie midden in het woord komt te staan.
De vraag lijkt me dan: wat doen Mozilla et al. als je een [norml]­[/] plaatst - gaat dan óók het hele woord met (dan dus onzichtbaar) koppelteken en al naar de nieuwe regel?

Als dat niet zo is heb je de keuze uit hyphen mét - of [norml]­[/] zónder spatie, dan heb je toch ook geen probleem?

[sub]Voor diegenen die graag [norml]­[/] willen schrijven: [b][norml][norml]­[/][/][/] . Zo, nou hoef ik het zelf ook niet meer steeds opnieuw te tikken ;)[/]

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 01-08-2004 16:25 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Mozilla en Firefox geven problemen met ­

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:33:
Mozilla en Firefox geven problemen met ­
Inderdaad. 'k Heb even een testnieuwsje aangemaakt: hierzo. Splitsing (shy, shy+spatie, koppelteken, koppelteken+spatie) is aangebracht tussen de 8 en de 90. Je moet die pagina maar eens openen in zowel IE als Mozilla.

Probleem is dat Mozilla bij een koppelteken zonder spatie niet splitst, alles gaat naar de volgende regel. Dus zelfs al werd de shy omgezet in een koppelteken indien nodig, we zouden er niets mee opschieten. Voorlopig moeten we dus de laatste methode toepassen (koppelteken+spatie) als we willen dat het in alle browsers goed gaat.

Alleen kun je dan in versies waarbij er een andere breedte is of waar er niet wordt uitgevuld, zoals PDA of WAP, iets als 'on- volledig' zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Steve op 01-08-2004 17:25 ]

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!

Effe opschudden dus.

Ik wordt een beetje }) van het woord 'radiocommunicatiesystemen' in mijn eigenste profiel op de frontpage.
Dit woord staat op het eind van de regel. Maar waar je er ook een minnetje tussendrukt, het woord blijft bij elkaar. Hoe te handelen ?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een koppelteken en een spatie will do the trick :) .

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Harm schreef op 01 september 2004 @ 23:58:
Een koppelteken en een spatie will do the trick :) .
Krijg nou.... maar nou neemt ie het volgende woord ook nog mee en blijf ik met die spatie en dat koppelteken zitten.
Probeer het nog met & verlegen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dat betekent dat zelfs het eerste deel nog te lang is om op de vorige regel te passen. Een langer stuk afsplitsen dus :).

Verwijderd

Nu ziet het er iig niet meer uit :+
radiocommunicatie-&shysystemen
Foutje bij het parssen ofzo.
Pagina: 1