Toon posts:

Problemen met afspelen DVD, mp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ondervind de laatste tijd problemen met windows Mediaplayer 9. Ik vermoed dat na een update van microsoft het één en ander verkeerd is gelopen. Ik kan geen mp3 meer afspelen door er dubbel op te klikken. Open ik een playlist daarentegen, dan lukt het afspelen van het muzieknummer me wel. Ik heb mediaplayer al opnieuw geïnstalleerd maar het resultaat blijft telkens hetzelfde: noppes!

Probleem 2
Ik het een dvd-speler (een oud beestje 5-speed) en ik wil een dvd-film afspelen. Wat heb ik precies nodig Windows Mediaplayer vermoed ik en ook een aantal codecs, niet? Indien van wel, zeg me hoe ze heten en waar ik ze eventueel kan downloaden.
Ik heb ook al Powerdvd 5 geprobeerd maar het geluid klinkt schokkerig en ik krijg geen beeld. Uiteraard kan je zeggen dat het een trage dvd-speler is, maar mijn broer had er vroeger geen last van. Ik weet absoluut niet welke instellingen en codecs uitgevoerd moeten worden.
Indien er andere suggesties zijn, vuur maar af!

Mvg

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Welk programma heb je ingesteld waarmee een mp3 moet worden geopend? Soms als je een ander programma installeert wat ook mp3 kan afspelen, wordt daarmee de mp3 geopend en niet meer met WMP 9. Een playlist is een andere extentie, dus een ander soort bestand, dat staat blijkbaar nog wel aan WMP9 gekoppeld. Probeer eens rechtermuisknop op een mp3, dan "openen met" en dan weer WMP kiezen met het vinkje "altijd dit programma gebruiken" (ofzo) aangevinkt. Dan moet het weer werken.

Voor mp3 heb je wel een codec nodig, maar dat hoort standaard in XP te zitten, dus downloaden hoeft niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Resultaat blijft nog altijd hetzelfde hoor. Heb nu wmp9 opnieuw geïnstalleerd (nogmaals) en nu vraagt hij om een codec om een mp3 af te spelen.
Probleem 2 moet je nogmaals goed lezen, het gaat niet om een mp3 maar om een dvd af te spelen.

Mvg

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:56
PowerDvd (van CyberLink) is een van de top software dvd-spelers, dit programma brengt ook de software mee om de mpeg2 waarmee video voor dvd is gecodeerd te decoderen. Een 1x dvd-speler is snel genoeg om dvd af te spelen.

Ik neem aan dat de gebruikte pc vlot genoeg is (circa 350 MHz is voldoende), maar controleer even wat er nog meer op de processor draait en of de dvd-speler op de meest optimale wijze draait op de ata-controller. (Liefst een udma mode.)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een PIII 500 Mhz, mijn broer had er geen probleem mee vroeger (om dvd's af te spelen).
De DVD is als Secondary Master aangesloten. UDMA zal waarschijnlijk niet aanwezig zijn aangezien het om een "oud beestje" gaat. :-)
Er draaien geen andere programma's terwijl Powerdvd speelt. Ik zie enkel een zwart scherm, ipv de film. Regio setting staat op 2 (West-Europa). Wel is er een draadloze netwerkverbinding actief (er wordt gn data doorgestuurd).
Heb ook al meegemaakt indien Powerdvd aan het draaien is, dat de pc zichzelf een warme start geeft. Rarara....

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die geinteresseerd zijn:
De oorzaak van het dvd-probleem was een 40-aderige kabel ipv een 80-aderige. Vandaar het schokkerig overkomen van het geluid en geen beeld.

De oorzaak van windows mediaplayer en mp3 die niet afgespeeld werden:
De nieuwste versie installeren van Directx 9.0c en het probleem was opgelost.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:56
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 07:13:
Voor de mensen die geinteresseerd zijn:
De oorzaak van het dvd-probleem was een 40-aderige kabel ipv een 80-aderige. Vandaar het schokkerig overkomen van het geluid en geen beeld.

De oorzaak van windows mediaplayer en mp3 die niet afgespeeld werden:
De nieuwste versie installeren van Directx 9.0c en het probleem was opgelost.
Tja, deze dingen raad je niet. Waarom was er geen 80-aderige kabel gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, omdat waarschijnlijk de eerste de beste kabel genomen werd. Na een tip op een buitenlands forum heb ik dat toch maar eens gecontroleerd en het bleek juist te zijn. De gegevenstoevloed was te groot voor de kabel vandaar het hortend en stotend beeld.
Van die directx heb ik nergens iets over gevonden. Ik had de vorige dagen gezien dat er een 9.0c-versie was en ik had nog de b-versie. Dus heb ik dat maar geinstalleerd met het goede resultaat voor mediaplayer
Pagina: 1