Toon posts:

data poort priority (UPC) kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

sommige van jullie kennen het vast wel als je priority hebt dan komt er zo'n grote witte kast
in je meterkast te hangen (+/- 30x30x6 cm) met 2 telefoon aansluitingen en 1 data poort, ik heb al div. pogingen gedaan om uit te zoeken waarvoor het is (gezocht op google en hier natuurlijk :)) maar als ik op google ga zoeken word het idd wel eens vaker gevraagt maar komt er geen antwoord uit en de monteur die het heeft geinstalleerd die heeft niks van documentatie achter gelaten over dat ding (hebben jullie dat ook gehad) dus vandaar dat ik het hier vraag.....

(sorry euss, van m'n vorige post)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 15:31 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wees eens duidelijk? Ik weet het vast niet, want ik heb geen UPC. Vertel, leg uit.

pics? specs? Ik heb ook een witte kast in m'n kamer, alleen zit daar geen datapoort in maar kleren.

[ Voor 39% gewijzigd door HunterPro op 01-08-2004 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist moeilijk, ik heb helemaal niks hierover, er staat nl helemaal niks op van merk type nummer of iets dergelijks, en hij zit dicht met een speciaal tork schoefje met een pinnetje in het midden dus ik kan ook niet aan de binnen kant kijken voor nummers of iets

pic komt eraan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 15:33 ]

• HunterPro
  • Niet online
pics van de poort?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28

Super_ik

haklust!

waar zit t aan vast? (de muur, doh 8)7) k bedoel welke kabels, telefoon? nix? stekker? netwerk? de bel ?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
een rj45 poort en er zit niks aan vast

http://members.chello.nl/h.vandegouw/DSC00128.JPG

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 15:44 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28

Super_ik

haklust!

er zit nix aan vast, dus die kabels in je line1 en line zijn losse eindjes? en die draad links is ook een dood eindje? in dat geval dient het dus nergens voor :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• HunterPro
  • Niet online
okay, wat houdt de priority dienst in? Klinkt als iets van een plusdienst? En je hebt er 2 telefoonlijnen inhangen, en ik zie er een wit snoer uitkomen. Waar gaat dat heen? Stopcontact? Ergens de muur in?

Verwijderd

Topicstarter
line 1 en 2 de telefoon maar het gaat natuurlijk om die data poort

• HunterPro
  • Niet online
zucht lees eens m'n post. Als je niet kunt of wilt communiceren moet je het nu zeggen, dan houden we er nu mee op.

Verwijderd

Topicstarter
sorry hunter maar als we tergelijker tijd posten kan er een communicatie verschil optreden :)
dat linkse witte snoer is de net spanning en de 2 rechtse de telefoon aansluitingen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 15:51 ]

• HunterPro
  • Niet online
en de andere kant van je telefoonlijn gaat naar een toestel, of naar de muur?

Verwijderd

Topicstarter
die gaat eerst naar de muur en dan naar een toestel geld voor allebij de lijnen
zo'n muurdoosje bedoel je toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 15:56 ]

• HunterPro
  • Niet online
ehm dus je telefoontoestel is op die witte kast aangesloten, en die kast is nergens op aangesloten :? 8)7 bel je dan draadloos ofzo? :+

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:37
Waar dient het ding voor?
Waarvoor heb je het gekocht?
Wat houdt de priority dienst in?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Priority is de bellen over de kabel dienst van UPC. Die witte kast hangt aan je antenne aansluiting en daar komen dus 2 telefoonaansluitingen uit.

Als je het merk en type van die kast weet kun je misschien meer vinden op internet.

[ Voor 23% gewijzigd door Bigs op 01-08-2004 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ooh zoo :z :z

er gaat coax in en telefoon uit (bellen via de kabel)

precies bigs

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is een UPC telefoon modem, ook wel RiSU geheten. Het is een oud model met meer aansluitingen dan een gemiddeld inktvis :P

Linksonder heb je twee coax uit poorten (radio en TV), midden de coax in, rechts dus die data en line 1 en 2. Onder de kap zit overigens ook een PCMCIA slot :P

Een aantal aansluitingen staan standaard aan- alle coax aansluitingen en de Line1
Eentje kan tegen betaling aan (Line2)
En twee staan uitgeschakeld (data en PCMCIA)

Die datapoort zou dus voor internet gebruikt kunnen worden, maar UPC maakt geen gebruik van het internetmodem protocol die Tellabs gebruikt. Dus komt daar niets uit :o

P.s. dit is nou typisch een Internet en Telefonie topic ;)

Move OH->IT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel dion _/-\o_ ,
mag ik vragen hoe je dat ding open maakt of valt er niks interesants te zien?? vervalt dan een garantie ofzo :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:18 ]

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30

newpegasus

Hertog

je zegt zelf dat er een tork schroefje zit, als je die los maakt zou je de binnenkant moeten kunnen zien, of zie ik dat verkeerd? :+

Verwijderd

Topicstarter
dat klop idd, maar er zit bij mij een pinnetje in het midden van het schroefje dus je komt er niet in met een normale tork schroevendraaier omdat het pinnetje in de wegzit.....(en pinnetje afbreken lijkt me niet verstandig :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:25 ]

• newpegasus

newpegasus

Hertog

je zou een gaatje kunnen boren in je tork schroevendraaier zodat het pinnetje daarin valt :+. nee serieus, is dit niet zo'n custom tork schroefje, ik heb ze ook wel eens meegemaakt. er bestaan volgens mij speciale schroevendraaiertjes voor. ik ben zowieso niet zo'n tork fan, kruis werkt ook prima IMO.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

newpegasus schreef op 01 augustus 2004 @ 16:28:
je zou een gaatje kunnen boren in je tork schroevendraaier zodat het pinnetje daarin valt :+. nee serieus, is dit niet zo'n custom tork schroefje, ik heb ze ook wel eens meegemaakt. er bestaan volgens mij speciale schroevendraaiertjes voor. ik ben zowieso niet zo'n tork fan, kruis werkt ook prima IMO.
Waarom denk je dat men Torx gebruikt? Juist. Omdat niet iedere Piet Lut een set torx schroevendraaiers heeft. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het moeilijk word om een gaatje in de schroevendraaier te maken want het pinnetje is zo dik als ik aan het boren ga de "wand" van de schroevendraaier zo dun word dat je er geen kracht mee kan zetten als je brgrijpt wat ik bedoel

• newpegasus

newpegasus

Hertog

r0b schreef op 01 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

Waarom denk je dat men Torx gebruikt? Juist. Omdat niet iedere Piet Lut een set torx schroevendraaiers heeft. :)
torx is toch wel redelijk ingeburgerd tegenwoordig of niet? ik meen dat bijna iedereen toch wel wat torx schroevendraaiers heeft, of ben ik nu 1337 :P?
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:34:
ik denk dat het moeilijk word om een gaatje in de schroevendraaier te maken want het pinnetje is zo dik als ik aan het boren ga de "wand" van de schroevendraaier zo dun word dat je er geen kracht mee kan zetten als je brgrijpt wat ik bedoel
ja weet ik, was ook maar een grapje 8)

Verwijderd

Topicstarter
als het een grote torx is kan het misschien wel maar hierbij niet :P

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 21:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

hoe is de indentificatie van zo'n bak op zo'n kabelnetwerk? Gaat dat met Voip?

/dev/null

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, nog nooit naar die schroef gekeken, maar lekker vaag idd :P

Ik zou die RiSU iig niet openprutsen, er valt achter die plaat toch niets met de hand aan te schakelen (dat gebeurt allemaal in de centrale), en als je per ongeluk iets verprutst kun je naar je borg fluiten :o
Je wil niet weten wat zo'n RiSU kost, VEEL meer dan de borg

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
nou oke bedankt iedereen voor de info!!!
dan mag deze als opgelost worden beschouwd....

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:17:
dank je wel dion _/-\o_ ,
mag ik vragen hoe je dat ding open maakt of valt er niks interesants te zien?? vervalt dan een garantie ofzo :P
nee veel spannends is er niet te beleven in de veelste grote kast (die dan ook nog eens in mn woonkamer hangt :(). Voornamelijk accu en wat kabels en overige gedoe ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:59

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

zal wel speciale elektronica schroef zijn, torq set en tri wing zie je steeds meer opduiken (ik heb er toch schroevendraaiers voor :P)

Afbeeldingslocatie: Http://www.imthecool1.nl/bitjes.JPG

Dit even ter info over de schroefjes :P

De oplossing is niet altijd de oplossing

Pagina: 1