Toon posts:

Speedtouch 570 line sync werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met installatie van adsl met een speedtouch 570 wireless in combinatie met een speedtouch 120.
Op de speedtouch 570 doet het lampje van line sync helemaal niets, en zover ik weet zou deze toch of moeten knipperen of moeten blijven branden.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn dat dit lampje helemaal niets doet?, zelfs niet knipperen?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Knipperen doet 'ie nadat de DSLAM in de centrale gereageerd heeft op de pilot-toon van het modem. Geen geknipper betekend geen DSLAM in de centrale, of een fout gekozen DSLAM-protocol in het modem. (Stiekum G.lite gekozen in plaats van G.DMT?). Splitter fout aangekozen zal wel niet. Dat zul je zelf best gecontroleerd hebben. Toch? :Z

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Splitter zit wel goed.
Heb ff me eigen modem opgehaald (standaard e-tech) en daar blijft het lampje van adsl wel knipperen.
Er zit dus zo ie zo wat fout met het adsl signaal, maar volgens mij ook iets met die modem.
Maarja, morgen maar ff helpdesk bellen, hopen dat die verder kunnen helpen.
Ieder geval bedankt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 15:27:
Ben bezig met installatie van adsl met een speedtouch 570 wireless in combinatie met een speedtouch 120.
Op de speedtouch 570 doet het lampje van line sync helemaal niets, en zover ik weet zou deze toch of moeten knipperen of moeten blijven branden.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn dat dit lampje helemaal niets doet?, zelfs niet knipperen?
2 Modems achter elkaar zetten? Dan krijg je sowieso geen linesync IMO.
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 00:41:
Splitter zit wel goed.
Heb ff me eigen modem opgehaald (standaard e-tech) en daar blijft het lampje van adsl wel knipperen.
Er zit dus zo ie zo wat fout met het adsl signaal, maar volgens mij ook iets met die modem.
Maarja, morgen maar ff helpdesk bellen, hopen dat die verder kunnen helpen.
Ieder geval bedankt.
Even testen zonder splitter en zonder telefonie apparatuur. Gewoon kaal de modem direct op de lijn zetten alleen. Dan weet je zeker hoe of wat qua bekabeling. Voor de 100% zekerheid kan je ook nog even 2 verschillende kabels proberen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
bjck schreef op 02 augustus 2004 @ 00:55:
[...]

2 Modems achter elkaar zetten? Dan krijg je sowieso geen linesync IMO.
Ik denk eerder dat de SpeedTouch 120 een draadloos netwerkaartje is. ;)

Edit:
Mjup, een Wireless USB Adapter:
http://www.speedtouch.com/prod120.htm

En de 570 is een ADSL-modem met wireless:
http://www.speedtouch.com/prodwireless.htm

[ Voor 26% gewijzigd door Joen op 02-08-2004 01:02 ]

• bjck
JeroenM_tbs schreef op 02 augustus 2004 @ 00:59:
[...]

Ik denk eerder dat de SpeedTouch 120 een draadloos netwerkaartje is. ;)

Edit:
Mjup, een Wireless USB Adapter:
http://www.speedtouch.com/prod120.htm

En de 570 is een ADSL-modem met wireless:
http://www.speedtouch.com/prodwireless.htm
Alles wat speedtouch heet is bij mij gelijk een ADSL modem ;)

Foutje, excuses.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Kan gebeuren en eerlijk gezegd kan ik me dat goed voorstellen. ;)
qmaster, heb je de website van je ISP ook al gecheckt of er storingsmeldingen in jouw regio zijn?
Of heb je anderszins contact opgenomen met je ISP en/of KPN?
Kun je wel een volledige verbinding opbouwen als je je E-tech aansluit (mij lijkt een knipperend lampje evenmin in orde ;))?
Heb je nog andere modems geprobeerd? Probeer eens een SpeedTouch 510 of een SpeedTouch 570 van iemand anders aan te sluiten en kijk of dat het zelfde resultaat geeft.
Heb je wel alles aangesloten zoals in de handleiding staat? Dus splitter als aller eerste en daarna pas modem en telefoon?
En heb je ook al rondgezocht op Google en de GoT search naar een oplossing?
Momenteel moet je de GoT search btw met kleine letters gebruiken. ;)
Ik wil maar even aangeven dat je niet echt verteld wat je verder zoal nog geprobeerd hebt behalve je E-tech modem even aansluiten.

• bjck
JeroenM_tbs schreef op 02 augustus 2004 @ 01:20:
Kan gebeuren en eerlijk gezegd kan ik me dat goed voorstellen. ;)
Tweede deel van mijn antwoord is dan wel gewoon zinnig ;)

Als een ander modem zelfde resultaat geeft kan het eigenlijk alleen nog maar in de bekabeling / splitter zitten. En dat is zelf uit te sluiten zoals ik boven beschreven heb. Dan nog geen linesync misschien modem defect? Te oude firmware versie of toch een probleem bij je ISP / Telco.

Verwijderd

Doorgaans zit het probleem van geen line-sync in de bekabeling, inderdaad eerst eens testen zonder splitter. (Mogelijkheid defecte splitter) ook kijken of de bekabeling goed is aangesloten. de kabel vanuit de wandcontactdoos aansluiten op de LINE ingang.

Maargoed als je op je IS/RA geen line-sync hebt dan de KPN bellen zij dienen dan DB aan te sturen (afdeling verantwoordelijk voor de oplevering)

Maarreh hebbie ISDN of POTS (analoog) dan is het eenvoudiger uit te leggen
Pagina: 1